TopicStarter: Arjan
TopicDatum: Geplaatst: 25 Jun 2007 09:04 am
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 25 Jun 2007 09:04 am
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Arjan schreef:Ik had al eens wat gepost, maar ik zal me toch nog maar even netjes voorstellen.
Ik ben Arjan, bouwjaar 1967, en ik rij sinds een maandje in een aubergine 306 1.8 cabrio, bouwjaar 1995. Hiervoor had ik een 205 1.9 CTI, die echter tijdens het rijden in een file door een vrachtwagen opzij werd gedrukt. Gelukkig kreeg ik ruim geld uitgekeerd van de verzekering en heb toen de 205 (met schade) verkocht, om vervolgens deze 306 aan te schaffen.
De cabrio wordt voornamelijk gebruikt voor woon-werk verkeer (Zevenhuizen - Hendrik Ido Ambacht), en af en toe lekker toeren. Ik ben geen extreme tuner, maar ik wil de auto toch langzamerhand (budget en zo...) een beetje opleuken.
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 09:16 am
welkom :) . Waarom begint iedereen tog met een 205 en stapt later over naar een 306 :)
Andries schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 09:16 am
Welkom!, graag even fototje posten maar zal cker goed komen toch?
Pug306cC schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 10:01 am
welkom
en fotos zeggen meer dan woorden :)
MasterOfSpeed408 schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 10:02 am
Welkom! :) Ben ook wel benieuwd naar foto's :) Dan maar met de kap omlaag zodat we de aanslag niet zien :)
@ Yuri: er zijn ook heel wat mensen die na de 306 voor een 205 of 309 gaan hoor :) :) of naast de 306 een 205 of 309 hebben :) :)
Arjan schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 11:41 am
OK, hier een paar plaatjes. (de groene aanslag op de kap zie je hier niet zo erg :) )
De kids vinden het ook leuk:
Meer heb ik hier (nog) niet. Eerst eens helemaal schoonmaken (incl. kap), en met Meguiars aan de slag!
Pug306cC schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 12:26 pm
nette cabrio :)
:) 3 kids je heb t je handen wel vol zeker hahaa :)
Arjan schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 01:02 pm
Erik306Cabrio schreef: nette cabrio :)
:) 3 kids je heb t je handen wel vol zeker hahaa :)
Ha, inderdaad :) En natuurlijk ook direct gerelateerd aan de tijd en het budget wat ik voor de auto beschikbaar heb... :)
Maar aan de bovenste foto kun je vast en zeker al mijn wensenlijstje afleiden:
- verstralertjes
- grotere velgen
- kofferklep met remlicht
- angel eyes
Maar ik heb geen haast. De auto ziet er netjes uit maar kan wel een goede polijst/wax beurt gebruiken. En verder zit er een klein lekje in 1 van de slangen van het hydraulische kapsysteem, dus die slang moet ik nog vervangen. En een slijtageplekje op de bestuurdersstoel wat gerepareerd moet worden.
Hij rijdt in ieder geval prima. Nog maar 80000 (echte) km op de teller, en de distr. riem is bij 78000 vervangen! Niet zo'n scheurijzer als de 205 CTI, maar hij kan aardig meekomen. Bovendien ga ik liever toeren (kap open natuurlijk) dan racen.
Mieke schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 03:05 pm
Welkom :)
Zero schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 04:26 pm
Welkom, en zeer nette cabrio!
Pug306cC schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 04:28 pm
En verder zit er een klein lekje in 1 van de slangen van het hydraulische kapsysteem, dus die slang moet ik nog vervangen.......
maar doet je dak het wel electrisch????
die van mij is er weer mee op gehouden :)
mart schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 04:38 pm
welkom hiero!! mooie cabrio trouwens!!
Fuchsia Freak schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 04:58 pm
:) welkom hierzoo mooie kleur cabbie zeg
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 06:55 pm
Welkom dan maar! :)
Arjan schreef:Geplaatst: 25 Jun 2007 07:03 pm
Erik306Cabrio schreef: En verder zit er een klein lekje in 1 van de slangen van het hydraulische kapsysteem, dus die slang moet ik nog vervangen.......
maar doet je dak het wel electrisch????
die van mij is er weer mee op gehouden :)
Ai, vervelend voor je, het blijft toch een gevoelig systeem...
Die van mij doet het in z'n geheel nog steeds, dus ook de elektrische regelunit. Alleen is de druk in het hydraulische systeem zo laag dat het openen en sluiten met horten en stoten gaat, en bij de kritieke punten wat handmatige hulp nodig heeft.
Ik had 'm 2 weken geleden bijgevuld met hydraulische vloeistof, maar het meeste was na een paar dagen (het was mooi weer :) ) weer weggelekt. Maar de eerste paar keer na het bijvullen ging het openen en sluiten als een speer.
Ik ben nu moed aan het verzamelen om e.e.a. te demonteren.... Ik heb in ieder geval kunnen zien waar het lek zit.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft