TopicStarter: FeMa
TopicDatum: Geplaatst: 04 Jul 2007 07:39 pm
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 04 Jul 2007 07:39 pm
Forum: Voorstellen
Beginpost:
FeMa schreef:Ik ben dus FeMa en ik ben eigenaar van een 306 XS 1.8 16V uit 2000, kleur donker blauw. En sinds kort op dit forum aanwezig.
Ik heb hem pas een paar maanden maar het is niet onze eerste 306. Al eerder hadden we een 306 1.4 belford hatchback, een 306 1.8 break en een 306 1.6 break. Op dit moment als gezinsbak een renault laguna grand tour 2. Dus redelijk frankofiel qua auto's.
De huidige 306 is mijn woonwerk wagen.
Zoals ik al aangaf heb ik hem nog niet zo lang. Het was echter een soort kat in de zaak aanschaf. Op het oog e.d. leek het dus een goede wagen. Alleen de airco moest gevuld worden. Nou dat was dus het begin van het einde.
Nadat de airco gevuld was gingen de ventilatoren draaien. Nou die liepen ff flink aan. Dus een nieuw aangeschaft. Toen ik de oude verwijderde zag ik tot mijn grote schrik dat de condensor van de airco behoorlijk lek was (ik had toen ik hem laten vullen gelijk van dat lekdetectie spul erbij laten doen). Nou dat spul kwam overal uit. Dus gelijk maar de condensor vervangen. Wat een klus zeg om alles weer op zijn plek te krijgen. Maar goed een dagje rommelen en klaar.
Maar toen merkte ik dat de linker aandrijf as verrot was. Dus ook maar vervangen (dit keer laten doen door een maat van me). Tijdens het vervangen viel hem ineens op dat de remblokken voor verkeerd zaten. Zowel aan de linker als de rechterkant zat een remblok met het metaal (achterzijde dus) tegen de remschijf. Welke knuppel dit voor elkaar gekregen had geen idee maar ik heb dus geluk gehad dat ik in die tussen tijd geen noodstop moest maken want dat had ik dus niet gered.
Maar dit was dus het begin. Ben als de dood wat er nogmeer naar voren gaat komen.
Vorige week een veerpootbrug van Raceland geplaatst.
Wat nog gaat gebeuren:
Nieuwe 16" of 17"velgen;
Een sport eindemper van Supersprint (vandaag besteld);
Een middendemper van Supersprint (waarschijnlijk deze week in duitsland bestellen);
Voorkant verlagen;
Nieuw sleutel behuizing (die met twee knopjes) Ik krijg hier binnen kort trouwens een aantal stuk van dus als iemand intresse heeft !!!!;
Her en der wat leds, strobes, e.d. Ik heb namelijk samen met een maat van een een eigen tuningparts webwinkel dus das lekker makelijk.
Voor de rest weet ik het nog niet.
Nou dat was het wel zo een beetje.
Thomas schreef:Geplaatst: 04 Jul 2007 07:54 pm
Uhhh...foto's? :)
En welkom natuurlijk :)
FeMa schreef:Geplaatst: 04 Jul 2007 07:59 pm
Thomas schreef: Uhhh...foto's? :)
En welkom natuurlijk :)
Thx,
Foto's komen zodra ik de tijd heb om er een paar te maken.
MasterOfSpeed408 schreef:Geplaatst: 04 Jul 2007 09:19 pm
Welkom! Klinkt als bij de verkeerde dealer gekocht? :)
Jammer, maar zo te lezen denk ik dat t wel goed gaat komen :)
Supersprint middendemper...hmm :) kost? 150 euro? :)
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 04 Jul 2007 09:29 pm
Welkom hiero! :)
Glenn schreef:Geplaatst: 04 Jul 2007 09:36 pm
Heeey FeMa bien venido!
Misschien wordt je clubsponsor en kun je hier je spulletjes promoten/verkopen :) :)
FeMa schreef:Geplaatst: 05 Jul 2007 07:01 am
MasterOfSpeed408 schreef: Welkom! Klinkt als bij de verkeerde dealer gekocht? :)
Jammer, maar zo te lezen denk ik dat t wel goed gaat komen :)
Supersprint middendemper...hmm :) kost? 150 euro? :)
Tja, ik hem zeg maar particulier gekocht. Maar hij was van iemand die de adminstratie doet bij een garagebedrijf, dus dacht dat moet goed zitten. Nou dat heb ik dus geweten.
En een middendemper van Supersprint kan je hier in Nederland niet meer krijgen (ten minste niet die ik nodig heb). Ze worden ook niet meer gemaakt/geleverd door Supersprint. Maar in Duitsland heb ik er één gevonden alleen die kost ongeveer € 180,- en dan nog € 35,- om hem hier te krijgen. Dus ben er nog aan het over denken.
Maare is hier ervaring met Supersprint ???
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 05 Jul 2007 11:19 pm
Welkom :)
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft