TopicStarter: ¥ÜRÎ
TopicDatum: Geplaatst: 07 Mrt 2010 11:37 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 07 Mrt 2010 11:37 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
¥ÜRÎ schreef:Ik ergerde me al een poosje aan de 'bolletjes' op mijn alcantara interieur, nu kreeg ik laatst wat tips hoe je die netjes kon weghalen om t weer helemaal strak te krijgen. Dacht laat ik er meteen een how-to van maken, dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan :)
het gaat hierom:
En zo hoort het eruit te zien:
Het enige wat je nodig hebt is een los scheermesje, maar niet zo'n gilette ding of iets. Als t goed is kan je die kopen bij bijv. kruidvat maar ik ken toevallig een kapster dus dat was makkelijker :) .
scheermesje:
Om de bolletjes af te snijden moet je het scheermesje heel plat houden en vervolgens over je bekleding heen 'schrapen'. Neem vooral de tijd en druk niet te hard op het mesje :) , je wil geen snee in je bekleding hebben..
Dit was bij mij het resultaat na 1x scheren :) :
Toen ook meteen een deel van het zitvlak gedaan:
Het helpt ook om het vanuit verschillende richtingen te doen, dan krijg je een gladder resultaat daarna.
Hoop dat mensen hier iets aan hebben, volgens mij krijgt elk leer/alcantara interieur met dit probleem te maken vroeg of laat :) .
Gr, Ewoud
joris_andriesse schreef:Geplaatst: 08 Mrt 2010 05:54 pm
Daarna weer behandelen met een impregneer. Hiervoor zijn speciale middelen voor alcantara.
Onderhoud (regelmatig schoonmaken met water en een zachte zeep/shampoo en daarna behandelen met impregneer) komt sowieso de levensduur van het alcantara ten goede.
hoekske451 schreef:Geplaatst: 08 Mrt 2010 09:56 pm
goh miss tog maar eens doen bij de mijne, die dien er egt nie meer uit :)
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 08 Mrt 2010 11:30 pm
Ik ben er zelf nog niet mee verder gegaan, t neemt nogal wat tijd in beslag :) . Maar gelukkig heb k het alleen op de wangen en t zitvlak, de rugleuning heeft schijnbaar minder te lijden :) .
Dat impregneer, waar kan je dat zoal kopen? En wat gebruiken mensen hier zoal om het leer zelf te behandelen?
henky306 schreef:Geplaatst: 09 Mrt 2010 09:39 am
super tut. erg handig.
Roy schreef:Geplaatst: 09 Mrt 2010 10:11 am
Dit gebruikt m'n vader voor z'n R32.
https://www.meguiarsonline.nl/?gclid=CKr...3godeSbOeA
https://www.meguiarsonline.nl/?gclid=CKr...3godeSbOeA
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft