TopicStarter: maarten1410
TopicDatum: Geplaatst: 25 Feb 2008 08:29 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 25 Feb 2008 08:29 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
maarten1410 schreef:Het duurde even maar mijn how-to is HIER NIET MEER te vinden :) . De how-to is HIER opnieuw gehost. Iets vragen kan altijd maar lijkt me niet nodig :)
Toevoeging: ik heb een fase 3 met elek. ramen dus ik weet niet hoe het er bij andere uitvoeringen uitziet.
-edit- Hier nog even de antwoorden op de vragen hieronder:
Waarom heb je hem vervangen?
- Omdat het klonk alsof ik een kasteeldeur sloot met al dat gepiep en knakken.
Waar haal je een deurvanger vandaan?
- Het slimst is nieuw bij de dealer. Ze kosten €9,56 excl. BTW en een 2e hands zou ik niet doen. Dit omdat het een veel voorkomend probleem is en een nieuwe geen geld is.
Zitz schreef:Geplaatst: 25 Feb 2008 11:03 pm
Goed werk!
Van waar haal je die nieuwe deurvangers? En wat kosten ze?
Gr
maarten1410 schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 12:24 am
Sebring4life schreef: mischieen een hele aparte afdeling voor topic's :O
Dat lijkt mij ook logisch. Ik vind het sowieso jammer dat er topics verwijderd worden want het komt best nog wel eens voor dat je iets wilt terug lezen. Dat is met how-to's natuurlijk helemaal zo.
@Zitz: Owja, vergeten. De deurvanger zelf kost €9,56 excl. BTW en het pennetje kreeg ik erbij. Een uurtje zelf klooien en klaar ben je, scheelt weer monteurskosten.
JP2006 schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 08:21 am
mjah inderdaad, er was een topic (geloof van Tutti-Frutti) waar alles bij elkaar was gezet, erg handig, als je iets zocht, maar helaas is deze dus ook verwijderd :)
Tutti-frutti schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 09:27 am
JP2006 schreef: mjah inderdaad, er was een topic (geloof van Tutti-Frutti) waar alles bij elkaar was gezet, erg handig, als je iets zocht, maar helaas is deze dus ook verwijderd :)
Jep :) En ik ga het geen 2e keer doen.
Ik zou zeggen, maak een tutorial categorie. Dat motiveert ook meteen meer mensen om tutorials te schrijven :)
Ik pm wel even :)
benny schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 11:38 am
heel duidelijk met die foto's :)
waarom heb je het eigelijk vervangen?
enkel maar omdat het niet meer mooi was of kraakte de deur ofzo?
JP2006 schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 12:11 pm
ja ze knakte, geloof dat dit is gemaakt na aanleiding van dit topic :) :
https://team306tuning.forumup.nl/viewtop...m306tuning
Andries schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 12:20 pm
Nette Guide man!:)
Ja hoop ook nog steeds dan Elco mijn guide van de deurpanelen op de site plaatst":)
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 01:03 pm
Andries schreef: Nette Guide man!:)
Ja hoop ook nog steeds dan Elco mijn guide van de deurpanelen op de site plaatst":)
Ja dat bedoel ik dus ook he, die guide is superhandig voor sommige mensen maar die staat ergens stoffig te worden op de laatste pagina (hij is dacht ik nog niet verwijdert iig)
Elco schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 03:54 pm
Faqs worden bijgewerkt en de site opgefrist..soon!!
Oude topics worden nadat de 40 dagen roerloos liggen automatisch verwijderd. Dit voorkomt veel dubbele topics en veeel zoekwerk.
Afgelopen jaar is er niks gedaan aan de site omdat er na veel werk van 1 persoon een complete makeover 0 reactie's op zijn geweest. meerder oproepen om hulp heeft niks opgeleverd helaas..tot nu!
Dit jaar gaan we er weer voor en hopen we ook weer op enthousiaste bezoekers op de website zelf!
On topic maar weer :)
Andries schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 04:01 pm
Elco schreef: Faqs worden bijgewerkt en de site opgefrist..soon!!
Oude topics worden nadat de 40 dagen roerloos liggen automatisch verwijderd. Dit voorkomt veel dubbele topics en veeel zoekwerk.
Afgelopen jaar is er niks gedaan aan de site omdat er na veel werk van 1 persoon een complete makeover 0 reactie's op zijn geweest. meerder oproepen om hulp heeft niks opgeleverd helaas..tot nu!
Dit jaar gaan we er weer voor en hopen we ook weer op enthousiaste bezoekers op de website zelf!
On topic maar weer :)
Goed nieuws:D, mocht er ooit nog wat zijn voor site oid pm me maar.
JP2006 schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 04:18 pm
same here :) tijd over soms :)
Zitz schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 05:05 pm
Waar heb je de deurvangers vandaan? Dealer?
offtopic: php+MySQL werk? geen probleem, laat iets horen!
Elco schreef:Geplaatst: 26 Feb 2008 05:25 pm
kan je bij de dealer halen idd.
hulp is nodig is/was nodig in de vorm van event covering, faqs enz :)
maarten1410 schreef:Geplaatst: 27 Feb 2008 01:25 am
Zitz schreef: Waar heb je de deurvangers vandaan? Dealer?
-knip-
Ja gewoon bij de dealer. 2e Hands lijkt me niet slim omdat het je meer tijd kost + het is een gevoelig onderdeel. Het probleem komt vrij veel voor bij de 306 dus dan kan een nieuw onderdeel alleen maar beter zijn als 2e hands.
Dj Line schreef:Geplaatst: 31 Aug 2008 09:26 pm
ben ik ook weer van een probleem verholpen. deze week mooi even 2 nieuwe halen :)
30Zes schreef:Geplaatst: 17 Mrt 2010 08:19 pm
De link naar de How-To werk niet mee :)
306GTIChris schreef:Geplaatst: 17 Mrt 2010 10:59 pm
heb vorige week mn deurvangers vervangen en werkt weer super! goeie how-to dit...... :)
Tutti-frutti schreef:Geplaatst: 22 Mrt 2010 12:53 pm
30Zes schreef: De link naar de How-To werk niet mee :)
Fixed, heb hem even op mijn hosting gegooit :) Zie topic start.
erikkosters schreef:Geplaatst: 24 Mrt 2010 12:26 am
het vervangen kan makkelijker hoor.. ik heb het zelf via mijn boxen gedaan. Box uit de deur halen en dan met een beetje gefriemel kom je erbij, hoef je niet het hele deurpaneel eruit te hebben :)
Richard87 schreef:Geplaatst: 17 Mei 2010 10:59 am
MIsschien een minder slimme vraag,
maar zijn de deurvangers voor de voordeuren hetzelfde als de achterdeuren?
Bij mijn wagentje is de achterdeurvanger compleet verroest, en maakt zoveel herrie en is zo stroef dat k bang ben dat het hele mechanisme een keer in de deur schiet.
denk dat ik met de topic voor de voordeuren ook heel eind opweg kom bij de achterdeur.
erikkosters schreef:Geplaatst: 17 Mei 2010 11:01 am
dacht van wel, correct me if im wrong..
Richard87 schreef:Geplaatst: 18 Mei 2010 11:23 am
Ik loop nu tegen een probleem aan dat ik achter raamslingers heb. maar krijg em met geen mogelijkheid los.
Heeft hier iemand ervaring mee hoe deze los moeten?
of er zit een klepje met een schroef achter die ik niet los krijg. of er moet ergens een borgpen zitten die ik niet kan vinden,
hulp gevraagd...
Richard87 schreef:Geplaatst: 18 Mei 2010 11:26 am
en nog geen minuut later zet ik iets te veel kracht en valt ie eraf. Naar mijn idee is het gewoon eroverheen geschoven met wat kleine verbuigingen naar buiten. dus een simpel kliksysteem. zal er zo even foto van posten. voor degenen die het nog voor elkaar moetne krijgen
Richard87 schreef:Geplaatst: 18 Mei 2010 12:13 pm
erikkosters schreef: dacht van wel, correct me if im wrong..
Helaas, Niet hetzelfde.
Allereerst foto van de raamslinger en hoe deze vastzat
![]()
en zie hier het verschil tussen mijn deurvanger van de linkerachterdeur
en het exemplaar dat ik gister bij de dealer heb gekocht
![]()
je ziet duidelijk dat de nieuwe een veel hoger metalen plaatje heeft dan de oude terwijl de bouten op dezelfde hoogte zitten. ga er zo maar evne mee terug en hopen dat ze een kleinere hebben.. anders ist een probleempje,
JP2006 schreef:Geplaatst: 18 Mei 2010 12:32 pm
Hmmz balen dat je de verkeerde hebt :)
Raamslinger is inderdaad gewoon lompe kracht zetten en dan gaat ie los, er op is hetzelfde :)
Richard87 schreef:Geplaatst: 18 Mei 2010 12:37 pm
Net bij de garage geweest, en het kan niet op haha :)
was niet op voorraad voor de achterdeur.. dus nu gaan ze em bestellen, kan die andere gewoon omruilen dus kost gelukkig niets extra's.
morgen maar afmaken dan..
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft