TopicStarter: Hhh
TopicDatum: Geplaatst: 01 Aug 2007 09:52 pm
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 01 Aug 2007 09:52 pm
Forum: Voorstellen
Beginpost:
Hhh schreef:Hallo 306 liefhebbers!
Ik ben Lars en ben van plan om een 306 1.8 16v aan te schaffen.
Heb er eentje gevonden bij een dealer bij mij (Nijmegen) in de buurt en er zaten allemaal stickers op van deze website dus vandaar dat ik me hier ook aan heb gemeld om wat informatie in te winnen over de potentiele auto. Het gaat om een zwarte 306 1.8 16v uit november 1999 met 150.000 km op de teller creme lederen interieur en alle nodige opties.
Dit is de auto:
https://zoek.autotrader.nl/dslnl/cars_ad...000992.css
Kent iemand deze auto of de ex eigenaar van deze 306.
Ik hoop hier wat informatie te vinden over deze auto en eventueel zeer spoedig een 306 rijder te worden.
Groeten,
Lars
Devil schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 12:27 am
Hey ziet er goed uit succes met de koop ervan of een anders 306 gr Hidde
Sephiroth schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 06:20 am
leuke auto... maar bedenk wel dat het geen XSi is zoals daar staat. XSi zijn 2.0 en geen 1.8
Klein detail maar toch. :)
Fuchsia Freak schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 07:48 am
:) HEYZZ welkom hiero
weer 1tje hier uit de buurt erbij :)
suc6 met de aankoop :)
gr33ttzz Fuchsia-Freak
Blackout schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 08:39 am
jaja kev 306 gekte is toe geslagen in nijmegen en omstreken haha :)
Welkom en suc6 met de onderhadelingen.
JP2006 schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 09:44 am
Welkom :)
Ziet er errug strak uit moet ik zeggen :)!
Veel veilige km's gewenst!
Thomas schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 10:32 am
Welkom!
Ik heb die auto nog nooit gezien bij de club... :)
Fuchsia Freak schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 11:29 am
Blackout schreef: jaja kev 306 gekte is toe geslagen in nijmegen en omstreken haha :)
:) Ckerss word nog druk hierzo in NMGN city met al die 306jes
:) onntopic maar weer
:) heb deze 306 indd nog niet eerder gezien bij de club
Mieke schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 11:36 am
Welkom hierzo :)
benny schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 12:11 pm
als je ooit je interieur beu bent :) :) :)
ik ken de weg al naar nijmegen :)
mooie wagen en welkom :)
enkel de achterkant is niet mijn ding, maar zolang jij het maar goed vind he :)
Hhh schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 07:26 pm
Nee de achterkant is idd ook niet zo mijn ding ik vind persoonlijk die onderlip en lexuslichten niet zo geweldig dus die zou er dan ook afgehaald worden en ipv die lexuslichten zwarte led achterlichten en eventueel xenon voor.
Demper wordt even mooi gepolijst alle lelijke stickers behalve van team306tuning dan eraf en velgen naar de dokter.
De rest laat ik dan zo en het interieur gaat er zeker niet uit maar dat snappen jullie zelf ook wel :).
Ik ga morgen kijken met een vriend van me die 1e automonteur is en die gaat m op de brug ffe helemaal bekijken en ik krijg 3 maanden garantie op motor en bak wel netjes vinden jullie niet waarschijnlijk koop ik ook nog wat garantie bij voor de zekerheid een maandje of 6 ofzo.
Dit word mijn eerste auto dus ik hoop niet dat ik een kat in de zak koop dus ik moet mezelf overal alvast een beetje goed inlezen hierzo.
Iemand ervaring met zo´n 1.8 16v motortje? schijnen wel lekker pittig te zijn en goede motoren?
Leuk dat er nu al zoveel reaties zijn.
Grtz Lars.
mark306xt schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 08:17 pm
Hoi,
Deze auto stond voor 1,5 jaar terug ook al te koop op internet. Verbaasde me dat ie nog stees te koop staat en waarom die niet eerder is verkocht!
Verder welkom bij de club.
Gr. Mark
benny schreef:Geplaatst: 02 Aug 2007 11:21 pm
garantie bijkopen?
hoe vreemd :) Hier (In België MOET een handelaar 1 jaar garantie geven)
zelf bij verkoop van een wagen van 20 jaar oud om maar wat te zegge
Hhh schreef:Geplaatst: 03 Aug 2007 08:48 am
Hahaha woonde ik maar in belgie dan :).
Nee hier is dat allemaal niet zo goed geregeld m.b.t. garantie de meeste dealers geven gewoon geen garantie en wanneer ze wel garantie geven betaal je daar vaak ook dik voor.
Maar stond die auto dan particulier te koop of ook via deze dealer?
Misschien heeft de jongen waar deze 306 van is geweest hem eerst geprobeerd particulier te verkopen en later ingeruild want dat heeft hij gedaan hij heeft deze 306 ingeruild voor een 307 bij deze dealer.
Nogsteeds niemand die deze auto kent?
Grtz Larz
Hhh schreef:Geplaatst: 04 Aug 2007 01:11 pm
Gisteren de auto gekocht !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
Hij maakt m netjes klaar met groot beurtje en kan ik m over een aantal weekjes ophalen.
Moeten overgens nog wel een aantal dingetjes aan gebeuren slotje rechterportier heeft inbraakschade ( schroevendraaier ) maar zit toch cv op dus voorlopig blijft dat even en dan bestel ik wel een keer een slotje op chassisnummer. Dr zitten 2 piepkleine mini deukjes in linkerportier absoluut niet opvallend maar ga ik zelf voorzichtig even uitdeuken.
1 kras van +- 10cm ga ik werwerken met een stiftje.
De onderlip gaat er af en doordat hij verlaagd is en er zitten mensen achterin raken de wielen de wielkasten bij het rijden over drempels maar is maar een klein randje waar de banden tegenaankomt wordt weggeslepen of een rubber tegenaangezet.
En de velgen moeten opgeknapt worden worden helemaal gepolijst waarschijnlijk en het hart word in zwart metallic gespoten
En de airco moet afgevuld worden ... door al deze kleine dingen die ik zelf nog moet doen heb ik wel mooi 1000 euro van de prijs af kunnen lullen lijkt me redelijk netjes?
Zal vandaag nog wat fototjes die ik gisteren gemaakt heb dr op zetten..
Dus sinds gister officieel 306 owner :) en daarbij ook officele 306 member op deze site.
GrTz Lars..
Hhh schreef:Geplaatst: 04 Aug 2007 01:11 pm
Gisteren de auto gekocht !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
Hij maakt m netjes klaar met groot beurtje en kan ik m over een aantal weekjes ophalen.
Moeten overgens nog wel een aantal dingetjes aan gebeuren slotje rechterportier heeft inbraakschade ( schroevendraaier ) maar zit toch cv op dus voorlopig blijft dat even en dan bestel ik wel een keer een slotje op chassisnummer. Dr zitten 2 piepkleine mini deukjes in linkerportier absoluut niet opvallend maar ga ik zelf voorzichtig even uitdeuken.
1 kras van +- 10cm ga ik werwerken met een stiftje.
De onderlip gaat er af en doordat hij verlaagd is en er zitten mensen achterin raken de wielen de wielkasten bij het rijden over drempels maar is maar een klein randje waar de banden tegenaankomt wordt weggeslepen of een rubber tegenaangezet.
En de velgen moeten opgeknapt worden worden helemaal gepolijst waarschijnlijk en het hart word in zwart metallic gespoten
En de airco moet afgevuld worden ... door al deze kleine dingen die ik zelf nog moet doen heb ik wel mooi 1000 euro van de prijs af kunnen lullen lijkt me redelijk netjes?
Zal vandaag nog wat fototjes die ik gisteren gemaakt heb dr op zetten..
Dus sinds gister officieel 306 owner :) en daarbij ook officele 306 member op deze site.
GrTz Lars..
benny schreef:Geplaatst: 04 Aug 2007 02:42 pm
hehe zo blij dat je het 2x post :) :)
Hhh schreef:Geplaatst: 04 Aug 2007 04:31 pm
Nou niet met de dingen die nog moeten gebeuren wel met de auto :).
Ben zo blij wat een heerlijke auto !!...
Grtz Lars
Hhh schreef:Geplaatst: 04 Aug 2007 06:43 pm
Hierbij eventjes wat fototjes van hoe de 306 er nu bij staat.
Laterzz Lars
SmauG schreef:Geplaatst: 04 Aug 2007 09:44 pm
zeer mooi interieurtje! denk wel dat het aftermarket is.
Welkom
Mieke schreef:Geplaatst: 05 Aug 2007 07:24 am
Ook een welkom van mij :) Mooie peug
Hhh schreef:Geplaatst: 05 Aug 2007 10:51 am
Aftermarket? Je bedoelt dat het waarschijnlijk geen optie interieur is maar uit een andere peugeot komt? Of dat het een bekleed interieur is? dat sowieso niet iig want dr zitten ook airbags in!
GrTz Lars
Zero schreef:Geplaatst: 05 Aug 2007 10:55 am
Mooi bakkie :) en leuk interieurtje man!
mark306xt schreef:Geplaatst: 05 Aug 2007 08:12 pm
Heej Lars,
Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik weet verder niet meer of deze bij een dealers stond destijds of particulier waren iedergeval wel dezelfde foto's.
Veel plezier met je pug!
Gr. Mark
Xiloyt schreef:Geplaatst: 05 Aug 2007 08:12 pm
:) ziet er gaaf uit, en welkom BTW :)
Fuchsia Freak schreef:Geplaatst: 05 Aug 2007 09:18 pm
Lars schreef: Aftermarket? Je bedoelt dat het waarschijnlijk geen optie interieur is maar uit een andere peugeot komt? Of dat het een bekleed interieur is? dat sowieso niet iig want dr zitten ook airbags in!
GrTz Lars
:) tegewoordig kan je ook iets met een airbag laten bekleden :)
dan zetten ze een speciale stik rand voor de airbag en voila...
denk dat het aftermarket is (dus achter af opnieuw laten bekleden) :)
een optie is et cker niet dus kan niet uit een andere peug zijn gekomen :)
Hhh schreef:Geplaatst: 06 Aug 2007 08:24 am
Thanx voor de vele top reacties... echt handig zo'n forum !!!...
@ Fuchsia ja zover was ik ook al dat het hoogstwaarschijnelijk niet uit een andere peugeot kwam aangezien ik nog nooit een 306 heb gezien met creme lederen interieur maar het ziet er zo ontzettend netjes uit de bekleding dat ik dr aan ga twijfelen of het bekleed is dus en niet door een bedrijf gemaakt is die gewoon optie interieurs levert buiten peugeot om.
Geen een vouwtje lelijk naadje of wat dan ook echt petje af dus wanneer dit bekleed zou zijn!! Ben zelf echt lange tijd op zoek geweest naar een auto waar dus lederen bekleding in zit omdat ik dat gewoon super mooi vind en kwam uiteindelijk na lang zoeken bij deze auto uit in de buurt dus mede daardoor dat ik overstag ben gegaan.
Weet iemand alleen of het mogelijk is om de airbags die in de stoelen zitten appart uit te schakelen van de andere airbags?
GrtZ Lars
hoekske451 schreef:Geplaatst: 06 Aug 2007 10:25 am
Lars schreef: Thanx voor de vele top reacties... echt handig zo'n forum !!!...
@ Fuchsia ja zover was ik ook al dat het hoogstwaarschijnelijk niet uit een andere peugeot kwam aangezien ik nog nooit een 306 heb gezien met creme lederen interieur maar het ziet er zo ontzettend netjes uit de bekleding dat ik dr aan ga twijfelen of het bekleed is dus en niet door een bedrijf gemaakt is die gewoon optie interieurs levert buiten peugeot om.
Geen een vouwtje lelijk naadje of wat dan ook echt petje af dus wanneer dit bekleed zou zijn!! Ben zelf echt lange tijd op zoek geweest naar een auto waar dus lederen bekleding in zit omdat ik dat gewoon super mooi vind en kwam uiteindelijk na lang zoeken bij deze auto uit in de buurt dus mede daardoor dat ik overstag ben gegaan.
Weet iemand alleen of het mogelijk is om de airbags die in de stoelen zitten appart uit te schakelen van de andere airbags?
GrtZ Lars
nice car :)
zijairbags werken al via eenn ander systheem als de andere. ze kome er waarschijnlijk alleen uit bij een zij aanrijding. bij mij kwamen ze er niet uit toenk em in mekaar reed dus.
gr wouter
MasterOfSpeed408 schreef:Geplaatst: 07 Aug 2007 10:22 pm
Welcome kerel! :) veel plezier met je wagentje, voor zover ik weet zijn ze idd behoorlijk snel :) :)
nicolai schreef:Geplaatst: 08 Aug 2007 09:30 am
Hoi Lars,
Mooi wagentje. Ik ben zelf ook bezig met sleutelen:D. Dat je maar veel km mag rijden... Veel plezier met je 1e peugje.
Greetz Nicolai
Hhh schreef:Geplaatst: 10 Aug 2007 12:01 pm
ThnX voor de reacties...!!!
Zeer binnekort ga ik mijn autotje ophalen finaly alleen moet ik eerst mijn rijbewijs nog even halen 20 aug ga ik op en dan heb ik meteen mijn autotje als het goed is. Zelfde dag nog audio inbouwen en in de week daarna nieuwe velgjes. Iemand misschien hier in de buurt nog een mooi versterkertje en subje liggen en misschien velgjes 16/17 inch incl banden?
Grtz Lars
Elco schreef:Geplaatst: 25 Aug 2007 08:43 pm
Heeey dit is de oude wagen van Niels, 1 v/d eerste leden v/d club. Is later naar Patrick gegaan en uit later t beeld verdwenen..
Mooi wagentje, hopelijk is die nog zo mooi als die was.
Leer is er toendertijd speciaal ingezet voor een fotoshoot voor een Frans autoblad.
Veel plezier ermee!!
Grtzz
Hhh schreef:Geplaatst: 25 Aug 2007 10:43 pm
Echt super mooi om te weten, auto verkeerd echt in top staat op één krasje na.
Er komen nog nieuwe velgen op, andere achterlichten en mooie geluidsistallatie.
Leer is echt fantastisch mooi, leuk om te weten dat het speciaal voor een blad is gedaan.
Enig idee of die foto's nog ergens te vinden zijn?
Kan je nog wat meer over de auto vertellen of is dat het enige dat je weet?
Wanneer ik de auto heb zal ik meteen even wat mooie foto's posten en waarschijnlijk zal je de auto tegen komen hier en daar op een meeting.
Greetz Lars
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft