TopicStarter: Nielslu
TopicDatum: Geplaatst: 21 Mrt 2010 10:02 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 21 Mrt 2010 10:02 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
Nielslu schreef:Vorige week ben ik op de sloop een Peugeot 307 met automatisch dimmende binnenspiegel tegen gekomen. Die spiegel heb ik voor 10 euro meegekregen van de sloper.
Eenmaal thuisgekomen direct geprobeerd om deze te monteren op de voet van de 306. Je dient hiervoor de 306 spiegel eerst van je voorraam af te halen.
De spiegel moet van het kogelgewricht af. In de kogel moet een gat geboord worden tbv de bekabeling van de dimmende spiegel. Als de bekabeling door het gat heen is kun je de dimmende spiegel weer op de kogel drukken. De bekabeling kun je in de auto aansluiten op de binnenverlichting (zodra je het contact afzet gaat de binnenspiegel ook mooi uit).
Aan de binnenverlichting zit een grote oranje stekker met 2 rode en 2 zwarte draden. Je kunt de draden gewoon aan 1 van deze rode en zwarte draden aansluiten (1 set rood + zwart is voor de gewone binnenverlichting, de andere set rood + zwart is voor de kaartleeslampjes (beide worden geschakeld door het contactslot).
Als extra kun je ook nog een draad van de achterverlichting trekken (als je de versnelling dan in de achteruit zet, gaat de spiegel weer ontdimmen...
Zo heb je dus voor 10 euro een automatisch dimmende binnenspiegel, ideaal!!!
De spiegel kost nieuw bij de dealer ongeveer 150 Euro, dus via de sloper kun je goedkoop aan zo'n luxe spiegel komen.
KingJamey473 schreef:Geplaatst: 21 Mrt 2010 10:29 pm
heb hem ook al een jaar erin zitten.
maar dan van een citroen het is de zelfde.
kost bij citroen ook 160 euries eerst was die spiegel dubbel zo duur.
maar het was een garantie gevalletje die ik gratis mee naar huis kon nemen.
werkt echt fijn.
zelfs als je achter raam folie hebt werkt ie goed
oja voor de montage heb ik gewoon een ruit van een fase 3 laten zetten.
die hebben het zelfde voetje op de ruit
Nielslu schreef:Geplaatst: 21 Mrt 2010 11:11 pm
KingJamey473 schreef: oja voor de montage heb ik gewoon een ruit van een fase 3 laten zetten.
die hebben het zelfde voetje op de ruit
Bij mij niet, ik heb namelijk ook een regensensor, die voet is anders san van de 307.
Maar de werking is echt voortreffelijk :)
Speakerfreak schreef:Geplaatst: 31 Mrt 2010 10:25 am
Hoe krijg je de regensensor los van het raam? Of in elk geval het plastic omhulsel/spiegelvoet? :)
Speakerfreak schreef:Geplaatst: 31 Mrt 2010 11:12 am
Opgelost; tikje omlaag geven
Nielslu schreef:Geplaatst: 01 Nov 2010 11:17 pm
Voor de liefhebber: ik heb nog een goed werkende automatisch dimmende binnenspiegel liggen. Deze is zo aan te sluiten zoals ik hierboven heb beschreven.
Wie er belang bij heeft moet maar even reageren. Ik wil er 20 Euro + verzendkosten voor hebben.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft