TopicStarter: JP2006
TopicDatum: Geplaatst: 01 Jan 2011 02:02 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 01 Jan 2011 02:02 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
JP2006 schreef:Dav-E schreef:
Ik weet alleen niet of dit voor alle fase/type hetzelfde is...
(Tutti-frutti) 07-02-2011: Even wat foto's voor verduidelijking:
Aarde van startmotor (naast motorblok, bestuurderskant)
Tutti-frutti schreef:Geplaatst: 11 Jan 2011 04:27 pm
Ik heb moeite om aardepunt 7 te vinden.
Ik heb ze in de motorruimte al schoongemaakt en opnieuw gemonteerd. Ik blijf helaas soms een lichte knippering houden als mijn remlichten aangaan (daar zitten 4 lampen op aangesloten op dit moment, dus misschien is gewoon de huidige aardedraad onvoldoende). Iemand een idee hoe ik aardepunt 7 kan bereiken, of zit deze bij fase 1 anders ?
Aussie schreef:Geplaatst: 11 Jan 2011 06:24 pm
Ik heb ook altijd last van dynamo ruis zodra ik een tijdje gereden heb..
erg vervelend en ik heb me aardekabel van me versterkerspul al verplaatst maar het mocht niet baten.. Helpt het schoonmaken van die punten?
( schuren van de connector ofzo ?)
Dav-E schreef:Geplaatst: 12 Jan 2011 11:58 am
@ Tutti-frutti:
Als ik mij niet vergis, zit aardepunt 7 in de holle ruimte van je kofferbak.
@Aussie:
Leg eens een extra massakabel naar je versterker (en eventueel ook je headunit)!
Aussie schreef:Geplaatst: 12 Jan 2011 06:47 pm
Dav-E schreef: @Aussie:
Leg eens een extra massakabel naar je versterker (en eventueel ook je headunit)!
Je bedoeld helemaal vanaf de accu of ? Ik heb nou gewoon 1 kabel naar me gordel bout en vanaf die kabe lsplits ik het op naar de rest van me spul
En de head unit is wel lastig want die zit gewoon met ISO-stekkers verbonden.
Dav-E schreef:Geplaatst: 13 Jan 2011 11:15 am
Hoeft niet speciaal vanaf de accu. Je massakabel moet -in theorie- gelijk of liefst dikker zijn dan de pluskabel, en aangezien jij splitst...
Voor de headunit: neem gewoon een 2,5mm² met een kabeloog aan en bevestig deze achteraan je headunit (daar zit normaal een bout die je headunit stevig op zijn plaats houd).
Aussie schreef:Geplaatst: 13 Jan 2011 01:15 pm
Ah zo ik snap het nu.
Enige jammer is dat de splitter die ik heb dat die maar 1 ingaande heeft voor een massa kabel.
Ik kan wellicht nog een doorverbinding maken van de rechter naar de linker bout van het gordelpunten of zal dit geen effect hebben?
want dan zou het in serie zijn , en als ik er 2 op de splitter aan kon sluiten parallel.
Zit er in de buurt van de head unit nog een mooi aardepunt dan ? of is de dichtstbijzijnde onder het dashboard kastje
Dav-E schreef:Geplaatst: 14 Jan 2011 12:20 pm
Dikkere massakabel van gordelpunt naar splitter leggen (als dit al gaat). Anders de splitter weg en per toestel een aparte massakabel leggen naar het gordelpunt.
De massakabel van je headunit kan je eventueel naar je versnellingspook brengen (verwijder de pookzak :) 4 bevestigingsmogelijkheden).
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 25 Jan 2011 10:17 pm
[ontopic]
@Tutti-frutti
Als je een massaprobleem hebt met de remlichten zou ik eens de stekkers van je achterlichten controleren op corrosie/vuil, deze goed schoonmaken en terugmonteren met wat contactspray of witte vaseline.
Heb je de laadspanning van je dynamo al gecontroleerd? misschien kan die plotselinge extra vraag van stroom niet zo goed opvangen, waardoor je de flikkering krijgen.
Tutti-frutti schreef:Geplaatst: 07 Feb 2011 02:11 pm
¥ÜRÎ schreef: [ontopic]
@Tutti-frutti
Als je een massaprobleem hebt met de remlichten zou ik eens de stekkers van je achterlichten controleren op corrosie/vuil, deze goed schoonmaken en terugmonteren met wat contactspray of witte vaseline.
Heb je de laadspanning van je dynamo al gecontroleerd? misschien kan die plotselinge extra vraag van stroom niet zo goed opvangen, waardoor je de flikkering krijgen.
De achterlichten zijn ooit eens klungelig in elkaar gezet door een vorige eigenaar. Beetje vreemde bedrading, welke ik zelf als eens had verbetert.
Maar het probleem lijkt nu zo goed als verholpen. De doorverbindstekker naar m'n linker achterlicht had lamme contact punten, en de stekker zat behoorlijk los. De flikkering lijkt nu weg.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft