TopicStarter: Arie306
TopicDatum: Geplaatst: 30 Okt 2009 04:09 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 30 Okt 2009 04:09 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
Arie306 schreef:aangezien ik hier veel mensen over hoor etc
ik hoop dat het allemaal duidelijk is
vragen kan altijd :)
zorg dat je remmereiniger hebt of beetje wasbenzine met doek enz.
haal eerst de slang van de luchtfilter los + carterontluchtingsslang :)
gasklephuis
stappenmotor
plaats van inbusboutjes gasklephuis
plaats torckxschroefies
(de slang die ik vast heb hoort op luchtfilterslang te zitten carterontluchting)
haal het gasklephuis voorzichtig van de inlaatspruitstuk af
maak alles schoon kijk wel uit voor het uitsteekseltje voor de klep
Stappenmotor stekker los, 2 torckx loshale ken je 'm er zo uit hale en schoonmaken :)
vergeet niet alles terug aan te sluiten
- carterontluchting
- stekker stappenmotor
- boutjes goed aandraaien(vast is vast!!!!!!)
hoop dat jullie er wat aan hebben
gr arjan :)
306 Josty schreef:Geplaatst: 31 Okt 2009 06:53 pm
wanneer is dit nodig om te doen?
Arie306 schreef:Geplaatst: 04 Nov 2009 12:00 pm
als je last hebt van afslaan of als ie slecht doortrekt of stationair loopt
het heeft bij mij iig geholpen i.v.m afslaan en slecht stationair lopen :)
DODGEJWT schreef:Geplaatst: 09 Okt 2010 03:51 pm
Ik heb dus hetzelfde probleem, plots afslaan en alle lampjes gaan branden..
heb een 1.6, heb de stappenmotor niet kunnen vinden bij mijne, weet iemand meer ?
Heb er niet vaak last van maar het is inderdaad heel vervelend.
Tutti-frutti schreef:Geplaatst: 09 Okt 2010 04:05 pm
DODGEJWT schreef: Ik heb dus hetzelfde probleem, plots afslaan en alle lampjes gaan branden..
heb een 1.6, heb de stappenmotor niet kunnen vinden bij mijne, weet iemand meer ?
Heb er niet vaak last van maar het is inderdaad heel vervelend.
Als je vanaf de bijrijderskant aan de achterkant van je motor kijkt, dan zie je daar de stappenmotor zitten. Hij zit in een rubber houder, en je ziet vanaf deze kant de stekker zitten die je eruit kan klikken. De rubber houder kan je losmaken door hem aan de bovenkant hard naar voren (richting de bestuurderskant) te drukken. Hij 'glijdt' dan van de pin af (al gaat dat waarschijnlijk niet soepel :)).
Voor de rest is het een kwestie van de slangen (2 stuks, 1 vanuit luchtinlaat, 1 naar inlaatspruitstuk) losmaken en evt de slangklemmen vervangen door schroef slangklemmen.
DODGEJWT schreef:Geplaatst: 22 Okt 2010 09:33 pm
ah top :) snel maar is aan beginnen dan...
peug-niek schreef:Geplaatst: 07 Jan 2011 08:45 am
Nu heb ik dit probleem sinds afgelopen week ook :s, best frustrerend, dat als je de koppeling intrapt je niet weet of de motor aan blijft of uit valt.
Maar hoe maak je hem dan precies schoon? Ik snap dat je het met remreiniger doet, maar spuit je daar dan alles mee schoon, of doe je het op een doekje en maak je het dan schoon?
alvast bedankt,
henky306 schreef:Geplaatst: 07 Jan 2011 03:41 pm
het is allemaal metaal zowat, dus je kan daar wel met een doekje overheen wrijven. net zoals op de foto. dat het metaal weer aardig schoon is.
gtikiller schreef:Geplaatst: 09 Jan 2011 12:58 pm
Ik heb ook soms last van slecht stationair lopen e.d.
Echter kan ik nergens vinden hoe het voor een rfs (306 gti) motor moet?
Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Aussie schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2011 12:55 pm
ik neem aan dat dat voelertje ( of wat het is ) in de gasklep niet schoongemaakt mag worden of wel? ( met remmenreiniger bedoel ik dan )
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft