TopicStarter: Valentijn
TopicDatum: Geplaatst: 07 Mei 2010 07:30 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 07 Mei 2010 07:30 pm
Forum: How-to's
Beginpost:
Valentijn schreef:Er is al een how to hiervan maar ik dacht ik geef jullie wat foto's van mijn werk aan die van mij met een clean up van de electra voor de elektrisch verstelbare achteruitkijkspiegels.
Eerst de deurvanger. Ik merkte opeens dat de deurvanger terug in het portier was geschoten. Het palletje was zeker op een gegeven moment geknapt. Ik kreeg de vanger er ook niet makkelijk uit en het voelde allemaal wat gammel aan. Ongeveer Euro 20 verder en je hebt een original parts replacement bij je lokale Peugeot dealert, ingevet en al :)
Zie hieronder het verschil:
Eerst moet je de handgreep eraf halen die met drie bouten vast zit. 1 zit achter een kunststof klepje helemaal bovenin (maat 10) en twee bij de handgreep (maat 8.).
En zo is hij eraf.
Let op er zit ook nog een schroef die je los moet maken achter je speaker.
Het deurpaneel zit nu alleen nog vast met witte popdingetjes en "hangt" aan een aluminiumstrip aan het "raamkozijn". Voordat je het paneel eraf trekt moet je wel eerst de electra loskoppelen. Daarna rondom het paneel wat naar je toe trekken en wanneer alles los is, ligt omhoog trekken.
En dan kan het paneel eraf.
Gloednieuw palletje (let op, wel apart om vragen, zit niet standaard bij de deurvanger)
Omdat ik de units van de electrische verstelbare spiegels nu los had heb ik deze meteen maar open gemaakt en schoongemaakt. Jezus wat kan daar een zand komen te zitten tot op de printplaat! Het verstellen van de spiegels deed het bij mij sporadisch en dus meer niet dan wel. Ik zat al te denken aan het vervangen van de beruchte kabelboom in deze deur.
Alles weer helemaal schoon. Let op, er zitten vrij kleine onderdelen tussen. De spiegels doen het nu weer op en top. Easy quick en vooral cheap fix ! :)
Terug naar de deurvanger.
Je kan de twee moeren los draaien vanuit de positie van de bestuurdersstoel, met de vanger los kan de deur namelijk ook wat verder open. De vanger kan je via de binnenkant van het deurpaneel door het grote gat heen trekken. Op dezelfde manier de nieuwe erin schuiven en weer vast draaien. De gaten op een lijn zetten en de nieuwe pin met een hamer zachtjes er doorheen tikken.
Veel succes !
gcs100 schreef:Geplaatst: 18 Okt 2010 07:06 pm
Even een toevoeging op deze mooie how-to.
Wanneer je de pennetjes hebt geplaatst, doe je er verstandig aan om een TY-RAP/tie-rip/ty-rip (of hoe je het schrijft) hier doorheen te schuiven en aan te trekken.
Zelf had ik ook 2 nieuwe pennetjes geplaatst maar deze vielen er na een paar maanden toch uit.
Dus plaats deze kabelverbinders en het "probleem" is voorgoed opgelost !!!
Aussie schreef:Geplaatst: 19 Okt 2010 05:43 pm
gcs100 schreef: Even een toevoeging op deze mooie how-to.
Wanneer je de pennetjes hebt geplaatst, doe je er verstandig aan om een TY-RAP/tie-rip/ty-rip (of hoe je het schrijft) hier doorheen te schuiven en aan te trekken.
Zelf had ik ook 2 nieuwe pennetjes geplaatst maar deze vielen er na een paar maanden toch uit.
Dus plaats deze kabelverbinders en het "probleem" is voorgoed opgelost !!!
Dit kan ook uiteindelijk veroorzaakt zijn door het gedeelte waar je de pen door heen slaat wat aan je auto vast zit, dat dat uitgelubert is.
dan onstaat er als nog ongewenste speling en dan zal het spanstifje inderdaad in slijten en weer er uitvallen.
Maar een ty-rap er om heen is ook zeker een idee :)
Holwierde schreef:Geplaatst: 12 Aug 2011 03:41 pm
Mooie omschrijving, bedankt. Is allemaal gelukt alleen krijg ik het paneel niet los bij de vergrendeling links boven. Hoe moet dat?
Adri
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 12 Aug 2011 09:06 pm
Ik neem aan dat je de knop niet los gekregen hebt? Als je goed kijkt, dan zie je een klein gaatje zitten in die knop. Hier zit een palletje achter die ingedrukt moet worden.
Dj Line schreef:Geplaatst: 03 Okt 2011 04:34 pm
@Valentijn,
Sluit jou deurpaneel wel fatsoenlijk aan de bovenkant zodra je de grote greep aandraait ? Mijn Paneel komt namelijk een stukje omhoog als ik het grote handvat aandraai...
Heb al de gekste dingen geprobeerd maar zonder succes.....
Valentijn schreef:Geplaatst: 16 Jan 2012 08:34 pm
Bij mij sluit hij goed aan. Lastig om zo te beoordelen hoe het bij jou zit.
Beetje laat, lang niet geweest.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft