TopicStarter: Harm-Jan XSI
TopicDatum: Geplaatst: 22 Aug 2007 08:28 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 22 Aug 2007 08:28 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Harm-Jan XSI schreef:Kan iemand mij vertellen wat het zou kunnen zijn??
B.V.D.
seBASS schreef:Geplaatst: 22 Aug 2007 08:36 pm
hoe bedoel je dit precies dat als je gas geef schiet ie omhoog ??
en daarna zakt ie weer naar beneden :)
Harm-Jan XSI schreef:Geplaatst: 22 Aug 2007 08:46 pm
ook maar dat lijkt me normaal,, maar als ik hem start staat hij de ene keer op +/- 6 bar de andere keer op 8 bar
seBASS schreef:Geplaatst: 22 Aug 2007 08:51 pm
is dat alleen bij het starten :)
Harm-Jan XSI schreef:Geplaatst: 22 Aug 2007 09:19 pm
nee dan blijft ie ongeveer dezelfde druk houden
MonT schreef:Geplaatst: 22 Aug 2007 09:20 pm
Die van mij komt niet verder dan 3 :) Nooit verder gekomen ook...
Harm-Jan XSI schreef:Geplaatst: 22 Aug 2007 09:25 pm
oh das lekker dan,, enig idee waat dat aan kan lukken???
MonT schreef:Geplaatst: 22 Aug 2007 09:28 pm
Waarschijnlijk ergens een lek waardoor 'ie druk verliest.
Ik heb hem standaard op 2 staan ofzo, en als ik vol gas geef komt 'ie op 3.. thats it :)
Harm-Jan XSI schreef:Geplaatst: 22 Aug 2007 09:35 pm
miss domme opmerking maar als ik druk verlies kan ik toch niet minimaal 2x zoveel druk hebben als een ander???
MonT schreef:Geplaatst: 22 Aug 2007 10:09 pm
Het was meer een antwoord op mijn eigen defekt :)
Maar geen idee hoe ik je kan helpen :) succes!
Sephiroth schreef:Geplaatst: 23 Aug 2007 06:11 am
8 bar na starten met een koude motor is vrij normaal. 6 bar na starten met een warme motor is ook vrij normaal. Fluctuaties kunnen ook komen door verschil in oliepeil.
@ MonT
Die van jou is gewoon niet helemaal gezond :)
tipi306 schreef:Geplaatst: 23 Aug 2007 09:05 am
ik heb een hele tijd problemen gehad met dat barrel.
begon stationair 2 oplopend tot max 4 bar met rijden.
als de motor warm was 0 bar stationair, max 2. en nee geen lek, genoeg olie, geen idee eigenlijk wat het was, na wat blazen op de snelweg doet hij het nu ineens weer perfect.
warme motor : stationair 2 bar, tijdend 4 bar, soms ff meer als ik wat meer toeren maak.
ik dacht zelf aan dat de meter zelf beetje oud werd omdat me wijzertje ook zo trilde af en toe, dan sloeg ie gewoon heen en weer.
misschien een vuiltje in het circuit dat er nu uit is en in me olie filter hangt, ik durf het niet te zeggen. :) ben allang blij dat het over is
Sephiroth schreef:Geplaatst: 23 Aug 2007 09:11 am
Ik vind stationair 2 bar niet echt bepaald veel. Stationair is bij mij altijd 4. Als die bij mij op 2 komt te staan is dat een goed teken dat mijn olie op raakt. 4 stationair. 6 als ik rijdt. 8 als ik het gas vol in trap (of als ik rijd met een koude motor)
brtk76 schreef:Geplaatst: 23 Aug 2007 01:15 pm
Sephiroth schreef: 4 stationair. 6 als ik rijdt. 8 als ik het gas vol in trap (of als ik rijd met een koude motor)
bij mij idem dito.. olieverbruik heb ik overigens nog nooit kunnen constateren, hooguit enkele ml's... gelukkig
MonT schreef:Geplaatst: 23 Aug 2007 03:11 pm
Nou die van mij verbruikt ook geen olie :) heb 'm nu 7 maanden ofzo en geen mm verschil.
@ Sepiroth
Misschien moet ik er eko olie ingooien, word 'ie misschien wat gezonder van :)
kris schreef:Geplaatst: 23 Aug 2007 04:24 pm
sensor kan ook naar de kl*te zijn he.. die van mij is ook niet zo fris staat nu al 3 weken dag en nacht op 4 bar :)
Harm-Jan XSI schreef:Geplaatst: 23 Aug 2007 04:29 pm
dus is wel normaal neem ik aan,, ik ben geen olie kwijt in ieder geval.
Iedereen hardstikke bedankt voor de berichten en info..
jacks16 schreef:Geplaatst: 23 Aug 2007 05:20 pm
Die oliedrukmeter is niet echt betrouwbaar, de mijne doet het nu aardig goed sindsdat het blok gereviseerd is alleen zet ik de radio knetterhard doet de oliedrukmeter lekker mee :) :)
Voor de rest er zijn er zo veel waar die meter niet van klopt het is niet echt iets om je over druk te maken.
tipi306 schreef:Geplaatst: 23 Aug 2007 09:12 pm
jacks16 schreef: Die oliedrukmeter is niet echt betrouwbaar, de mijne doet het nu aardig goed sindsdat het blok gereviseerd is alleen zet ik de radio knetterhard doet de oliedrukmeter lekker mee :) :)
Voor de rest er zijn er zo veel waar die meter niet van klopt het is niet echt iets om je over druk te maken.
idd dat zeiden ze bij de garage ook al, als ik wou konden ze op een andere manier nog me druk meten om me gerust te stellen, maar ik geloof het wel, hij heeft een nieuwe oliepomp en nu dunnere olie als vorige keer, zolang er geen lampje van olie gaat branden zou ik me niet druk hoeven maken.
Loekie306 schreef:Geplaatst: 24 Aug 2007 10:42 am
Dit doet ie bij mij :
koud stationair & rijdend 8+ bar
warm stationair 2 bar
warm rijdend 4 - 6 bar
@ jacks16
heb je versterker erin liggen ?
ik heb toen n condensator erin geplaats toen was t meegaan op de muziek verholpen
tipi306 schreef:Geplaatst: 24 Aug 2007 11:24 am
mijn oliedruk meter gaat zelfs iets omhoog als ik me lichten aanzet, en als ik me linker raam open of dicht doet :)
:)
jacks16 schreef:Geplaatst: 24 Aug 2007 03:36 pm
:) :) :) :) Ik heb er 2 in liggen met een condensator dan toch nog iets te gevoelig :)
Harm-Jan XSI schreef:Geplaatst: 24 Aug 2007 03:40 pm
gelukkig dan hoef ik me nergens zorgen over te maken,, thnx iedereen
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft