TopicStarter: green_pearl
TopicDatum: Geplaatst: 02 Sep 2007 06:00 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 02 Sep 2007 06:00 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
green_pearl schreef:hey,
hoe kan ik mijn 1.4 sneller maken...
vooral met optrekken /koppel.......
jah kan er een andere grotere motor inhangen ,maar dat wordt me iets te duur:P
tnx voor je antwoord
:)
greetzzzzzz
ColdFusion schreef:Geplaatst: 02 Sep 2007 06:28 pm
hmmm, ja je kunt natuurlijk veel kanten op, enkele voorbeelden:
-chippen
-free-flow uitlaat-systeempje
-luchtfilter
-bougies + kabels
meer kan ik op het moment niet bedenken, zie https://www.cartuning-guide.com/
tjoow!
Dennis Orgers schreef:Geplaatst: 02 Sep 2007 07:02 pm
Je kan ook je wagen veel lichter maken, dan trekt je wagen ook sneller op
Je kan dan denken aan alles wat er uitkan
BV
Achterbank,
reservewiel
Isolatie
Ruitenwisser
Isolatie onder de motorkap
Al het ice eruit slopen
Dat merk je ook heel erg goed in het optrekken
MVG Dennis
golden delicious schreef:Geplaatst: 02 Sep 2007 07:05 pm
niet om het een of ander maar
je heb deze auto toch net nieuw???
(eerst een sedan toch)
als dit hier boven zo is waarom heb je dan niet een
snellere uitvoering gekocht???
ik denk dat je er niet veel meer uit ga halen
dan er nu in zit zonder extreme tuning
maar sucses
Thomas schreef:Geplaatst: 02 Sep 2007 08:42 pm
Snelle auto kopen :)
Dat de 1.4 langzaam is wist je van te voren al, toch...?
green_pearl schreef:Geplaatst: 02 Sep 2007 09:07 pm
uhh jah weet dat 1.4 langzaam is maar als je uit een auto komt die 1 op 6 loopt en je bijna 1000 km per week rijd wil je wel wat zuiniger..
maar t lijkt me dat er tog wel makkelijk meer pk's uit kunnen... of heb ik dat helemaal verkeerd....?/
maar chippen heeft tog geen zin op een benzine(ooit is gehoord..)
...
bas_gti-6 schreef:Geplaatst: 02 Sep 2007 09:08 pm
lichter maken is het goedkoopst..
en het makkelijkst.
of een gti kopen... kan je ook 1:10-12 mee rijden :)
green_pearl schreef:Geplaatst: 02 Sep 2007 09:14 pm
bas_gti-6 schreef: lichter maken is het goedkoopst..
en het makkelijkst.
er komt over ong een half jaar een 306je bij;);)wat en welke dat verklap ik niet
hmz lichter maken...zie ik niet zo zitten....
moet nog wel wat comfort zijn:P
denk dat ik maar ga kijken voor een uitlaatje en airbox(als ie r zijn voor de 306)
seBASS schreef:Geplaatst: 02 Sep 2007 09:24 pm
bas_gti-6 schreef:
volgens mijn ben jij de enigste die dat voor elkaar krijg
Zelanus444 schreef:Geplaatst: 02 Sep 2007 09:38 pm
uhm moet je ff kijke danny heeft een 1.4 hij gaat ongeveer 180 :) staat als het goed is op nieuwe forum ook almoet je hem es ff vrage om info :)
bas_gti-6 schreef:Geplaatst: 02 Sep 2007 11:22 pm
Sebring4life schreef:
volgens mijn ben jij de enigste die dat voor elkaar krijg
tja.. blijkbaar :) doe toch meestal tussen de 515-550 met 1 tank, dus 1:-9-10 , avatar was een heel stuk snelweg (met 150 kruissnelheid)
Sephiroth schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 06:03 am
streetracer_norwin423 schreef: hey,
hoe kan ik mijn 1.4 sneller maken...
vooral met optrekken /koppel.......
jah kan er een andere grotere motor inhangen ,maar dat wordt me iets te duur:P
tnx voor je antwoord
:)
greetzzzzzz
Ja niet. Als je de 1.4 al langzaam vind dat krijg je na het chippen en open luchtfilter en de hele mikmak echt niet het gevoel dat dat ding veel sneller is. Goedkoper is een snellere auto kopen. Ennuh je zegt dat die ander meer benzine verbruikte... Wat denk je dat deze gaat doen als je hem sneller laat lopen :)
JP2006 schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 07:01 am
streetracer_norwin423 schreef: uhh jah weet dat 1.4 langzaam is maar als je uit een auto komt die 1 op 6 loopt en je bijna 1000 km per week rijd wil je wel wat zuiniger..
Word tijd voor een dieseltje Norwin :)
Is gunstig vanaf 25.000 km per jaar :)
Kermit306TCI schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 07:14 am
streetracer_norwin423 schreef: uhh jah weet dat 1.4 langzaam is maar als je uit een auto komt die 1 op 6 loopt en je bijna 1000 km per week rijd wil je wel wat zuiniger..
maar t lijkt me dat er tog wel makkelijk meer pk's uit kunnen... of heb ik dat helemaal verkeerd....?/
...
als jij 1000 km per week rijd, dan snap ik niet waarom je voor een benzine auto kiest. neem dan diesel of iets op gas.
en wat betreft dat chippen..wil je echt veel meer pk's eruit willen trekken, dan zal een turbo i.c.m chip uitkomst bieden.
:) Je kan altijd erover nadenken om je 2 autos weg te doen , en een beetje bij te leggen voor een 306HDI :)
Kermit306TCI schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 07:14 am
...
als jij 1000 km per week rijd, dan snap ik niet waarom je voor een benzine auto kiest. neem dan diesel of iets op gas.
en wat betreft dat chippen..wil je echt veel meer pk's eruit willen trekken, dan zal een turbo i.c.m chip uitkomst bieden.
:) Je kan altijd erover nadenken om je 2 autos weg te doen , en een beetje bij te leggen voor een 306HDI :)
green_pearl schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 02:45 pm
uhh ron 1 keer is genoeg hoor...:)
maarre heb ws de oorzaak gevonden waarom die helemaal langzaam is:S:S:S:S
koppaking .,......
ging me olie tjekken ...helemaal leeg!! geen waarschuwing niks...
dus denk naja bijvullen dan maar....
d8 lat ik de koelvloeistof ook ff doen.... nou wat ik daar zag... mayo achtige vloeistof.............
gvd gvd:@:@:@
dure reparatie??
grtz
MasterOfSpeed408 schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 02:54 pm
Ehh...ja....mijn pa heeft ook de kopppakking kapot van zn 306 en dat kost em bij de BEUNHAAS 1100 euro... en bij hem is t lang nog niet zo erg als bij jou :)
Dúss....doe die bak alsjeblíéft zo snel mogelijk weg :) hij is de reparatie niet waard :)
green_pearl schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 03:03 pm
MasterOfSpeed408 schreef: Ehh...ja....mijn pa heeft ook de kopppakking kapot van zn 306 en dat kost em bij de BEUNHAAS 1100 euro... en bij hem is t lang nog niet zo erg als bij jou :)
Dúss....doe die bak alsjeblíéft zo snel mogelijk weg :) hij is de reparatie niet waard :)
zo duur??
aiiiiii
:):)
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 03:41 pm
maar norwin je hebt deze auto tog pas net? :)
Mieke schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 04:16 pm
Je hebt er ook niet veel geluk mee he! Ik zou bij je volgende wagentje toch maar is iemand mee nemen die er veel verstand van heeft en die er naar laten kijken , of um helemaal laten keuren voordat je hem koopt! het is zonde als je elke keer zo'n miskoop doet! Succes ermee
green_pearl schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 04:30 pm
Mieke schreef: Je hebt er ook niet veel geluk mee he! Ik zou bij je volgende wagentje toch maar is iemand mee nemen die er veel verstand van heeft en die er naar laten kijken , of um helemaal laten keuren voordat je hem koopt! het is zonde als je elke keer zo'n miskoop doet! Succes ermee
neej idd niet:( maar laat m denk ik zoiezo wel maken
volgende keer koop ik m bij de peug dealer ofzo.... met bovag garantie...
tnx :)
@ yuri neej heb m net een maand:(:)
Sephiroth schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 04:47 pm
Als jouw koppen nog helemaal heel zijn is de reparatie absoluut niet zo duur. Dan misschien max 300 euro. Zijn je koppen wel naar de klote dan heb je een probleem.
peugeotfreak schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 05:21 pm
laat eens een bestek maken bij de dealer dan zal je merken dat het helemaal zo duur is als dat ze hier zeggen heb mijn koppakking + distributie riem laten doen (bij de dealer) en dat heeft me geen 1000 euro gekost (oja daar was toen ook een grote beurt bij)
green_pearl schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 06:28 pm
peugeotfreak schreef: laat eens een bestek maken bij de dealer dan zal je merken dat het helemaal zo duur is als dat ze hier zeggen heb mijn koppakking + distributie riem laten doen (bij de dealer) en dat heeft me geen 1000 euro gekost (oja daar was toen ook een grote beurt bij)
uuh wat is een bestek? :) :) :)
hoekske451 schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 06:28 pm
prijs opgave wat het gaat koste
green_pearl schreef:Geplaatst: 03 Sep 2007 06:31 pm
hoekske451 schreef: prijs opgave wat het gaat koste
oke d8 al zoiets;)
peugeotfreak schreef:Geplaatst: 04 Sep 2007 04:21 pm
streetracer_norwin423 schreef: peugeotfreak schreef: laat eens een bestek maken bij de dealer dan zal je merken dat het helemaal zo duur is als dat ze hier zeggen heb mijn koppakking + distributie riem laten doen (bij de dealer) en dat heeft me geen 1000 euro gekost (oja daar was toen ook een grote beurt bij)
is idd een voor het in het mooi nederlands te zeggen een kosten raming
tja sorry jongens en meiden er komt wel eens wat belgisch woord gebruik te voor schijn :)
green_pearl schreef:Geplaatst: 04 Sep 2007 04:49 pm
@ peugeot freak
belgisch is wel mooier vind ik zelf :) :)
maar nu weer ff ontopic:
de 306 mankeert gelukkig niets:D:)D:D :)
ovr dat sneller maken....>> binnekort ander pijpje(einddemper) en ander filtertje(denk een airbox mits deze erzijn voor een 1400...)
Sephiroth schreef:Geplaatst: 04 Sep 2007 07:40 pm
peugeotfreak schreef: streetracer_norwin423 schreef: peugeotfreak schreef: laat eens een bestek maken bij de dealer dan zal je merken dat het helemaal zo duur is als dat ze hier zeggen heb mijn koppakking + distributie riem laten doen (bij de dealer) en dat heeft me geen 1000 euro gekost (oja daar was toen ook een grote beurt bij)
is idd een voor het in het mooi nederlands te zeggen een kosten raming
tja sorry jongens en meiden er komt wel eens wat belgisch woord gebruik te voor schijn :)
Bestek is gewoon een heel mooi nederlands woord hoor. Het wordt alleen niet voor dit soort dingen gebruikt maar meer voor bouwkundige kostenramingen. Als ik een kostenplaatje voor een sanering moet maken heet dat namelijk ook een bestek.
peugeotfreak schreef:Geplaatst: 05 Sep 2007 02:15 pm
azo, hier zeggen ze het altijd als er een kosten raming is
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 05 Sep 2007 08:17 pm
En wij houden het bij een offerte :)
hoekske451 schreef:Geplaatst: 05 Sep 2007 08:22 pm
met andere woorde gewoon ff bij de dealer gan vrage wa het kost :)
green_pearl schreef:Geplaatst: 05 Sep 2007 08:33 pm
@ wouter maar dat is al niet meer nodig;)
gelukkig.... :) :)
JP2006 schreef:Geplaatst: 06 Sep 2007 06:19 am
streetracer_norwin423 schreef:
ovr dat sneller maken....>> binnekort ander pijpje(einddemper) en ander filtertje(denk een airbox mits deze erzijn voor een 1400...)
Openluchtfilter scheelt wel wat in de 1.4 :)!
Merkte t gelijk de trekkracht. EN hij klinkt superr :) of nie Rob :)
green_pearl schreef:Geplaatst: 06 Sep 2007 03:06 pm
JP2006 schreef: streetracer_norwin423 schreef:
Openluchtfilter scheelt wel wat in de 1.4 :)!
Merkte t gelijk de trekkracht. EN hij klinkt superr :) of nie Rob :)
welke die karwei bouwsels van je:P?:)?
of die andere:P
t geluid was toen wel lachuh:P
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft