TopicStarter: Arjan
TopicDatum: Geplaatst: 08 Feb 2008 02:14 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 08 Feb 2008 02:14 pm
Forum: Techniek
Beginpost:
Arjan schreef:Er zijn 2 dingen waar ik af en toe last van heb bij m'n cabriodak:
1. Bij openen/sluiten van de kap moet ik het voorste gedeelte met de hand omhoog houden, omdat het anders terugklapt bovenop de voorruit (waardoor de open/sluit sequence onderbroken wordt, en de afdekklep op het achterruitje valt).
2. Soms vouwt de kap niet goed op wanneer ik 'm open doe. Na een paar keer een stukje op en neer gaat het uiteindelijk wel en past 'ie weer in de bergruimte. Soms is het nodig dat ik met de hand help.
Beide problemen zijn op zich mee te leven, maar af en toe wel irritant. De oorzaak van beide problemen ligt volgens mij in de elastische banden die in het dak zitten. De rek is er uit! Ik heb ze al strakker getrokken volgens de aanwijzingen in 'Roof not retracting fully into boot space' in de '306 articles' van 306 Cabriolet Club, maar dat hielp niet voldoende.
Ik denk dat ik het beste sommige elastische banden kan vervangen. Iemand suggesties waar ik dat soort banden zou kunnen vinden?
Sander schreef:Geplaatst: 08 Feb 2008 03:03 pm
1: kan ook zijn dat je stof te slap gespannen is, waardoor hij terugvalt, dit zit hem namelijk niet alleen in die banden, dat stuk dak is namelijk te zwaar om tegengehouden te kunnen worden door die elastische banden..
2: heb ik ook last van.. Mijn dak is te slap gespannen..
Sander
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft