wat heb je hier voor nodig buiten een beetje handigheid
- torx schroevendraaiers
- kabel van +-4m lang
- krimpgeinen van verschillende diameters
- gewone krimpgein ter bescherming
- klemmetjes
- plakband
- soldeerbout
- aansteker
- kniptang
ik heb dit zo gedaan uit veiligheidsoverwegingen. een onwetende pasagier die achteraan de ruit wil dichtdoen en op de verkeerde knop duwt kan nare gevolgen hebben vandaar deze oplossing via een handrembeveiliging (deze moet opstaan anders sluit het dak niet)
de stekkertjes zijn iets kleiner dan de gewone blauwe en niet met isolatie verkrijgbaar
eerst moet je de tussenkonsole verwijderen en de achterbank hoe dit moet staant op de foto's
vervolgens steek je de kabel in de gewone gein en laat je die lopen onder de vloerbekleding vanaan de middenconsole tot in de achterbank (tussen de rode lijnen)
vervolgens laat je de kabel achter de rugleuning verdwijnen door het gan in de koffer (de zwarte draad niet de rode deze zijn van de neon's)
het best plak je de rand van het gat af met plakband om babelbreuk te voorkomen. (heb er 3 lagen op gelegd) het is best om eerst de rechter bekleding uit de koffer te halen
vervolgens schroef je het drukknopje van de handrem los (dat wat in verbinding met het dachbord lampje van de handrem staat) zoals te zien is hier een 2e aansluitpin
verbind nu je gelegde kabel met een klemmetje, soldeer dit voor de sterkte vast en steek er een stukje krimpgein over. verwarm dit nu tot de gein goed strak zit.
verwijder nu de hoes van het stekkertje dat al op het drukknopje zat en steek er ook een stukj krimpgein over (indien je dit niet doet past het drukknopje niet meer)
steek nu de klemmetjes over de pinnetjes van het drukknopje en monteer het weer waar het zat.
nu kan je je achterbank en middenkonsole weer monteren
in de koffer aan de pomp van het dak bevind zich een bruine stekker met daaraan een grijs draadje. dit draadje moet je doorknippen (ik heb het bij mij aan de kant van de kabelboom gedaan. verbind de aangelegde kabel met de kabel die naar de pomp gaat
dit kan je doen door te solderen of door stekkers te gebruiken zoals ik gedaan heb
de andere kant moet je goed isoleren want daar komt een spanning op als de motor drait
dit kan door middel van een stukje krimpgein.
opgelet! als dit niet degelijk is gedaan kan dit brand tot gevolg hebben!
en voila je kan de kap openen of sluiten indien de motor draait en de handrem opgetrokken is
je kan het nog eenvoudiger maar minder veilig doen ook door de grijze draad direct naar een massa punt te brengen
ik ben niet verantwoordelijk voor ongevallen door slechte montage of dergelijke, dit onderwerp is enkel ter informatie, indien u dit doet is het op u eigen verantwoordelijkheid
- torx schroevendraaiers
- kabel van +-4m lang
- krimpgeinen van verschillende diameters
- gewone krimpgein ter bescherming
- klemmetjes
- plakband
- soldeerbout
- aansteker
- kniptang
ik heb dit zo gedaan uit veiligheidsoverwegingen. een onwetende pasagier die achteraan de ruit wil dichtdoen en op de verkeerde knop duwt kan nare gevolgen hebben vandaar deze oplossing via een handrembeveiliging (deze moet opstaan anders sluit het dak niet)
de stekkertjes zijn iets kleiner dan de gewone blauwe en niet met isolatie verkrijgbaar
eerst moet je de tussenkonsole verwijderen en de achterbank hoe dit moet staant op de foto's
vervolgens steek je de kabel in de gewone gein en laat je die lopen onder de vloerbekleding vanaan de middenconsole tot in de achterbank (tussen de rode lijnen)
vervolgens laat je de kabel achter de rugleuning verdwijnen door het gan in de koffer (de zwarte draad niet de rode deze zijn van de neon's)
het best plak je de rand van het gat af met plakband om babelbreuk te voorkomen. (heb er 3 lagen op gelegd) het is best om eerst de rechter bekleding uit de koffer te halen
vervolgens schroef je het drukknopje van de handrem los (dat wat in verbinding met het dachbord lampje van de handrem staat) zoals te zien is hier een 2e aansluitpin
verbind nu je gelegde kabel met een klemmetje, soldeer dit voor de sterkte vast en steek er een stukje krimpgein over. verwarm dit nu tot de gein goed strak zit.
verwijder nu de hoes van het stekkertje dat al op het drukknopje zat en steek er ook een stukj krimpgein over (indien je dit niet doet past het drukknopje niet meer)
steek nu de klemmetjes over de pinnetjes van het drukknopje en monteer het weer waar het zat.
nu kan je je achterbank en middenkonsole weer monteren
in de koffer aan de pomp van het dak bevind zich een bruine stekker met daaraan een grijs draadje. dit draadje moet je doorknippen (ik heb het bij mij aan de kant van de kabelboom gedaan. verbind de aangelegde kabel met de kabel die naar de pomp gaat
dit kan je doen door te solderen of door stekkers te gebruiken zoals ik gedaan heb
de andere kant moet je goed isoleren want daar komt een spanning op als de motor drait
dit kan door middel van een stukje krimpgein.
opgelet! als dit niet degelijk is gedaan kan dit brand tot gevolg hebben!
en voila je kan de kap openen of sluiten indien de motor draait en de handrem opgetrokken is
je kan het nog eenvoudiger maar minder veilig doen ook door de grijze draad direct naar een massa punt te brengen
ik ben niet verantwoordelijk voor ongevallen door slechte montage of dergelijke, dit onderwerp is enkel ter informatie, indien u dit doet is het op u eigen verantwoordelijkheid