Beste medeforumleden,
Bij deze zal ik me even voorstellen.
Ben inmiddels 38 jaar (jawel belegen dus), maar ben altijd auto enthousiasteling geweest. Indertijd tijdens mijn studie heb ik in mijn vrije tijd veel gewerkt bij een pug dealer. Dat was in de tijd dat de 306 net uitkwam dus ik wist al wel het e.e.a. van de auto.
Heb trouwens wel veel gehad aan de informatie van dit forum en andere forums op het web, geweldig medium dat internet...... Je ziet maar, je bent nooit te oud om te leren.
Heb nu weer tijd om een hobby op te pakken en daarom heb ik in Augustus 2006 een 306 Cabrio met 1.8 ltr 8V motor gekocht. Het is een auto uit 1996 met tijdens de aankoop 106000 km op de teller, wat best wel mee viel.
Er was behoorlijk wat mis met het masjien, maar dat vond ik eigenlijk het leuke aan deze auto.
Stuurkogels waren compleet versleten.
Kabelboom bij de linkerdeur was voor de helft door.
Electrische spiegels waren allebei kapot.
Alle dashboard lampjes en lampjes in de schakelaars waren aan gort.
Hij heeft een flinke tik gekregen in een ongeluk, het plaatwerk paste niet goed.
Affijn genoeg werk om er nog aan te doen.
Hierdoor heb ik hem redelijk goedkoop aan kunnen schaffen met de bedoeling om er lekker aan te sleutelen om hem weer in originele staat te krijgen.
Inmiddels heb ik er behoorlijk wat aan gedaan, het meeste is verholpen.
Ook nog 15" S16 LMV's onder gesleuteld, airbags en gordelspanners ingebouwd.
Originele mistlampen in de bumper gezet, het derde remlicht van LED's voorzien.
Het dashboard gespoten, andere audio ingebouwd etc...
Kortom leuke hobby auto die ook nog behoorlijk wat plezier geeft om in te rijden.
Het laatste grote werk wat er nog aan komt is een nieuwe distributieriem en een spuitbeurt om de lak weer helemaal strak te krijgen.
Ik ga hem verder niet tunen, wil hem gewoon origineel houden.
Bij deze ook nog wat foto's van de auto toen ik hem net gekocht had.
Grtz.
Rob.
Bij deze zal ik me even voorstellen.
Ben inmiddels 38 jaar (jawel belegen dus), maar ben altijd auto enthousiasteling geweest. Indertijd tijdens mijn studie heb ik in mijn vrije tijd veel gewerkt bij een pug dealer. Dat was in de tijd dat de 306 net uitkwam dus ik wist al wel het e.e.a. van de auto.
Heb trouwens wel veel gehad aan de informatie van dit forum en andere forums op het web, geweldig medium dat internet...... Je ziet maar, je bent nooit te oud om te leren.
Heb nu weer tijd om een hobby op te pakken en daarom heb ik in Augustus 2006 een 306 Cabrio met 1.8 ltr 8V motor gekocht. Het is een auto uit 1996 met tijdens de aankoop 106000 km op de teller, wat best wel mee viel.
Er was behoorlijk wat mis met het masjien, maar dat vond ik eigenlijk het leuke aan deze auto.
Stuurkogels waren compleet versleten.
Kabelboom bij de linkerdeur was voor de helft door.
Electrische spiegels waren allebei kapot.
Alle dashboard lampjes en lampjes in de schakelaars waren aan gort.
Hij heeft een flinke tik gekregen in een ongeluk, het plaatwerk paste niet goed.
Affijn genoeg werk om er nog aan te doen.
Hierdoor heb ik hem redelijk goedkoop aan kunnen schaffen met de bedoeling om er lekker aan te sleutelen om hem weer in originele staat te krijgen.
Inmiddels heb ik er behoorlijk wat aan gedaan, het meeste is verholpen.
Ook nog 15" S16 LMV's onder gesleuteld, airbags en gordelspanners ingebouwd.
Originele mistlampen in de bumper gezet, het derde remlicht van LED's voorzien.
Het dashboard gespoten, andere audio ingebouwd etc...
Kortom leuke hobby auto die ook nog behoorlijk wat plezier geeft om in te rijden.
Het laatste grote werk wat er nog aan komt is een nieuwe distributieriem en een spuitbeurt om de lak weer helemaal strak te krijgen.
Ik ga hem verder niet tunen, wil hem gewoon origineel houden.
Bij deze ook nog wat foto's van de auto toen ik hem net gekocht had.
Grtz.
Rob.