Hallo persoon die dit leest,
mijn naam is Wibout Roukens en ik stel me eerst even voor, aangezien ik nieuw ben. Op dit moment student in Delft en aan het afstuderen, vandaar dat ik een nieuwe auto heb (intussen al 2 maanden, maar goed). Het is een mooie 306 xtdt break uit 1998 en hij rijdt heerlijk, ondanks z'n bijna 2 ton. Hiervoor heb ik als hobby een saab 900 gehad uit 1984, was ook wel gaaf, maar niet om lang en probleemloos mee te rijden.
Nu heb ik een vraag i.v.m. het afstellen van de brandstofpomp. Hij draaide stationair nogal hoge toeren (net geen 1000) en toen ben ik alles maar eens gaan afstellen zoals hier op bij de how to's is toegelicht. Zeer fijne uitleg, echter rijdt de auto nu minder soepel. Ik merk meer van het turbogat waardoor ik bij het wegrijden toch vaak wegknal omdat er eerst niks gebeurt, dan geef ik meer gas en hij er dus opeens nogal heftig vandoor wil. Opzich loopt ie soepel, geen schommelingen bij stationair of constante snelheid. Als ie trouwens koud is loopt ie een stuk mooier bij het optrekken, gewoon gas in en lineair acceleren en is er minder dat opeens knallen effect. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik heb het een en ander redelijk aangepast aan de brandstofpomp, aangezien de waarden zeker niet overeenkwamen met die in de howto. Goed, nu stop ik, lang verhaal geworden. Indien iemand het weet, heel graag!
Vriendelijk bedankt voor de hulp.
Groeten,
Wibout.
mijn naam is Wibout Roukens en ik stel me eerst even voor, aangezien ik nieuw ben. Op dit moment student in Delft en aan het afstuderen, vandaar dat ik een nieuwe auto heb (intussen al 2 maanden, maar goed). Het is een mooie 306 xtdt break uit 1998 en hij rijdt heerlijk, ondanks z'n bijna 2 ton. Hiervoor heb ik als hobby een saab 900 gehad uit 1984, was ook wel gaaf, maar niet om lang en probleemloos mee te rijden.
Nu heb ik een vraag i.v.m. het afstellen van de brandstofpomp. Hij draaide stationair nogal hoge toeren (net geen 1000) en toen ben ik alles maar eens gaan afstellen zoals hier op bij de how to's is toegelicht. Zeer fijne uitleg, echter rijdt de auto nu minder soepel. Ik merk meer van het turbogat waardoor ik bij het wegrijden toch vaak wegknal omdat er eerst niks gebeurt, dan geef ik meer gas en hij er dus opeens nogal heftig vandoor wil. Opzich loopt ie soepel, geen schommelingen bij stationair of constante snelheid. Als ie trouwens koud is loopt ie een stuk mooier bij het optrekken, gewoon gas in en lineair acceleren en is er minder dat opeens knallen effect. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik heb het een en ander redelijk aangepast aan de brandstofpomp, aangezien de waarden zeker niet overeenkwamen met die in de howto. Goed, nu stop ik, lang verhaal geworden. Indien iemand het weet, heel graag!
Vriendelijk bedankt voor de hulp.
Groeten,
Wibout.