TopicStarter: ernst
TopicDatum: Geplaatst: 23 Feb 2010 06:54 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 23 Feb 2010 06:54 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
ernst schreef:Hallo, ik heb net 2x setje heldere knipperlichten opgehaald en voordat ik weer eens wat stuk maak tijdens het monteren, vraag ik jullie eerst.
ik doel op tips hoe ik de oude knipperlichten het beste kan verwijderen en waar ik aan moet denken bij het plaatsen van de nieuwe knipperlichten.
alvast bedankt namens Moensie en mij..
oja het gaat om ph 1 306
henky306 schreef:Geplaatst: 24 Feb 2010 02:08 pm
volgens mij kan je het kapje er zo met een schroevendraaier afwippen, en dan met een beetje trekwerk kan de houder er ook zo uit.
het was iets in die geest, heb het eens gedaan maar dat is lang geleden.
JP2006 schreef:Geplaatst: 24 Feb 2010 02:10 pm
bij mijne bleek achteraf dat het een schuif mechanisme was.. iets naar voren (of achteren :)) en dan voorzichtig naar je toe trekken..
maar ook al lang geleden... :)
Sephiroth schreef:Geplaatst: 24 Feb 2010 03:25 pm
Niet met schroevendraaier.... Gewoon schuiven en trekken. Geloof dat het eerst naar de neus toe schuiven was en dan eruit trekken. (Kan ook richting de deur zijn. het is 1 van de 2)
ernst schreef:Geplaatst: 24 Feb 2010 08:31 pm
okeey alvast bedankt voor de tips.. ben benieuwd hoe het gaat lijken..
ernst schreef:Geplaatst: 27 Feb 2010 04:53 pm
Vandaag even met Moensie de lampjes gemonteerd. en wederom paste bij ons beide auto het niet 123 er moest een stukje plastic verwijderd worden maar toen past het direct.
hieronder wat hele slechte (telefoon) foto ter illustratie
![]()
![]()
![]()
henky306 schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 01:54 pm
netjes :)
net je auto gewassen bij batterman? :)
ernst schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 02:10 pm
Neey auto niet gewassen :) wouden even kijken of er ook oranje ledjes waren voor aan de zijkant.. zit nu een oranje lampje naar buiten te loeren :)
lijkt niet he.. :)
Dav-E schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 05:00 pm
Gewoon een wit lampje steken, heb dat ook gedaan! Zolang je geen trekhaak hebt, is het geen APK-afkeur (althans in België).
Aussie schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 05:15 pm
Dav-E schreef: Gewoon een wit lampje steken, heb dat ook gedaan! Zolang je geen trekhaak hebt, is het geen APK-afkeur (althans in België).
hier moet volgens mij voor ieder richtingaanwijzer oranje gevoerd worden
Dav-E schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 05:50 pm
Nochtans zijn zijpinkers niet verplicht (indien geen trekhaak)...
Sephiroth schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 07:03 pm
Dav-E schreef: Nochtans zijn zijpinkers niet verplicht (indien geen trekhaak)...
In principe is hier de regel dat in elk knipperlicht oranje gevoerd dient te worden. Heb je de zijknippers echter niet of heb je ze verwijderd is dat geen probleem. De zijknippers zijn namelijk niet verplicht.
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 07:53 pm
Volgens mij zijn zij-pinkers verplicht vanaf 1998... (Ik heb geen zin om weer dat hele verlichtingsverhaal door te nemen :) ) Aan de voorzijde mogen richtingaanwijzers oranje of wit licht stralen, en achter oranje of rood.
van205naar306 schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 09:48 pm
Sephiroth schreef: Dav-E schreef: Nochtans zijn zijpinkers niet verplicht (indien geen trekhaak)...
In principe is hier de regel dat in elk knipperlicht oranje gevoerd dient te worden. Heb je de zijknippers echter niet of heb je ze verwijderd is dat geen probleem. De zijknippers zijn namelijk niet verplicht.
Euh vanaf 1997 zijn ze verplicht en moeten oranje knipperen! hoeven niet oranje te zijn!
Moensie schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 11:24 pm
Ik sluit mij aan bij Soundblaster. Voor wit/oranje en achter rood/oranje. Er zijn immers genoeg Amerikaanse auto's RDW goedgekeurd, terwijl ze dit type lampen voeren. Er zijn vast apk-keurmeesters op dit forum actief die weten of knipperlichten aan de zijkant (zijscherm of spiegel) verplicht zijn.
henky306 schreef:Geplaatst: 02 Mrt 2010 10:50 am
zijkant moet oranje zijn. mijn was wit en dat mocht niet...
Aussie schreef:Geplaatst: 02 Mrt 2010 01:23 pm
henky306 schreef: zijkant moet oranje zijn. mijn was wit en dat mocht niet...
heb hetzelfde ondervonden jammer genoeg
Dav-E schreef:Geplaatst: 02 Mrt 2010 04:46 pm
Ik ga al 4 keer naar de APK met heldere zijpinkers met witte lampjes erin. Oftewel merken ze het niet op de keuring, oftewel is het toegestaan in België :)
Heb ook geen zin om het hele reglement opnieuw door te nemen, maar waren zijpinkers hier (vroeger althans) niet verplicht, indien er geen trekhaak gemonteerd was.
Mogelijk gelden er dus andere regels voor beide landen...
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft

![[Afbeelding: img00030201002271313-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/img00030201002271313-1.jpg)