TopicStarter: Dj Line
TopicDatum: Geplaatst: 26 Feb 2010 09:25 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 26 Feb 2010 09:25 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Dj Line schreef:Heeft iemand enig idee welke kleur het toerental signaaldraad heeft en waar ik die terug kan vinden ? ( als die er zou zitten )
Ik weet alleen niet zeker of deze ook bij mijn radio aansluiting zit, dat werd me namelijk verteld.
Ik heb zelf een peugeot 306 xsi Fase 2
stephan schreef:Geplaatst: 27 Feb 2010 09:07 am
toerental signaal draad zit daar niet. die kan je alleen vinden op je ecu en op je instrumenten paneel.
Heel misschien dat er wel een snelheids signaal zit, maar ook dat betwijfel ik.
Dav-E schreef:Geplaatst: 27 Feb 2010 12:33 pm
De draadbundels met de signaaldraad komen toe achter op het tellerhuis. Dit zijn 2 stekkers, een blauwe en een gele! De pin-out heb ik jammer genoeg niet!
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 27 Feb 2010 08:35 pm
Jij bent een xsi fase 1 als ie van 95 is, dan heb je geen elektrisch aangedreven toerenteller
Dj Line schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 04:30 pm
stephan schreef: toerental signaal draad zit daar niet. die kan je alleen vinden op je ecu en op je instrumenten paneel.
Heel misschien dat er wel een snelheids signaal zit, maar ook dat betwijfel ik.
ik had begrepen dat er bij veel types een kabeltje bij zit voor snelheids signaal ivm volume regeling voor de auto radio. zodra je harder gaat rijden gaat de radio ook harder.
Maargoed ik ga zometeen even checken wat ik allemaal aan mijn teller heb hangen.
Dav-E schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 04:58 pm
Ik denk niet dat de 306 al uitgerust is met de optie 'auto-volume', dus een signaaldraad zal je niet terugvinden bij de ISO-stekkers!
Nu zag ik het ook net, heb je nu een fase 1 (onderschrift) of een fase 2 (post)? Fase 1 (en de aller-allereerste fase 2) zijn analoog aangedreven.
Waarom heb je trouwens die signaaldraad nodig? Werkt je tellerbak niet meer?
Dj Line schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2010 06:24 pm
Dav-E schreef: Ik denk niet dat de 306 al uitgerust is met de optie 'auto-volume', dus een signaaldraad zal je niet terugvinden bij de ISO-stekkers!
Nu zag ik het ook net, heb je nu een fase 1 (onderschrift) of een fase 2 (post)? Fase 1 (en de aller-allereerste fase 2) zijn analoog aangedreven.
Waarom heb je trouwens die signaaldraad nodig? Werkt je tellerbak niet meer?
heb mijn teller er inmiddels al uit en is inderdaad analoog aangedreven.
versies vanaf van 95 hebben inderdaad geen aansluiting daarvoor. wilde het voor de zekerheid toch even checken. heb trouwens een fase 2..
de rede dat ik dat nodig heb is ivm met inbouwen van cruise control. Mocht er een snelheidssensor aanwezig zijn of voorbereiding
( lijkt me vrij logisch aangezien latere versies het wel hebben) dan zou dat top zijn. Anders moet ik naar de optie om alsnog zelf sensoren te moeten installeren.
of iemand moet nog andere gekke ideeën hebben ?
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 02 Mrt 2010 11:18 pm
Dj Line schreef: heb mijn teller er inmiddels al uit en is inderdaad analoog aangedreven.
versies vanaf van 95 hebben inderdaad geen aansluiting daarvoor. wilde het voor de zekerheid toch even checken. heb trouwens een fase 2..
De fase 1 is gebouwd van 93 t/m 97 en de fase 2 van 97 t/m 99. (bijna) Alle fases 2 hebben een elektrisch aangestuurde tellerbak zowel km teller als toerenteller.
En volgens mij hebben alle fases 1 deze beide analoog aangedreven. Dus als jou auto van 1995 is dan is het een fase 1.
Er is ergens een topic op dit forum over het inbouwen van cruisecontrol in een fase 1, even kijken of ik die kan vinden voor je..:
link naar topic
Hopelijk kan je hier wat mee :)
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft