TopicStarter: maarten
TopicDatum: Geplaatst: 24 Apr 2010 05:56 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 24 Apr 2010 05:56 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
maarten schreef:Hallo allemaal,
Sinds enige tijd doen de binnenverlichting en de verklikker voor mijn dimlicht het niet meer als ik de deur aan de bestuurderskant opendoe (bij de deur aan de passagierskant doen ze het wel).
Na wat speurwerk op het forum kwam ik erachter dat ik de 'pen' aan de bestuurderskant even moest inspecteren.
Dit heb ik zojuist gecontroleerd. Als ik de pen los haal en de zwarte 'huls' eruit trek waar een soort stekkertje aan zit valt mij het volgende op. Als ik het stekkertje tegen de carrosserie houdt gaat inderdaad de binnenverlichting branden en doet de verklikker het.
Het leek mij daarom dat de schroef niet goed verbinding maakt met de carrosserie. Ik heb alles opgepoetst en ingesprayed met WD40. Helaas geen effect.
Zie ik iets over het hoofd of weet iemand anders waar het aan ligt?
Dav-E schreef:Geplaatst: 24 Apr 2010 06:10 pm
Dat is idd massa-geschakeld. Haal dat schakelaartje er nog eens uit, en spuit er contactspray in. WD40 is hier helaas niet voor geschikt!
Een andere, mss goedkopere, oplossing is om het schakelaartje te vervangen door een nieuw exemplaar!
maarten schreef:Geplaatst: 24 Apr 2010 07:03 pm
Contactspray is een goede aanrader. Zal binnenkort eens kijken of dat helpt.
Met het schakelaartje vervangen bedoel je het zwarte ding?
Kan ik die simpel bij de Peugeot dealer halen?
Dav-E schreef:Geplaatst: 25 Apr 2010 12:54 am
Yep, dat zwarte ding vervangen zal wrs goedkoper zijn dan een busje contactspray :) Gewoon richting de dealer rijden, die kunnen het voor jouw bestellen. Contactspray is uiteindelijk maar een tijdelijke oplossing, dus vervangen zal op termijn beter zijn.
Succes.
gcs100 schreef:Geplaatst: 26 Apr 2010 06:35 pm
Heb een soortgelijk probleem gehad.
Inderdaad een ander schakelaartje erin.
Mijn schakelaar zat helemaal vast en was niet te redden.
Een soepele heb ik voor € 2,- op de sloop gehaald.
Deze met het "wondermiddel" REMMENREINIGER behandeld.
Sindsdien geen probleem meer !!!
Misschien dat dit ook een oplossing voor jou probleem is.
maarten schreef:Geplaatst: 01 Mei 2010 05:57 pm
Had het even wat druk op het werk, dus heb het probleem nog niet kunnen oplossen.
Aankomende week wil ik even een nieuw stekkertje halen en zal dan hier melden of het daarmee is opgelost.
opmerkelijk is wel dat als ik mijn deur nu in een bepaalde hoek openhoud dat hij het dan wel doet.
Dav-E schreef:Geplaatst: 04 Mei 2010 03:50 pm
Dat is omdat het (sleep)contact op bepaalde punten (nog) niet ingesleten is, en daar zal ie dan wel geleiden...
maarten schreef:Geplaatst: 06 Mei 2010 02:56 pm
Zojuist mijn portierschakelaar (dat schijnt de officiele term te zijn) opgehaald bij de Peugeot dealer en gemonteerd. Probleem is opgelost! Alles doet het weer zoals het hoort.
Voor de geinteresseerden: Portierschakelaar kostte 5,02 euro bij mijn dealer.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft