TopicStarter: ernst
TopicDatum: Geplaatst: 27 Feb 2010 05:03 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 27 Feb 2010 05:03 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
ernst schreef:Hallo, onderstaande lampje brand ene keer wel en soms ook de hele reis niet..
Situatie ik moet elke dag van groningen naar assen en op de snelweg als ik dan ongeveer 5min constant 120 of 130 rij. gaat dit lampje branden.
als ik het gas los la of weer eens flink ga trappen gaat het lampje ook weer uit.
en zoals hierboven ook al staat soms gaat hij ook niet branden.. er kan niks verzinnen waar het aanlicht. me monteur had het over uitlaatgassen.. maar ja . het enige wat ik weet van de computer is dat als er een storing is moet het lampje blijven branden totdat je het contact weer terug draait.
ik ben ook blij met het antwoord dat ik hem even uit moet laten lezen maar ja het feit dat het lampje zelf weer uit gaat snap ik even niet. is uitlezen dan nog wel mogelijk
zie hieronder foto
Wes GTI-6 schreef:Geplaatst: 27 Feb 2010 05:50 pm
ernst schreef:
ik ben ook blij met het antwoord dat ik hem even uit moet laten lezen maar ja het feit dat het lampje zelf weer uit gaat snap ik even niet. is uitlezen dan nog wel mogelijk
Zo ver ik weet blijven foutcodes/storingen in je computer staan todat het gereset wordt...
Het lijkt me wel verstandig om de computer te laten uitlezen en te kijken wat voor code deze doorgeeft.
Succes!
Dav-E schreef:Geplaatst: 27 Feb 2010 07:56 pm
Idd, gewoonweg laten uitlezen. Bij u is het blijkbaar een tijdelijke storing (aangezien het lampje soms uitgaat). Foutcodes blijven aanwezig in het geheugen totdat men de ECU reset (ook al is het lampje uitgegaan).
Desnoods een ritje maken terwijl de computer verbonden is met de ECU.
JPO schreef:Geplaatst: 06 Apr 2010 07:12 am
Ik heb dit probleem nu ook! ... :) Bij een vaste voet op 80km/u (constante snelheid dus), gaat lampje na een tijdje aan. De garage beweert echter dat hij hem pas kan uitlezen als t lampje continu blijft branden, ook bij starten, stilstaan en lagere snelheden. (Bij lagere snelheden t lampje nog niet ontdekt, bij hogere snelheden ook nog niet maar ook nog niet gereden...). oftewel altijd branden...
Afgelopen weekend ook nog 5 minuten gestaan omdat men auto niet wilde starten... na 5 minuten anwb gebeld en toen ik in keuze menu 1 koos en nog een keer probeerde te starten was er opeens leven (snelle jongens van de anwb...).
Maar het is natuurlijk beroerd... ook wil hij af en toe afslaan bij bochten (terug naar 2) of stoplichten.
ernst schreef:Geplaatst: 06 Apr 2010 08:20 am
ik heb tot nu toe nog niks laten doen of gedaan.
Te druk met reparatie aan me kachel.. Ik heb echter wel de peugeot dealer gebeld en die meld: Wij lezen de computer wel uit maar als we na een uur nog niet het probleem hebben gevonden rekenen wij je 39,00 en mag je ons nog een keer bellen voor een afspraak voor een uur.. dus als er bijv. 5uur nodig voor is dan betaal je 5x 39,00 ik zeg FUCKERS!!! ik kijk wel verder.. naar een goedkopere. of iemand die er een leuk totaal prijsje van kan maken..
echter heb ik geen last van afslaande motoren.
JPO schreef:Geplaatst: 06 Apr 2010 10:05 am
Ik heb de boel even schoon laten maken onder men motorkap, gaskleppenhuis enzo. Maar sinds die schoonmaakbeurt heb ik last van t lampje...
T afslaan en niet willen starten is al van daarvoor, dus t schoonmaken heb ook geen fuck geholpen... :)
wodian schreef:Geplaatst: 12 Mei 2010 05:12 pm
@ Up
Als je de boel hebt uitelkaar gehad kan het ook valse lucht zijn?
Mvg,
Wodian
Tutti-frutti schreef:Geplaatst: 18 Jun 2010 11:17 am
Ik gok dat het je uitlaat is waar ergens een lek zit. Ik had zo nu en dan (maar ook soms paar keer achter elkaar) dat het lampje een korte periode brand (minder dan een minuut). Was vooral boven de 100 km/u. En de log blijft bewaard in de ECU, dus als het lampje uitgaat blijven de foutcodes bewaard.
Citaat: De garage beweert echter dat hij hem pas kan uitlezen als t lampje continu blijft branden, ook bij starten, stilstaan en lagere snelheden
Hmm, misschien dat er nog verschil tussen types zit, maar bij een tu5jp (1.6) is dat iig niet het geval.
JPO schreef:Geplaatst: 18 Jun 2010 01:16 pm
Het probleem zat hem in een pakking die was versleten waardoor hij idd valse lucht trok en nog stoterig reed. Daarnaast was de stekker van de labda? ook beetje gaar, dus nieuwe stekker en nieuwe pakking en beide problemen verholpen.
Maar ondertussen is men aandrijfas weer naar de klote.... maar hij komt binnenkort te koop te staan, hij gaat eruit.
N.I.V.E.K schreef:Geplaatst: 18 Jun 2010 01:41 pm
Nou het lijkt niet mee te zitten zeg:s Zonde.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft

![[Afbeelding: img00027201002241649-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/1970/01/img00027201002241649-1.jpg)