TopicStarter: Scartie
TopicDatum: Geplaatst: 14 Sep 2010 08:56 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 14 Sep 2010 08:56 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Scartie schreef:Dit is mijn eerste post hier en ik begin meteen met misschien de meest gestelde vraag.
Ik heb sinds 2 weken een 306 XSi 2.0 16v uit 1997 op G3 met de nodige "kleine" problemen en aangezien het weer winter wordt vind ik dit op dit moment wel een belangrijk puntje :)
Mijn kachelfan/airco en recirculatie doen het niet meer, toen ik de auto kocht zei de eigenaar dat de kachelfan niets meer deed, op dat moment werkte de airco (teminste het lampje ging branden) en de recirculatie nog wel.
Toen ik thuis was toch maar eens gekeken of de fan nog werkte (hij lag los in de kofferbak dus eruit gepakt en aangesloten op de stekker), toen ik hem aansloot begon hij gewoon te draaien dus hoppa terug op z'n plek en nog eens testen.
Grote stof wolken uit de luchtkanalen en na ongeveer 20 seconden en plof (niet uit de fan) ergens vandaan en toen was de fan weer uit, ook werkte toen de airco (lampje gaat niet meer aan) en recirculatie (lampje brand ook niet meer en klep gaat niet meer dicht) niet meer.
Gelijk maar naar de zekeringen gekeken en die waren allemaal nog heel, ook het relais wat voor de fan is werkt nog (doorgemeten en schakelt gewoon) alleen is wel het voetje een beetje verbrand op 1 aansluiting maar daar meet ik ook nog 12v op (relais is trouwens ooit eens vervangen omdat hij er wel erg nieuw uitziet).
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, ik heb wat gehoord over een diode bij de knoppen die stuk kan gaan maar werken de knoppen dan ook niet meer?
Heeft iemand misschien een schematje over hoe de fan + airco worden aangestuurt (dus eigenlijk van het hele middenconsole)?
Alvast bedankt voor de reactie
Gegroet
Scartie
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft