TopicStarter: gcs100
TopicDatum: Geplaatst: 12 Nov 2010 04:18 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 12 Nov 2010 04:18 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
gcs100 schreef:Op gas loopt mijn 306 perfect, op benzine niet.
In houden bij 2000 toeren, valt dan stil en schiet daarna door naar 3000 toeren.
Ik geef dan vol gas.
Nu lees ik vaak dat de ECU gereset moet worden.
Kan ik dit zelf doen ?
En hoe moet dat dan ?
Andere suggesties zijn uiteraard welkom !!!
Tutti-frutti schreef:Geplaatst: 12 Nov 2010 04:56 pm
Hoef je niet voor naar de dealer:
Haal de plus pool van accu los , of de stekker loshalen van de ECU (voor 5 minuten).
Na 5 minuten mag hij er weer op. Zet nu je contact voor minimaal 10 seconde op 2e stand (motor niet starten dus).
Start nu de motor, en zet zo veel mogelijk electrische app. aan (denk aan, kachelventilator op 4, achterruit verwarming, groot licht, knipperlicht, radio, ramen open/dicht doen in geval van elec ramen, etc). Dit zorgt ervoor dat je ecu 'leert' omgaan met de stroompieken (meer weerstand door dynamo).
Volgens Haynes zou je daarna het beste minimaal een kwartier kunnen rijden, en het meest tussen de 2000-3500 rpm.
gcs100 schreef:Geplaatst: 12 Nov 2010 05:42 pm
TOP !!!
Hier heb ik wat aan.
Bedankt voor de snelle reactie.
Heb al het een en ander gelezen over "Haynes"
Begrijp dat dit een soort handboek is.
Kan ik dit ergens downloaden ?
Lijkt me makkelijk als ik dit heb.
Laat morgen even weten of het resetten gelukt is..........
henky306 schreef:Geplaatst: 12 Nov 2010 08:19 pm
zie pb :)
gcs100 schreef:Geplaatst: 12 Nov 2010 11:49 pm
henky306
U is geweldig !!!!!!!!!!!!!!
Dankuwelhartelelijkbeleeft !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En alle andere natuurlijk ook...
Roy schreef:Geplaatst: 13 Nov 2010 11:55 am
Als je airbagblampje brandt, moet je dan hetzelfde doen om 'm uit te krijgen?
Wes GTI-6 schreef:Geplaatst: 13 Nov 2010 12:51 pm
Roy schreef: Als je airbagblampje brandt, moet je dan hetzelfde doen om 'm uit te krijgen?
Airbag lampje kan meerdere oorzaken hebben...
In mijn geval lag de bekabeling gedeeltelijk bloot onder de stoel, na wat soldeerwerk was het probleem weg.
Maargoed je kunt het altijd proberen zoals hierboven beschreven :)
henky306 schreef:Geplaatst: 13 Nov 2010 03:56 pm
geen probleem, :) alsjeblieft!
Dav-E schreef:Geplaatst: 14 Nov 2010 03:28 pm
Roy schreef: Als je airbagblampje brandt, moet je dan hetzelfde doen om 'm uit te krijgen?
Duikje nemen onder de stoelen, de oranje stekkers afknippen en de draadjes vervolgens solderen! Dag airbaglampje!
Wes GTI-6 schreef:Geplaatst: 15 Nov 2010 07:21 pm
Dav-E schreef: Roy schreef: Als je airbagblampje brandt, moet je dan hetzelfde doen om 'm uit te krijgen?
Duikje nemen onder de stoelen, de oranje stekkers afknippen en de draadjes vervolgens solderen! Dag airbaglampje!
Ook wel fijn als je airbag het dan ook nog doet hé :)
Tutti-frutti schreef:Geplaatst: 15 Nov 2010 08:18 pm
Wes GTI-6 schreef: Dav-E schreef: Roy schreef: Als je airbagblampje brandt, moet je dan hetzelfde doen om 'm uit te krijgen?
Duikje nemen onder de stoelen, de oranje stekkers afknippen en de draadjes vervolgens solderen! Dag airbaglampje!
Ook wel fijn als je airbag het dan ook nog doet hé :)
Uhh... ja, solderen geeft een betere verbinding dan het stekkertje :)
Volgens mij juist veiliger, want het geeft een signaal door of er iemand in de stoel zit (correct me if I'm wrong).
Dav-E schreef:Geplaatst: 16 Nov 2010 12:46 am
Wes GTI-6 schreef: Ook wel fijn als je airbag het dan ook nog doet hé :)
Dat airbaglampje gaat branden omdat er ergens een storing is in het airbag-systeem. En bij de 306 (alsook grotere broer 406) is dat probleem voor 99% te wijten aan die oranje stekkers onder de stoelen.
Draadjes solderen en je airbag-systeem werkt weer naar behoren :)
@Tutti-frutti:
-oranje stekkers :) verbinding voor de pyro-technische gordelspanner
-rode stekkers :) verbinding voor de side-airbags
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
