TopicStarter: Roy
TopicDatum: Geplaatst: 14 Feb 2010 05:16 am
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 14 Feb 2010 05:16 am
Forum: Electronica
Beginpost:
Roy schreef:Ik heb een 1.8 16V uit 2000.
Het tellertje wat in de ring van je toerenteller zit(olietemp.?), springt bij mij bij het starten helemaal naar het einde. Daarna valt het weer helemaal terug naar links. Olie is op normaal pijl en na lange ritten blijft de wijzer beneden staan.
Verder blijft altijd m'n temperatuurmeter alleen maar op 70 graden staan. Alleen tijdens ''stadsritjes'' loopt de temperatuur op naar ongeveer 75 graden. Wanneer ik daarna de snelweg oprijd, loopt de meter al gauw terug naar 70 graden.
In de zomer is er geen verschil. Ook heb ik de coolfan nog niet aan horen slaan.
Is er een sensor kapot want het lijkt met elkaar te maken te hebben.
ernst schreef:Geplaatst: 14 Feb 2010 10:56 am
heb er niet heel veel verstand van maar volgens mij is dit de oliedruk.. die van mij swingt ook steeds de pan uit.. lijkt me idd dat sensor niet helemaal lekker meer is. maar goed ik controleer toch om de 2week me olie..
mocht je nou weten of horen hoe dit te verhelpen is hoor ik het ook graag..
Succes..
hoekske451 schreef:Geplaatst: 14 Feb 2010 11:53 am
als je een olie temperatuur meter hebt geeft ie bij starten altijd eerst het olie pijl aan, er brandt dan ook licht achter.
na starten gaat ie na een aantal sec over op olie temperatuur en valt ie dus naar links met een koude motor.
mijne blijft ook wel is beneden maar dan gaat het lampje erachter ook niet aan :)
bij mij gaat de olie temperatuur altijd naar de 90 graden, maar duurt wel vrij lang.
Dav-E schreef:Geplaatst: 14 Feb 2010 02:00 pm
Oliemetertje is niet erg betrouwbaar bij de 306, ik zou u er niet op vastpinnen!
Wat betreft het temperatuursprobleem: wordt het interieur wel warm? 9 van de 10 is jouw temperatuursensor stuk. Dat is de groene sensor op het blok.
Wes GTI-6 schreef:Geplaatst: 14 Feb 2010 02:23 pm
hoekske451 schreef:
bij mij gaat de olie temperatuur altijd naar de 90 graden, maar duurt wel vrij lang.
Bij mij gaat de wijzer ook naar 90 graden en dat is ook de juiste temperatuur onder normale omstandigheden :)
Dav-E schreef: Oliemetertje is niet erg betrouwbaar bij de 306, ik zou u er niet op vastpinnen!
Wat betreft het temperatuursprobleem: wordt het interieur wel warm? 9 van de 10 is jouw temperatuursensor stuk. Dat is de groene sensor op het blok.
De olietemperatuurmeters in de phase 2 en 3 zijn redelijk betrouwbaar mits je sensor niet kapot is.
De originele oliedrukmeter zoals die o.a. op XSI zit schijnt nog wel eens erg te varieren.
visco55 schreef:Geplaatst: 18 Nov 2010 10:34 pm
Hallo,
Het metertje voor de olie is een oliepeilmeter.
als de motor eenmaal loopt gaat het metertje na enkele ogenblikken weer op 0 dat is normaal.
Mijn auto(td-diesel) heeft ook altijd de watertemp op 70 graden staan.
De kachel c.q. airco is lekker warm al na enkele minuten.
Aussie schreef:Geplaatst: 19 Nov 2010 07:09 pm
Ik red het ook bijna nooit om hem met korte ritjes op 90 graden te krijg soms nog geen eens voorbij de 70
Zodra ik weer 80 ga rijden of 100 zuigtie zoveel koude lucht aan dat hij weer terug keldert naar de 70/80 graden
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft