TopicStarter: Alistair
TopicDatum: Geplaatst: 27 Nov 2010 07:40 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 27 Nov 2010 07:40 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Alistair schreef:Hallo allemaal,,
Ik heb elektrische M3 spiegels met knipper licht gehaald en wou ze monteren maar kwam er niet zo uit met de draden.
Mijn oude spiegels heb ik er af gehaald en toen zag ik een iso stekker zitten die heb ik los ge haalt en de draden van de polen gehaald zo dat ik de draden van de M3 spiegels er op kan zetten dat is een rode, witte en zwarte draad maar ik weet niet op welke ik die kan koppelen aan de draden van de auto, Ik weet dus niet welke plus of min is wel lijk me logisch als jij je spiegel verstelt naar een kant dat dus de plus draad zich verplaats.
Ik heb ook een multi meter dat had ik nog niet geprobeerd maar hoop ook dat iemand hier ervaring mee heeft gehad en een uitleg heeft? knipper licht zou wel geen probleem zijn die kan ik gewoon koppelen aan me zij knipper lichten tog?
B.V.D! Groetjes, Alistair.
Dav-E schreef:Geplaatst: 28 Nov 2010 02:52 pm
Zijn je originele spiegels elektrisch verstelbaar?
Trouwens, de bedrading voor het knipperlicht zal je zelf moeten leggen!
Alistair schreef:Geplaatst: 28 Nov 2010 06:18 pm
Nou ik heb even de hele middag in de kou staan kleumen ene het is gedeeltelijk gelukt :) de knipper lichten doen het perfect die heb ik bij de zij knipper lichten aan ge lust dus heb ik nu zij knipper licht + de lichten van de spiegels.
Maar nu het volgende ik heb het nu zo ver voor me kaar dat het paneel nu wel naar rechts, onder, en boven gaat dus de spiegels naar die kanten toe kantelen maar niet naar links het lijk wel als of ik een draad mis of zo...? ik heb dus een rode, zwarte en witte draad de witte is positief en rode negatief en zwarte de motor.
En ik weet niet of iemand z'n schema heeft waar op uitleg welke draad of welke juist is en nee er zijn geen zekeringen gesprongen.
Ook heb ik een andere vraag, Op me oude spiegels zat er dus een buiten temperatuur meter is het mogelijk deze het weer te laten doen? via een om weg?
Alvast bedankt!
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 28 Nov 2010 08:30 pm
Even zien of het zo begrijpelijk is: Ik weet niet meer de bijbehorende kleuren, maar een goede gok in deze: Zwart zou je 0-draad moeten zijn, en rood bijv links/rechts beweging en wit op/neer beweging. Op de contra stekker van de auto (maar die heb je er af geknipt. Niet nodig, want aan de kabels van de spiegels zijn passende steekstekkers te knijpen :) ) zijn de polen genummerd. 1= links/rechts 2= op/neer en 3= 0-draad (niet verwarren met massa!)
Alistair schreef:Geplaatst: 28 Nov 2010 10:33 pm
nee heb de stekker er niet af geknipt, de iso stekker die op de auto gebruik ik want heb aan de draden van de spiegel schoentjes gezet en die heb ik aan de polen van de stekker ge plugt.
En wat je zei: Zwart zou je 0-draad moeten zijn, en rood bijv links/rechts beweging en wit op/neer beweging.
zou inderdaad een goeie theorie kunnen zijn zelf dacht ik dat elke kant een draad zou hebben dus dat ik er gewoon een mis want omhoog naar beneden en rechte kant doet die wel navigeren maar niet naar de kant links beide spiegels maar zelf dacht ik ook dat het misschien aan de controle paneel lag want die gaf ineens ook geen licht meer misschien dat er een breuk zit onder dat paneel.
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 29 Nov 2010 07:10 pm
Meer draden zitten er ook niet op. Dan moet ik de mijne even bekijken morgenavond. De ellende is dat ik vergeten ben om hier een aansluit schema van te maken. Dus dat wordt voor mij ook weer try and error denk ik.
Bedienings schakelaar zou idd ook defect kunnen zijn.
Alistair schreef:Geplaatst: 30 Nov 2010 04:41 pm
Oke super! zal heel erg fijn zijn, Ben benieuwt.
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 30 Nov 2010 10:02 pm
Ik kan uit je reactie opmaken dat je denkt dat ik de spiegels ga testen, maar dat was mijn bedoeling niet :) :)
Het verhaal wat ik je gedaan heb, dat klopt. Alleen weet ik niet exact welke functie door welke draad wordt aangestuurd (de draden van de spiegels zelf). Ik zou eerst weer even testen met de originele spiegel om de bedienings schakelaar uit te sluiten.
Het gaat nog wel een tijdje duren voordat ik mijn cup spiegels weer ga monteren, dus tot die tijd geen schema van mijn kant.
Alistair schreef:Geplaatst: 30 Nov 2010 10:08 pm
Oke nou jah maak niet uit ik w8 wel netjes af of er iemand anders toevallig een schema heeft of precies weet welke draden op welke aangesloten moeten worden, jij ook veel succes dan.
Alistair schreef:Geplaatst: 09 Dec 2010 05:29 pm
Bump, Iemand die weet hoe de bedrading moet zitten van m3 spiegels naar orginele bedrading???
Plzzz help my :)
Nog een klein vraagje hoe klap je die in? ik heb naar achter geduwd en ze komen ook wel los maar ben bang dat ik ze afbreek :s
PS: knipperlichten zijn gwn aangesloten.
Roy schreef:Geplaatst: 10 Dec 2010 11:02 am
Inklappen kan niet, er zitten wel veren in die de ergste klappen opvangen.
Alistair schreef:Geplaatst: 10 Dec 2010 03:57 pm
Oke dat klopt, want kon ze wel verschuiven ja thnx dan weet ik dat ook.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft