TopicStarter: edstoelinga
TopicDatum: Geplaatst: 11 Jan 2011 05:59 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 11 Jan 2011 05:59 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
edstoelinga schreef:Sinds twee weken doet mijn snelheidsmeter het niet meer (2.0 Hdi uit 2000). Gaf soms nog een keer wat signaal, nu zo dood als een pier. Ook dagteller en totaalteller werken niet meer, al het andere wel. De stekkers achterop de meters zitten goed vast, daar lijkt alles goed. De garage heeft vandaag de signaalgever op de bak vervangen. Maar: hij doet het nog niet :) . Volgens hen moet de bak open of de computer vervangen, beide voor een prijs van ciirca 1000 euri's . Maar weet iemand of het nog ergens anders aan kan liggen??? Zoveel geld heb ik niet en er ook niet voor over :)
henky306 schreef:Geplaatst: 11 Jan 2011 08:16 pm
loop de kabels eens na of daar misschien een breuk in zit. lijkt me niet waarschijnlijk want ik ga er van uit dat de dagteller en de snelheidsmeter verschillende kabels zijn.
Roy schreef:Geplaatst: 12 Jan 2011 11:32 am
Bij mij werd de SH zekering er een kwartier uitgehaald, daarna werkte het weer. Had dezelfde klachten als jou.
Dav-E schreef:Geplaatst: 12 Jan 2011 12:02 pm
Kijk ook je andere zekeringen eens na. Als de zekering van het instrumentenpaneel stuk is, werken je meters ook niet meer!
edstoelinga schreef:Geplaatst: 12 Jan 2011 09:41 pm
bedankt voor de tips! Heb vandaag wel kort de accu losgemaakt, maar zeker geen 15 minuten, hooguit 30 seconden.. Ga morgen ook de zekeringen nakijken. Ik meld het resultaat nog!
edstoelinga schreef:Geplaatst: 17 Jan 2011 06:57 pm
Dit weekeinde de SH-zekering los gehad voor 30 minuten, heeft helaas niets opgeleverd. Ik heb van Garmin een navigatie die via bluetooth ook de obd kan uitlezen (via een zender die je in de odb-stekker stopt. Maar er zijn geen foutcodes. Dus krijgt de motor wel een signaal, maar komt deze niet vanaf de ecu bij de snelheidsmeter.
Als het weer wat beter wordt ( het plenst hier :) ) ga ik de 36 polige stekker achter de ecu maar es los halen. Ik hoorde dat die ook geroest kan zijn en dan geen signaal doorgeeft. Als dat goed is is de snelheidsmeter zelf kapot lijkt me....
Wordt vervolgd dus..... :)
Dav-E schreef:Geplaatst: 19 Jan 2011 03:33 pm
Alle andere zekeringen ook gecheckt?
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 25 Jan 2011 10:26 pm
al eens aan gedacht dat de tellerbak zelf misschien stuk is? gewoon een andere elektrische tellerbak erin klikken en kijken of die wel werkt. Misschien zoek je het probleem wel op de verkeerde plek, de hele mikmak vervangen tot aan de tellerbak en er dan pas achterkomen dat het de tellerbak zelf was heeft ook geen zin :) .
Op de sloop zijn de goed te vinden, ik betaalde voor de mijne 30 euro als k m zelf demonteerde. Je kan ook vragen of je er een mag gebruiken om het alleen te testen, of je moet iemand anders weten die er een ter beschikking heeft
edstoelinga schreef:Geplaatst: 26 Jan 2011 09:04 pm
zit ik zelf ook aan te denken. Mijn temperatuurmeter geeft sinds een paar dagen ook veel minder aan. Blijft lang op koud staan en komt dan net op de 70 graden. Normaal staat ie altijd snel op 80 graden. :) Kachel is wel lekker warm....
Lijkt er dus op dat het in de tellerbak zit en niet meer naar beneden. Is ook makkelijker te vervangen :)
edstoelinga schreef:Geplaatst: 05 Feb 2011 09:20 am
Op de sloop een tellerbak gehaald van een te vroeg overleden 306. Goeie type, maar: Temperatuurmeter doet het weer, de rest ook, maar de snelheidsmeter blijft zo dood als een pier....... Vanmiddag ga ik bij midnight motors de achteras vervangen door een gereviseerd exemplaar. Daar maar es vragen, en even naar de 36-polige-stekker kijken. Binnen sta je droog :)
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft