TopicStarter: george56
TopicDatum: Geplaatst: 03 Mrt 2011 12:18 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 03 Mrt 2011 12:18 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
george56 schreef:Hallo,
Mijn zoon heeft een peugeot 306 1.4 van 1995 en daarvan werkt de richtingaanwijzer links achter niet.
Een andere unit geprobeerd,maar nog hetzelfde.
Nu wil ik weten welk nr van de stekker van de richting aanwijzer is,of de kleur draad,en waar ik bij de richtingaanwijzer hendel stroom kan meten.
Voor de rechterkant is het een rode draad,maar links zitten alleen 2 bruine en 4 gele draden.
remlicht(1),achteruit rij licht(4) en gewoon licht(5) branden wel.
Dan blijven er nog 3 draden over waarvan ik niet weet waar die voor zijn,nl op nr 2,3 en 6.(zie bijlage)
https://img109.imageshack.us/i/image031ma.jpg/
Kan het eventueel ook aan het relais liggen.
Hopelijk is er iemand met een oplossing.
Vr.gr.
George [/img]
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 03 Mrt 2011 05:54 pm
Van links naar rechts: remlicht, massa (dikke gele), mistlicht, achteruitrijlicht, achterlicht en dan richtingaanwijzer.
george56 schreef:Geplaatst: 03 Mrt 2011 07:25 pm
Allereerst hartelijk dank voor de reactie,
Dan ben ik in ieder geval weer een stukje verder,daar staat nl ook geen stroom op,maar er is tenminste een begin punt.
Misschien weet U toevallig ook waarvoor het kleine (witte)stekkertje met 2 draden is, die onder de afgebeelde stekker zit.
In ieder geval nogmaals dank
George
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 05 Mrt 2011 03:37 pm
Die kleine dat is voor de verlichting van de kentekenplaat.
Verder is het meten = weten. De meeste schakelaars bedienen een relais. Vergeet ook niet de zekeringen te controleren en alle aansluitingen op de zekeringskast.
Mogelijkheden te over voor een defect dus.
Succes!
george56 schreef:Geplaatst: 05 Mrt 2011 04:15 pm
Mogelijkheden te over,daar kom ik nu inderdaad achter.
Nogmaals bedankt voor de reactie,en met deze aanwijzingen,moet het kunnen lukken.
Is het misschien indien niets oplevert,ook mogelijk om een draad te trekken van het knipperlicht linksvoor,naar linksachter
We gaan na het weekend opnieuw aan de slag.
Vriendelijke groeten
George
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft