TopicStarter: JPO
TopicDatum: Geplaatst: 14 Mrt 2011 10:04 am
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 14 Mrt 2011 10:04 am
Forum: Electronica
Beginpost:
JPO schreef:Hallo allen,
Het middelste lampje tussen mijn toeren en snelheidsmeter is denk ik kaduuk. Het is iig daartussen donkerder dan daarbuiten.
Nu lees ik van alles over complete tellerbakken verwijderen om een lampje te vervangen???
Dit is dus niet even 1 2 3 gedaan?
Graag even een antwoord of dit een simpel klusje is of niet, aangezien het nog niet heel hinderlijk is en ik nog gewoon kan zien dat ik te hard rij. uhhh hoe hard ik rij :).
Muschkie schreef:Geplaatst: 14 Mrt 2011 12:42 pm
Dat is (als je het nooit eerder gedaan hebt) een klusje van een uurtje of 6.
JPO schreef:Geplaatst: 14 Mrt 2011 12:44 pm
Dan sla ik het over, het is alleen het middelste lampje en kan nog steeds goed zien op de tellers.
Bedankt voor het snelle antwoord
Tutti-frutti schreef:Geplaatst: 14 Mrt 2011 01:57 pm
Bij fase 1 doe ik het in 3-5 kwartier.
Stuurkappen losmaken (3 schroeven)
Stuur losmaken zou handig zijn, ik heb het steeds overgeslagen. Zet wel je stuur op laagste stand.
Lijst om instrumentenpaneel los maken (4 schroeven)
Instrumentenpaneel losschroeven (ook 4 schroeven geloof ik)
Stekkers aan achterzijde los klikken / instrumentenpaneel beetje heen en weer halen om erbij te komen.
Als de stekkers los zijn, kan je het instrumentenpaneel eruit "wrikken". Beetje goed mikken/kantelen en evt rit-teller knop ingedrukt houden om hem door je stuur te krijgen.
Terug zetten: Mja.. weer beetje mikken, kutten met stekkers en vooral goed letten op de KM-kabel die achterop moet klikken. Heb zelf grote handen, en je kan wat schrammetjes oplopen tijdens deze klus :)
Verder dan weer de schroeven terugzetten in omgekeerde volgorde.
henky306 schreef:Geplaatst: 14 Mrt 2011 02:08 pm
6 uur?
ik was in een uurtje klaar. ligt er natuurlijk ook weer aan wat voor stuur je er op hebt.. ik had een sport stuurtje er in. die kon er zo af. kappen stuurkolom er af. teller omlijsting los. tellerbak los draaien. en toen kon ik hem er zo uit pakken...
Tutti-frutti schreef:Geplaatst: 14 Mrt 2011 02:21 pm
Om ergernis te voorkomen kan je trouwens het beste wel _alle_ lampjes vervangen. Door de werkzaamheden begeven andere lampjes het meestal ook :) En das niet zo fijn als je blij bent dat het eindelijk weer zit :)
Muschkie schreef:Geplaatst: 14 Mrt 2011 03:41 pm
Ik zeg ook 6 uur, omdat het zijn eerste keer is...
Ik kan het ook wel in een half uurtje. Als je het eerder hebt gedaan zoals velen hier, dan is het appeltje eitje, en dan nog gaan we ons afvragen of het de moeite waard is, tot er meerdere kapot gaan. Dit is echt zo'n doelloos zondagklusje in de zon. Helemaal nu de APK regeltjes zijn aangepast, en je ze helemaal niet meer hoeft te vervangen voor APK.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft