TopicStarter: Crimineel
TopicDatum: Geplaatst: 21 Nov 2010 03:15 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 21 Nov 2010 03:15 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Crimineel schreef:Ik ben in bezit van XSI 8v uit 94, en deze heeft vol lederen bekleding.
Maar achter de handrem zetten 2 knopjes die ik kan indrukken waar ik van aanneem dat deze voor de stoel verwarming is wat het tekentje doet vermoeden. Als deze ingedrukt zijn branden de lampjes ook.
Maar als ik deze indruk gebeurd er niks.
Dus mijn vraag is nu. Zit er deze optie niet in of werkt de stoelverwarming niet.
Dav-E schreef:Geplaatst: 21 Nov 2010 08:55 pm
Het eerste wat ik zou checken is of je spanning krijgt op de stekkers.
Duik eens onder je stoel en zoek een bruine stekker met een zwarte gaine (geen flex dus).
Trek deze stekker los en meet eens of je +12V krijgt (schakel wel de stoelverwarming in en de sleutel op stand A).
Crimineel schreef:Geplaatst: 22 Nov 2010 06:44 pm
Dav-E schreef: Het eerste wat ik zou checken is of je spanning krijgt op de stekkers.
Duik eens onder je stoel en zoek een bruine stekker met een zwarte gaine (geen flex dus).
Trek deze stekker los en meet eens of je +12V krijgt (schakel wel de stoelverwarming in en de sleutel op stand A).
Doorgemeten maar heb geen waardes. Ook de zekering even nagekeken en zelfs vervangen.
Geen resultaat.
henky306 schreef:Geplaatst: 23 Nov 2010 03:57 pm
meet dan eens vanaf de zekering en vanaf de stekker onder de stoel. en kijk naar de weerstand.
dan kun je controleren of je een draadbreuk hebt.
Dav-E schreef:Geplaatst: 23 Nov 2010 07:18 pm
Stoelverwarming wordt aangestuurd via een relais. Mss eens nakijken of de relais al dan niet aanwezig is en of deze nog wel werkt!
En kijk AL je zekeringen eens na, er zijn (minstens) 2 zekeringen verantwoordelijk voor het elektrische circuit van de stoelverwarming!
Crimineel schreef:Geplaatst: 24 Nov 2010 06:51 pm
Dav-E schreef: Stoelverwarming wordt aangestuurd via een relais. Mss eens nakijken of de relais al dan niet aanwezig is en of deze nog wel werkt!
En kijk AL je zekeringen eens na, er zijn (minstens) 2 zekeringen verantwoordelijk voor het elektrische circuit van de stoelverwarming!
Zit dat relais bij de zekeringen? Hmm in het boekje (XSI -S16) stond dat er 1 zekering voor staat. Maar zal alle zekeringen nakijken
Het probleem is bij alle twee de stoelen.
Dav-E schreef:Geplaatst: 24 Nov 2010 09:21 pm
Relais zit bij de zekeringen (links onder het stuur). Bij mij is het de eerste groene relais links bovenaan.
Normaal zijn er (minstens) 2 zekeringen: sowieso eentje voor de stuurkring en eentje voor de vermogenkring!
Feit dat beide stoelen niet functioneren, is het voor 99% een elektrisch probleem :)
Crimineel schreef:Geplaatst: 26 Nov 2010 10:03 pm
Dav-E schreef: Relais zit bij de zekeringen (links onder het stuur). Bij mij is het de eerste groene relais links bovenaan.
Normaal zijn er (minstens) 2 zekeringen: sowieso eentje voor de stuurkring en eentje voor de vermogenkring!
Feit dat beide stoelen niet functioneren, is het voor 99% een elektrisch probleem :)
Zal morgen is naar kijken. Is toch wel fijn in de winter iets wat me kont verwarmd :)
Crimineel schreef:Geplaatst: 14 Mrt 2011 04:23 pm
Probleem opgelost. Relais vervangen en het werkt weer.
Dav-E schreef:Geplaatst: 14 Mrt 2011 06:36 pm
Leuk dat je even de oplossing neerschrijft. Gelukkig geen al te dure herstelling :)
Eindelijk weer een lekker warm ?~=# :)
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft