TopicStarter: Brandnetel
TopicDatum: Geplaatst: 24 Mrt 2011 06:48 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 24 Mrt 2011 06:48 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Brandnetel schreef:Vanaf december werken mijn elektrische ramen niet meer, even gewacht tot het wat beter weer was en afegelopen zondag toch maar aan de slag gegaan.
De deur eruit gehaald en naar de kabelboom gekeken..
Alleen heb ik nergens een kabelbreuk kunnen ontdekken!!
Heeft iemand enig idee waar het probleem nog meer in kan zitten of aan de hand van de foto's waar ik moet zoeken?
![]()
![]()
![]()
Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Groeten, Linda
Sephiroth schreef:Geplaatst: 24 Mrt 2011 11:09 pm
Het kan ook zijn dat het paneeltje om je ramen omhoog en naar beneden te doen (het knopje als het ware) niet meer werkt om welke reden dan ook. Heb ik ook een keer gehad bij mijn vorige 306.
Dav-E schreef:Geplaatst: 25 Mrt 2011 12:16 am
Geen kabelbreuk? Op de foto lijken alle draadjes toch gesoldeerd te zijn, niet? Heb je de stekker dan vervangen?
Hetgeen ik verder nog kan bedenken is het relais in de zekeringkast.
gcs100 schreef:Geplaatst: 25 Mrt 2011 03:44 pm
Zekeringen nagelopen ?
Betreft: nummer 16.
30 Ampère.
Misschien toch een breukje bij de gesoldeerde punten ?
De deurschakelaar op foto 1 schoonmaken of vervangen (i.v.m. massa).
Wat Sephiroth al zei: De unit voor de bediening wil ook wel eens de geest geven.
Ook Dav-E kan het bij het rechte eind hebben, het relais kan de boosdoener zijn.
Verder kan je de aansluiting van de kabelboom eens inspuiten met WD40.
Betreft het trouwens beide ramen of alleen de bestuurderskant ?
Wanneer het aan één kant is kan de motor van het raam-mechanisme defect zijn.
Kortom: genoeg aandachtspunten.
Brandnetel schreef:Geplaatst: 25 Mrt 2011 09:20 pm
Het ligt niet aan de schakelaar in de deur.
Die hebben we de dag erop gestest door er een andere aan te hangen.
Het ligt ook niet aan het mechanisme, want uiteindelijk hebben we door even stroom op het motortje te zetten het raam dicht kunnen krijgen ( hij kapte er namelijk mee terwijl het raam helemaal open stond in december :) )
De zekering kunnen we morgen inderdaad wel eens nakijken, evenals de deurschakelaar.
Wat heeft de deurschakelaar precies voor doel als massa ? Ik begrijp dat hij massa moet maken, maar in principe kan het raam toch ook open en dicht als de deur openstaat ?
Kabelbreuk durf ik niet te zeggen. Na alle berichten van andere forumleden gelezen te hebben dachten we er een andere kabelboom aan te zetten, maar zoals jullie zien is dit in het verleden dan al door een ander gedaan.
Overigens doen de elektrisch verstelbare spiegels het nog wel. Op de betreffende dag deed eerst het bijrijdersraam het nog wel met die schakelaar. Even later ook niet meer.
Als je de deur opendoet gaat het licht in de auto ook niet aan (als je bijrijderskant open doet, doet hij dat wel) En mijn elektrisch schuifdak doet het ook niet meer sinds dat moment en die mis ik nu wel :)
Brandnetel schreef:Geplaatst: 26 Mrt 2011 04:47 pm
Oke flauwe bedoeling.
Na 4 maanden blijkt gewoon dat er 40 ampere zekering in zat (die het waarschijnlijk ook niet deed)
Alleen is in de poging destijds om mijn raam te maken wel de bediening een beetje gaar geworden. Daardoor doet de knop om hem naar boven te doen niet meer.
Iemand 1tje in de aanbieding ?
306 fase II uit 1997 Dubbele raambediening voor de bestuurder met knuppeltje om de spiegels te verstellen.
Aussie schreef:Geplaatst: 26 Mrt 2011 08:09 pm
gewoon even langs de sloop kost je een 10 of 15 euro
Mark_XSI schreef:Geplaatst: 26 Mrt 2011 11:31 pm
met een beetje geluk zelfs gratis :)
Muschkie schreef:Geplaatst: 27 Mrt 2011 07:55 pm
En anders voor een paar euro nieuw op e-bay :)
Mark_XSI schreef:Geplaatst: 27 Mrt 2011 11:13 pm
of marktplaats :)
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft