TopicStarter: nnickt
TopicDatum: Geplaatst: 17 Jan 2011 05:50 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 17 Jan 2011 05:50 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
nnickt schreef:Hallo,
Ik heb onlangs een peugeot 306 gekocht uit 1996.
Het enige wat er mis was, was dat de snelheidsmeter het niet deed. Graag wil ik wel dat de meter weer gemaakt wordt. Overigens doen ook de dag- en totaalteller het niet.
Ik heb mij al laten vertellen dat het een elektronische meter is en niet werkt met een km teller kabel. Heb de bedrading aan de achterkant van de teller er al uit gehad en er weer in gedaan, maar dit heeft niets geholpen.
iemand enig idee wat er mis kan zijn en hoe dit is op te lossen?
Alvast bedankt!
Groeten Nick
JP2006 schreef:Geplaatst: 18 Jan 2011 03:38 pm
Kijk in het bovenstaande topic eens of het je wat nuttige tips oplevert
https://team306tuning.forumup.nl/viewtop...m306tuning
edstoelinga schreef:Geplaatst: 18 Jan 2011 08:21 pm
Die andere topic gaat over mijn snelheidsmeter, die het nog steeds niet doet :) . Ik zou als volgt te werk gaan:
1) sh-zekering er 15 minuten uit, doet ie het dan weer ben je snel klaar
2) ecu uitlezen of laten lezen, als je geen foutcodes hebt (p0501 tot p0503) dan geeft de sensor in elk geval een snelheidssignaal aan de ecu. In dat geval ligt het of aan de bedrading of aan de meter zelf.
2a) Controleer eerst de 36 polige stekker, deze geeft het signaal door aan de meter. Bij mijn 2.0 hdi zit die stekker achter de ecu. Linksom losdraaien! polen zonodig schoonmaken en testen
2b) Zijn alle polen goed schoon, is je meter vermoedelijk kapot. Op de sloop een goede (voor jouw type motor / uitvoering halen. Je vindt ze in overvloed op : www.onderdelenlijn.nl
3) heb je wel een foutcode uit je ecu, dan geeft je sensor geen signaal af. Deze zit op het differentieel aan de rechterbovenzijde. Eerst ook hier de stekker controleren op roest, anders een nieuwe erop, zijn niet al te duur!
ik ga dit weekeinde verder met stap 2a, succes ermee!
nnickt schreef:Geplaatst: 18 Jan 2011 11:18 pm
oke dank voor de tips allen..
nu is het alleen zo dat ik er niet heel veel(bijna niets) verstand van heb.
Zo weet ik wel waar de zekeringkast zit maar niet waar de sh zekering zit en of ie überhaupt zich daar wel bevind.
Ook zou ik echt niet weten waar de 36 polige stekker zit en waar deze voor dient. En de sensor vraag ik me al een tijd lang af waar ik deze precies kan vinden.
misschien ben ik een beetje vervelend, maar ik wil het probleem toch echt graag opgelost hebben zonder naar de garage te hoeven zodat ik er zelf ook nog wat wijzer van wordt.
Groet nick
Dav-E schreef:Geplaatst: 19 Jan 2011 03:39 pm
Check alle zekeringen eens.
De SH (shunt) zit helemaal in het midden en is groen/grijs gekleurd. Deze zekering heeft het opschrift SH.
En anders is de sensor op de bak stuk, dewelke het signaal doorgeeft naar de tellers!
nnickt schreef:Geplaatst: 19 Jan 2011 07:00 pm
heb de sh zekering eruit gehaald voor een kwartier, maar het heeft niet geholpen. Dan ga ik binnenkort maar even kijken op de sloop voor een nieuwe sensor zodra ik erachter ben waar deze precies zit.
bedankt voor de reacties!
nnickt schreef:Geplaatst: 10 Feb 2011 08:52 am
wil vandaag even op de sloop gaan kijken voor een snelheidsmeter sensor.
ik denk dat dit de snelheidsmeter sensor is.. kan iemand dit bevestigen of mij vertellen waar hij wel zit dmv de foto? ik heb een elektronische dus niet met kabel
https://img228.imageshack.us/img228/8785/jkkkkk.png
frans074 schreef:Geplaatst: 06 Apr 2011 03:35 pm
dit probleem heb ik dus ook op mijn 306 en aangezien ik nog geen schroefje aan deze auto heb versleuteld heb ik geen idee waar ik alles moet vinden, zou iemand mij is een pm kunnen sturen met wat allemaal te doen en waar te vinden? handig ben ik wel en gereedschap ik ook in overvloed dus graag een pm van iemand
Bengel schreef:Geplaatst: 07 Apr 2011 12:55 pm
nnickt schreef: kan iemand dit bevestigen of
https://img228.imageshack.us/img228/8785/jkkkkk.png
bij deze, ja is de goede
succes
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft