TopicStarter: depaaj
TopicDatum: Geplaatst: 13 Jun 2011 10:24 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 13 Jun 2011 10:24 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
depaaj schreef:Hallo,
Sinds enige tijd heb ik diverse electronische problemen met mijn 306 hdi uit 2000. Het beestje heeft inmiddels 290.000km gelopen maar is motorisch nog in topconditie. De electronische problemen beginnen me nu echter toch echt te vervelen en ik ben benieuwd of een van jullie misschien een verband ziet tussen de diverse problemen.
1. De koelfan slaat niet meer aan bij te hoge motortemp.
2. Aanjager doet het niet meer, sporadisch springt hij nog wel eens aan, na opnieuw het contact uit / aanzetten houdt hij er weer mee op.
3. De achterruiterwisser blijft continue draaien, heb hem er van narigheid maar afgehaald.
Dat was het, ik hoop dat iemand er iets over kan zeggen.
Bedankt alvast.
Dav-E schreef:Geplaatst: 14 Jun 2011 09:27 am
1. Wrs de sensor van de koelwatertemperatuur (dat is de blauwe sensor ergens in het radiatorhuis). Je kan deze overbruggen om te kijken of je fan al dan niet aanslaat.
2. Lijkt me de kachelweerstand, die zit weggestopt onder je paravaan
3. Blijft die ook draaien bij afgezet contact?
depaaj schreef:Geplaatst: 05 Jul 2011 04:57 pm
Punt 2 en 3 heb ik inmiddels opgelost, ventilator had te maken met een slechte verbinding tussen 2 stekkers vlak boven het gaspedaal. De achterruiterwisser had te maken met een verotte relais bij de achterruiterwisser (onder de kunstof kap aan de achterzijde).
De koelfan slaat echter nog steeds niet aan, ik heb de temperatuursensor inmiddels wel vervangen maar dit helpt niet. Als ik de stekker los trek slaan de fans wel aan, iemand nog een idee?
depaaj schreef:Geplaatst: 06 Jul 2011 10:41 pm
Hallo!
Vanavond nog lopen stoeien met het koelfan probleem. Ik had ergens gelezen dat een niet werkende airco vaak samengaat met het niet aanslaan van de koelfan. Mijn airco werkt ook niet. Het lampje gaat wel aan maar de welbekende tik die je normaal hoort als de airco aanslaat blijft achterwege. Misschien dat dit iemand een idee geeft waar ik moet zoeken? Ik heb ook de grill eraf gehaald en de relais bij de koelfans gecheckt, deze lijken mij wel in orde, er staat ook stroom op een aantal van de contactpunten.
Iemand nog suggesties?
Mark_XSI schreef:Geplaatst: 07 Jul 2011 01:57 am
een relais kan er van de buitenkant gloednieuw uitzien
maar ruik er eens aan, misschien dat je een brandluchtje ruikt!
want ook met een kapotte airco moet volgens mij de aircopomp inslaan
als je de koelvin nou eens door verbind dat er constand stroom op t motortje staat werkt ie dan wel?
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft