TopicStarter: robinrossie
TopicDatum: Geplaatst: 30 Jun 2011 10:35 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 30 Jun 2011 10:35 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
robinrossie schreef:Ik heb vandaag een peugeot 306 uit 1997 opgehaald,
Nou ben ik erachter gekomen dat mijn elektrishce ramen en spiegels het niet helemaal volledig doen.
Het is nogal een raar probleem om de ruiten open te krijgen moet ik de rechterdeur openzetten, ook om het linkse raam omlaag te laten gaan.
En wil ik mijn linkerbuitespiegel verstellen moet ik mijn linkerdeur open zetten.
weet iemand wat dit is?
Dav-E schreef:Geplaatst: 01 Jul 2011 03:04 pm
Simpel: kabelbreuk in de kabelboom van het portier (links of rechts).
Check de doorvoerrubber eens tussen portier en chassis...
robinrossie schreef:Geplaatst: 01 Jul 2011 04:30 pm
Ik heb het al gezien er zijn gewoon een paar draden dus echt door gebroken, ik zal is kijken hoe ik dit ga maken.
gcs100 schreef:Geplaatst: 03 Jul 2011 07:38 pm
Inderdaad draadbreuk(en)
Heb ikzelf ook gehad.
Mijn advies:
Deur er uit halen (dit klinkt erger dan het is) dan kan je de draden goed bereiken en repareren.
De draadboom kan je met een kwartslag losmaken en de bouten met sleutel 10.
Soldeer de gebroken draden en doe er tape omheen.
Vergeet het trouwens maar om de originele hoes terug te plaatsen want dit gaat een hoop ergenis opleveren en lukt waarschijnlijk niet.
Succes !!!
Enne...
laat even weten of het probleem is opgelost.
robinrossie schreef:Geplaatst: 03 Jul 2011 09:11 pm
Ik heb gisteren even een stekker van de sloop gehaald want aan die van mij was echt geen redden meer aan.
Nou heb ik alles aangesloten en het meeste werkt wel maar omdat de helft van de draden waren afgebroken heb ik niet alles kunnen achterhalen.
Nu zit ik dus met het volgende probleem, de rechterbuitenspiegel wil niet naar links en rechts verstellen maar wel omhoog en omlaag.
Hoe kan ik er nog achterkomen welke draad ik verkeerd heb zitten.
En de linker box bromt alleen maar mee op het toerental van de motor, iemand een idee wat dit is?
matheeuwissen schreef:Geplaatst: 03 Jul 2011 09:59 pm
box is slechte massa...
Je kunt met een multimeter meten welke draad waarbij hoort. Dus vanaf de aansluiting op je schakelaar naar de stekkerblok.
robinrossie schreef:Geplaatst: 04 Jul 2011 10:00 pm
Hmm ik heb net even geprobeert massa op de box te krijgen maar er varandert niks aan de zoem die er uit de box komt, er kom ook wel muziek door dezelfde box heen en hij zoemt dus tegelijkertijd
Iemand hier een verklaring voor?
Dav-E schreef:Geplaatst: 07 Jul 2011 05:04 pm
Massa op de box gezet :) :) :)
matheeuwissen bedoelde dat je een slechte massa in de wagen hebt, waardoor je dus die ruis krijgt. Batterijklemmen afschuren en eventueel een extra (lees: dikkere) massakabel naar de headunit leggen.
En check uw verbindingen van je kabelboom eens, mss is daar iets niet netjes afgeschermd...
robinrossie schreef:Geplaatst: 10 Jul 2011 12:40 am
Ja er klopt natuurlijk iets niet helemaal, daarom zal de zekering er ook uitgevlogen zijn.
Maar hoe kan het door slechte massa zijn dat er maar 1 box in heel de auto ruist dan?
Dav-E schreef:Geplaatst: 10 Jul 2011 09:54 am
Ja idd, nooit eens spanning rechtstreeks op je box aansluiten, niet goed!
Heb jij toevallig de kabelboom van je linkse portier (waar dus de ruisbox zit) moeten herstellen? Zo ja, dan zijn je verbindingen niet goed (vandaar dat enkel die box last heeft van ruis).
Alles netjes solderen en héél goed afschermen met tape of krimpgaine...
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft