TopicStarter: polo82
TopicDatum: Geplaatst: 06 Mrt 2010 01:37 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 06 Mrt 2010 01:37 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
polo82 schreef:Vandaag van de ene op de andere dag werken de ruitenwissers en de knipperlichten niet zoals het hoort.
De ruitenwissers werken niet in de hoogste stand en in de manuele en laagste stand komen ze niet meer terug naar de ruststand.
De knipperlichten werken helemaal niet meer met de handel. Ze werken wel met de alarmlichtschakelaar.
Overige verlichting werkt goed.
Iemand een idee/suggesties waar te zoeken?
Vorige week zijn overigens de voorruit en de dashboardlampjes vervangen. Zou het daarmee te maken kunnen hebben ?(Iets niet goed terugaangesloten of zo??)(
gr Ruud
Dav-E schreef:Geplaatst: 06 Mrt 2010 08:27 pm
Toevallig aan de stekkers van de stuurhendels geweest tijdens de werkzaamheden? Zijn beide problemen samen voorgekomen?
polo82 schreef:Geplaatst: 07 Mrt 2010 09:46 am
Dav-E schreef: Toevallig aan de stekkers van de stuurhendels geweest tijdens de werkzaamheden? Zijn beide problemen samen voorgekomen?
De ruit was gebarsten , die is vervangen.
Een week later bij de garage een grote beurt laten doen, incl. alle lampjes van de tellers en de klok/tempmeter in middenconsole.
Een paar dagen later dus opeens tegelijkertijd doen de richtingaanwijzers het niet meer en de ruitenwissers het niet meer goed.
Ik heb dus zelf niet aan stekkers e.d. gezeten, alleen gistereren even de zekeringen gechecked.
gr Ruud
inspera schreef:Geplaatst: 25 Jul 2011 08:27 pm
Beste,
Ik heb vandaag mijn kachelradiator vervangen en ik heb nu exact het zelfde probleem.
Ruitenwisser komen niet meer terug in de ruststand, en de knipperlichten werken niet meer, wel de gevarenlichten.
Weet iemand waar ik moet zoeken, heb alle stekkers aan het stuur al meedere keren los en vast gezet.
inspera schreef:Geplaatst: 27 Jul 2011 08:49 am
Beste forumleden
Gisteren nog eens gaan zoeken wat de oorzaak kan zijn.
Alle zekeringen doorgemeten, nu blijkt dat de zekeringen die links boven zitten allemaal geen spanning hebben, hoort dit zo te zijn??
Ook de hoofd zekeringen doorgemeten deze zijn goed, maar er zitten ook een aantal kleinere zekeringen van 15A in, hier hebben de eerste 5 zekeringen ook geen spanning.
306 bj 1999
Weet iemand of er nog ergens andere zekering zitten?
Mark_XSI schreef:Geplaatst: 27 Jul 2011 10:35 am
inspera schreef: Beste,
Ik heb vandaag mijn kachelradiator vervangen en ik heb nu exact het zelfde probleem.
Ruitenwisser komen niet meer terug in de ruststand, en de knipperlichten werken niet meer, wel de gevarenlichten.
Weet iemand waar ik moet zoeken, heb alle stekkers aan het stuur al meedere keren los en vast gezet.
waarom stel je je vraag in een ander zn topic?
inspera schreef:Geplaatst: 27 Jul 2011 10:36 am
Omdat ik gehoopt had van hem de oplossing te krijgen.
Dav-E schreef:Geplaatst: 28 Jul 2011 03:36 pm
Die zekeringen links bovenaan geven enkel spanning als je de sleutel op contact A (accessoires) zet :)
inspera schreef:Geplaatst: 28 Jul 2011 03:39 pm
Ik ben er ondertussen uit wat het is, er zit achter de radio een 2 aderig geel stekkertje, geen idee waar deze voor die, maar als ik die los laat en de zekering plaats dan werkt alles weer behalve mijn verklikker voor de koplampen en mijn dashboard verlichting.
Weet iemand waar dat gele stekkertje voor is, er zit een gele en een orange draad aan?
Dav-E schreef:Geplaatst: 28 Jul 2011 03:54 pm
Neem eens een foto van die stekker? Want ik kan mij met de beste wil van de wereld geen gele stekker herinneren ter hoogte van de radiosleuf :)
Dashboardverlichting en verklikker koplampen gaan via de bruine stekker achter de dummy links onder het stuurwiel (net naast de hoogteregeling van de koplampen)!
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft