TopicStarter: pimmo
TopicDatum: Geplaatst: 05 Aug 2011 09:27 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 05 Aug 2011 09:27 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
pimmo schreef:Hallo!
Heb een probleempje, heb nml een 306 uit '96 waar geen radio inzit en waar de kabel vanaf de kabelboom zijn afgeknipt, ook dat aansluitblokje zit er niet meer. Nou heb ik wel zo'n nieuw blokje gekocht, maar er zitten andere kleuren kabeltjes op, kan iemand mij vertellen wat ik aan wat moet vastmaken?? Vast bedankt, kom er zelf niet uit nml.. :)
JP2006 schreef:Geplaatst: 08 Aug 2011 02:12 pm
Hi,
Welkom op het forum! Graag nog even voorstellen, weten we wie je bent en wat je hebt.
In principe is het heel simpel, maar je moet wel even een multi-meter hebben. Als je nieuwe kabels hebt gekocht, staat er als het goed is bij wat welke kabel is..?
Je hebt 2 blokjes, 1 voor de aansturing en 1 voor de uitgang.
Voor de aansturing (stroom):
Heb je er 3 nodig:
Aarde (zwart of geel/groen), constante plus (rood) en een geschakelde plus (meestal oranje). Hiermee heb je je radio al aan.
Voor de boxen:
Dan is het een kwestie van het andere blokje even goed testen met 1 boxje.
Nieuwe plug in de radio pluggen en gewoon 1 paar kabeltjes bij elkaar pakken en dan testen welke 2 kabels bij elkaar horen. Hoor je geluid zit je goed, zo niet, andere kabel erbij zoeken..
Vervolgens voor de + en - van de boxen, moet je nog even kijken met een bas-nummer , als hij naar je toe komt is hij goed, dreunt hij naar beneden moet je de + en - ff omdraaien. Maar dit kan niet echt heel veel kwaad als je de radio niet TE hard zet.
Kom je r niet uit, post dan ff een foto van de kabels die je hebt, en de plugjes die gekocht hebt :)
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft