TopicStarter: frenky
TopicDatum: Geplaatst: 04 Dec 2009 07:54 am
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 04 Dec 2009 07:54 am
Forum: Electronica
Beginpost:
frenky schreef:hallo,
ik heb een 306 break uit 2001. mijn achterruit verwarming doet het niet. waar kan dat aan liggen? aan/uit knopje brand wel.. bij het indrukken hoor ik wel dat die aanslaat bij de "stoppenkast"...
REVpuggie schreef:Geplaatst: 04 Dec 2009 04:50 pm
er zal in het relais wel een soldeerpuntje weggesmolten zijn ... mij ook gebeurt, had er te dun opgezeten .. nieuw puntje en bruggetje gemaakt , probleem verholpen , je kunt ook een nieuw relais halen natuurlijk
frenky schreef:Geplaatst: 04 Dec 2009 11:58 pm
en..waar kan ik deze in de auto vinden?...
Dav-E schreef:Geplaatst: 05 Dec 2009 03:14 pm
Relais is idd een mogelijkheid. Deze zit in het zekeringenkastje linksonder het stuurwiel. Het is die lange rode relais (normaal is er maar 1 relais die langer is als al de andere relais).
Maar voor je dat controleert, zou ik eerst eens de contactjes op je achterruit uitmeten of je al dan niet 12V krijgt bij ingeschakelde achterruitverwarming.
Je hoeft zelfs die contactjes niet los te halen, als ik mij niet vergis kan je er zo aan!
frenky schreef:Geplaatst: 06 Dec 2009 10:27 pm
ok..die zekeringen kastje kan ik idd wl vinden, dus de lange rode moet ik vinden?!.. bedankt!..vind het wel een nadeel dat er niet een soort tekening is welke relai voor wat dient...
om bij die contacten te komen achter bij de ruit, moet ik dan niet van alles los halen?. (tis een station)..
Dav-E schreef:Geplaatst: 09 Dec 2009 09:51 pm
Idd, tis de lange rode/oranje relais :)
frenky schreef: om bij die contacten te komen achter bij de ruit, moet ik dan niet van alles los halen?. (tis een station)..
Bij een hatchback kan je er vrijwel zo aan, bij een sw kan het idd net iets anders zijn...
lenstar schreef:Geplaatst: 02 Sep 2011 03:34 pm
mijn achterruit verwarming doet het ook niet. (306 1.4 uit 97)
Heb met een spannings meter de ruit gecontroleerd als ik de knop indruk.
er is spanning.
Ook hoor ik een tik als ik de achterruitverwarmings knop aanzet.
Ook brand het lampje dan.
Zekering is nog heel.
maar toch doet hij het niet....
Is de relais kapot? en waar kan ik deze dan krijgen?
The.experT schreef:Geplaatst: 04 Sep 2011 07:59 am
Als er spanning opstaat achter dan is t relais oké.
Waarschijnlijk heb je een breuk in de lijntjes op je achteruit zelf. Kijk dit even goed na door de lijnthes te volgen.
Mocht dit zo zijn zijn er druggebruik voor om deze weer te "tekenen"
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft