TopicStarter: MesCrov
TopicDatum: Geplaatst: 23 Jan 2012 12:35 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 23 Jan 2012 12:35 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
MesCrov schreef:Dag allen,
De situatie is als volgt:
Ik heb een 306 1.4 xr uit 96.
Wanneer ik enkel de verlichting aan heb, is er geen probleem.
Wanneer ik enkel de knipperlicht naar links aan heb, is er geen probleem.
Maar,
Wanneer ik de verlichting aan heb EN de knipperlicht naar links aan heb staan, is er WEL een probleem.
Het probleem is dan dat de verlichting en het knipperlicht om-en-om "knipperen". Hierbij komt ook nog dat de achteruitrij-verlichting ook meeknippert. Daarnaast verdubbelt de snelheid van het knipperen wanneer ik de rem in trap.
Ik heb de volgende zekeringen vervangen:
-achteruitrijdverlichting
-linkerachterverlichting
Wat doe ik verkeerd, wie kan mij helpen?
Sephiroth schreef:Geplaatst: 23 Jan 2012 12:54 pm
Klinkt meer als een massaprobleem.
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 24 Jan 2012 06:11 pm
Lijkt mij ook. Ik zou eerst je verlichtingsunits controleren of er geen bedrading beschadigd is. En dan zou ik met de achterlichten beginnen, want bij deze kan makkelijk de bedrading in de knel komen.
Dav-E schreef:Geplaatst: 25 Jan 2012 10:10 am
Of onrechtstreeks door een vochtprobleem! Achterlichtunit even demonteren en dan kom je er zelf wel echter.
Met de multimeter kom je al een heel eind... Succes!
Mark_XSI schreef:Geplaatst: 25 Jan 2012 06:25 pm
massa massa massa,, als je achter de auto staat... en je haald daar de kabel vandaan daar zit ook de massa volgens mij, gwoon ff nieuwe bij zetten is 10 minuten werk
MesCrov schreef:Geplaatst: 25 Jan 2012 07:15 pm
Ok, ik zal morgen overdag eens even goed naar de "massa-kabel" kijken.
Tevens is de aansluiting voor de verlichting van een aanhanger ook niet goed. Kan dat er ook mee te maken hebben?
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 25 Jan 2012 07:23 pm
Grote kans dat het daar in kan zitten. Ik kan me voorstellen dat er een paar contacten onderling contact maken door vocht of schade.
R0l4nd89 schreef:Geplaatst: 31 Jan 2012 10:55 pm
last van vocht/water in de achterlichten? ik heb het zelfde gehad mijn oplossing was dagje binnen gelegd, contacten opgeschuurd en naden opnieuw dichtgekit.
MesCrov schreef:Geplaatst: 08 Feb 2012 02:37 pm
Ondertussen is de massa vervangen bij een garage, maar helaas heeft het nog niet mogen baten. Het irritante is het feit dat de verlichting de ene keer wel goed is en de andere keer weer niet (icm de knipperlicht links).
De printplaten van de achterlichten zijn nog helemaal schoon. Er heeft ook geen oxidatie opgetreden. De bekabeling van de verlichting is goed. Alle lampen en bijbehorende zekeringen zijn vervangen.
Ondertussen bedenk ik mij dat, wanneer ik een aanhangwagen aansluit, de verlichting hiervan ook niet geweldig is.
Zou het dan aan de aansluiting voor de aanhangwagen kunnen liggen? Die stekkerdoos, ofzo? Zo ja, kan ik deze zomaar ergens "doormidden knippen" tot dat ik er een nieuwe op aan heb gesloten?
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 08 Feb 2012 06:58 pm
SoundBlaster schreef: Grote kans dat het daar in kan zitten. Ik kan me voorstellen dat er een paar contacten onderling contact maken door vocht of schade.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft