Hoi allemaal,
Laat ik mezelf eens voorstellen, beginnend met mijn ‘autogeschiedenis’.
Mijn eerste auto was een Clio 1.8 16v. Ontzettend leuke bak, lang met plezier in gereden en zelf veel aan gesleuteld/geleerd maar na een (zijwaarts) kusje met een stoeprand is hij vertrokken in onderdelen... Helaas geen foto’s van het autootje.
Daarna lekker Frans verder gegaan, met een R19 16v (phase 2) in het donkerblauw. Ook een hele leuke auto, iets minder aggressief dan de Clio maar wel 'meer' auto. Toevalig nog wat foto's gevonden, tsjah, het blijft een mooie auto:
![[Afbeelding: r19_001-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2012/02/r19_001-1.jpg)
![[Afbeelding: r19_002-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2012/02/r19_002-1.jpg)
Deze had echter veel onderhoud nodig (oude sportieve auto met achterstallig onderhoud, dus alles gaat net kapot wanneer jij hem hebt), wat op dat moment niet combineerde met mijn studenten-bestaan, dus ik heb toen besloten om hem te verkopen.
I.v.m. mijn hobby (gitarist), en portemonnee, heb ik toen een R21 Nevada (stationwagen) gekocht. Prima om mee van A naar B te komen, en er past belachelijk veel in (ook makkelijk met mountainbiken of surfen), maar leuk/sportief rijden is anders. Daarvan is op een gegeven moment de versnellingsbak kapot gelopen, om deze nog te gaan vervangen vond ik de moeite (en kosten) niet meer waard. Dus op zoek naar iets anders.
Toen wilde ik iets wat klein/licht, maar wel redelijk snel was, maar wat wel wat betrouwbaarder was dan de Clio. Ik moest toen meteen aan een 106 XSi denken. Na een tijdje zoeken heb ik een leuk exemplaar kunnen aanschaffen:
![[Afbeelding: 106-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2012/02/106-1.jpg)
Leuke auto, klein motortje (1.4) maar wel lekker pittig, en een goed onderstel. Ultieme fun-car.
Niet veel langer daarna ben ik bij een gezamenlijke garage lid geworden (CCP in Lijnden, net buiten Amsterdam, fab sleutelt hier ook), waar zo’n beetje alles qua tools is wat je wilt als autoliefhebber/sleutelaar. Het idee om een project auto te kopen begon dan ook steeds meer te spelen.
Op een gegeven moment zag ik een 480 turbo staan voor weinig. Veel roest, veel werk. Maar met het oog op hobby toch maar eens gaan kijken... en een week later opgehaald:
![[Afbeelding: DSC00910-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2012/02/DSC00910-1.jpg)
Helaas onlangs een ongelukje gehad met de volvo, en aangezien het té veel werk werd om dit ook nog eens te gaan herstellen (naast alle andere restauratiewerkzaamheden), besloten om hem in onderdelen weg te doen.
Nu even tijdelijk een 306 1.6 XR PH1. Nog geen foto van, maar het is dit model:
![[Afbeelding: peugeot30614xnhatchback3drs19976-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2012/02/peugeot30614xnhatchback3drs19976-1.jpg)
Heeft een gigantische (trekhaak) deuk in de zijkant, maar verder een prima auto om in rond te tuffen. Nu nog ff in de garage om hem op te knappen, moet een nieuwe koppeling in, en daarna eens kijken of die deuk eruitgetrokken kan worden. En natuurlijk ff goeie audio erin :)
Tot zover mijn verhaal!
Laat ik mezelf eens voorstellen, beginnend met mijn ‘autogeschiedenis’.
Mijn eerste auto was een Clio 1.8 16v. Ontzettend leuke bak, lang met plezier in gereden en zelf veel aan gesleuteld/geleerd maar na een (zijwaarts) kusje met een stoeprand is hij vertrokken in onderdelen... Helaas geen foto’s van het autootje.
Daarna lekker Frans verder gegaan, met een R19 16v (phase 2) in het donkerblauw. Ook een hele leuke auto, iets minder aggressief dan de Clio maar wel 'meer' auto. Toevalig nog wat foto's gevonden, tsjah, het blijft een mooie auto:
![[Afbeelding: r19_001-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2012/02/r19_001-1.jpg)
![[Afbeelding: r19_002-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2012/02/r19_002-1.jpg)
Deze had echter veel onderhoud nodig (oude sportieve auto met achterstallig onderhoud, dus alles gaat net kapot wanneer jij hem hebt), wat op dat moment niet combineerde met mijn studenten-bestaan, dus ik heb toen besloten om hem te verkopen.
I.v.m. mijn hobby (gitarist), en portemonnee, heb ik toen een R21 Nevada (stationwagen) gekocht. Prima om mee van A naar B te komen, en er past belachelijk veel in (ook makkelijk met mountainbiken of surfen), maar leuk/sportief rijden is anders. Daarvan is op een gegeven moment de versnellingsbak kapot gelopen, om deze nog te gaan vervangen vond ik de moeite (en kosten) niet meer waard. Dus op zoek naar iets anders.
Toen wilde ik iets wat klein/licht, maar wel redelijk snel was, maar wat wel wat betrouwbaarder was dan de Clio. Ik moest toen meteen aan een 106 XSi denken. Na een tijdje zoeken heb ik een leuk exemplaar kunnen aanschaffen:
![[Afbeelding: 106-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2012/02/106-1.jpg)
Leuke auto, klein motortje (1.4) maar wel lekker pittig, en een goed onderstel. Ultieme fun-car.
Niet veel langer daarna ben ik bij een gezamenlijke garage lid geworden (CCP in Lijnden, net buiten Amsterdam, fab sleutelt hier ook), waar zo’n beetje alles qua tools is wat je wilt als autoliefhebber/sleutelaar. Het idee om een project auto te kopen begon dan ook steeds meer te spelen.
Op een gegeven moment zag ik een 480 turbo staan voor weinig. Veel roest, veel werk. Maar met het oog op hobby toch maar eens gaan kijken... en een week later opgehaald:
![[Afbeelding: DSC00910-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2012/02/DSC00910-1.jpg)
Helaas onlangs een ongelukje gehad met de volvo, en aangezien het té veel werk werd om dit ook nog eens te gaan herstellen (naast alle andere restauratiewerkzaamheden), besloten om hem in onderdelen weg te doen.
Nu even tijdelijk een 306 1.6 XR PH1. Nog geen foto van, maar het is dit model:
![[Afbeelding: peugeot30614xnhatchback3drs19976-1.jpg]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2012/02/peugeot30614xnhatchback3drs19976-1.jpg)
Heeft een gigantische (trekhaak) deuk in de zijkant, maar verder een prima auto om in rond te tuffen. Nu nog ff in de garage om hem op te knappen, moet een nieuwe koppeling in, en daarna eens kijken of die deuk eruitgetrokken kan worden. En natuurlijk ff goeie audio erin :)
Tot zover mijn verhaal!

Jammer van de 480, maar zo wordt het wel weer meer een unike auto ;)