Hallo allemaal
Sinds de vorst heb ik een probleem, nadat de auto een weekje met -10 buiten gestaan heeft heb ik last van olielekkage.
Met de vorst 1 keer heel erg gehad, toen is het begonnen. Al de olie is toen er uit gekomen.
Nu heb ik er alleen nog altijd een beetje last van. Hij lekt niet veel, maar dat hij lekt irriteert mij mateloos.
Kort opgesomd:
Er lekt olie,
Waar weet ik niet.
Als ik mijn peilstok er uit trek en geef volgas dan komt er een klein beetje witte rook uit.
Ik krijg het niet voor elkaar om de olie ergens te zien lekken.
Het ligt overal, dus van op de vuldop tot op versnellingsbak etc etc etc.
Het is overal niet veel, maar wel een paar mililiter.
Auto doet niets vreemds, vermogen is volop aanwezig.
Temperatuur is goed, hij wordt soms nu 75 graden op binnenwegen etc. Meestal ligt dit bij mij maar rond de 70 graden. In de stad wordt hij 90 graden en koelt daarna weer af. (thermostaat is al vervangen, waardoor dit dus komt is me ook onduidelijk maar heeft niets met dit probleem te maken...)
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ontluchting? Kleppendeksel dat lekt? Versleten zuigerveren?(al lijkt me dat na 170.000 km wel heel erg snel)
Alvast bedankt voor de tips en aanwijzingen.
Sinds de vorst heb ik een probleem, nadat de auto een weekje met -10 buiten gestaan heeft heb ik last van olielekkage.
Met de vorst 1 keer heel erg gehad, toen is het begonnen. Al de olie is toen er uit gekomen.
Nu heb ik er alleen nog altijd een beetje last van. Hij lekt niet veel, maar dat hij lekt irriteert mij mateloos.
Kort opgesomd:
Er lekt olie,
Waar weet ik niet.
Als ik mijn peilstok er uit trek en geef volgas dan komt er een klein beetje witte rook uit.
Ik krijg het niet voor elkaar om de olie ergens te zien lekken.
Het ligt overal, dus van op de vuldop tot op versnellingsbak etc etc etc.
Het is overal niet veel, maar wel een paar mililiter.
Auto doet niets vreemds, vermogen is volop aanwezig.
Temperatuur is goed, hij wordt soms nu 75 graden op binnenwegen etc. Meestal ligt dit bij mij maar rond de 70 graden. In de stad wordt hij 90 graden en koelt daarna weer af. (thermostaat is al vervangen, waardoor dit dus komt is me ook onduidelijk maar heeft niets met dit probleem te maken...)
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ontluchting? Kleppendeksel dat lekt? Versleten zuigerveren?(al lijkt me dat na 170.000 km wel heel erg snel)
Alvast bedankt voor de tips en aanwijzingen.

