Wanneer ik de airco inschakel, hoor ik deze 'zingen/suizen'. Hij koelt ook (bijna) niet meer. Wat kan er aan de hand zijn, waar moet ik eerst naar kijken?
ik denk dat je joues gewoon moet laten vullen. ik wil die van mij ook laten vullen en dan direct maar van dat test spul er in om te checke of hij lekt!
nou dat kunnen wij zelf zoiezo niet! dat moet zo'n duur bedrijf doen. zoiets als hier: https://www.aircohelper.nl/
als je nog 2 weekjes wacht ga ik samen met je! dan woon ik namelijk ook in zwolle! groetjes
Thex voor deze site!
Prima idee om samen te gaan, maar ja, we zullen toch beide 306-jes die kant op moeten naar het Spakenburgse... dus voor mij hoeft dit niet persé.
ja inderdaad! dacht misschien kunnen we korting regelen al is deze man erg goedkoop. en een club uitje maar ok. succes en laat me ff weten wanneer je bent geweest.
heb wat gevonden voor jullie denk ik
Een condensor is een soort radiateur van de airco. Deze werkt doordat het kouddemiddel deze "radiateur" afkoelt en er vervolgens koude lucht doorheen blaast.. Als je condensor stuk is, betekend dit meestal dat er een lek in zit. Zelf reparenen kan, maar hiervoor moet je gasdicht kunnen "solderen". Het naderhand afvullen van je airco (als ie lek is, is al het gas weggelekt) moet je alsnog doen bij een gediplomeerd bedrijf. Het is idd veel werk, aangezien ze het ding los moeten halen, vervangen, vacuumzuigen, op lekken controleren en afvullen. Mijn advies, spaar dr ff voor en laat het doen... heb je nog garantie ook. komt van een andere site af
Je kan hem ook laten vullen waarbij ze te gelijker tijd er een soort lekdetectie spul bij doen (is wel iets duurder). Als het een kleine lek is kunnen ze dat zien met een speciale lamp en bril (moet je ongeveer na 2 weken intensief gebruik van de airco terug gaan). Als het een grote lek is kan je het zelf wel zien door alle (bij mij) groene zooi die uit het lek loopt. Had geen eens een speciale lamp en bril nodig .
Maar ook ik heb dus sinds een week een probleempje met mijn airco. Als ik hem vol uit heb staan (dus volledig koud en de blower op zijn hardst) gaat de motor behoorlijk inhouden. Vooral als ik mijn gas los laat is het goed te merken. Lijkt wel of iemand op de rem trapt. Zou de motor stroom te kort krijgen ofzo ?????????? Herkent iemand dit probleem :?: :?: :?:
ja das normaal bij je airco
dat verbruikt zoveel zelfs bij de splinter nieuwe sport ka van me schoon ouders hebben dat
Dat zou best kunnen maar tot vorige week had ik naar mijn weten nergens last van. En zo erg moet toch eerder opvallen.
dank u allen voor deze tips... en inderdaad erik ik moet ff sparen.
vakantie geld zit al in het huis!
Hallo,
even een tip voor jullie,ik ben ook bij het bovengenoemde "goedkope" aircobedrijf geweest maar dat was niet echt een goede ervaring. Ze hebben 1 en ander gecontroleerd airco draaide niet mee, vervolgens gevuld en de servicebeurt uitgevoerd maar nog steeds geen leven in de airco. Toen constateerde ze een kapotte spoel in de aircopomp en bij toeval hadden ze nog een gebruikte spoel liggen.Deze wilde ze monteren zijn ze bijna 2 uur mee bezig geweest en toen alles los lag kwamen ze tot de conclusie dat de spoel toch niet paste!!! Alles weer in elkaar en ik kon na een hele middag (15.00 tot 19.00 uur) weer naar huis met een airco die het nog steedsniet deed en 100 euro lichter. Ze hadden eigenlijk ook het plan de genoemde lekstop in mijn aircosysteem te gooien maar dat heb ik niet toegelaten omdat ik van meerdere aircobedrijven gehoord heb dat dit absoluut funest is voor je airco op lange termijn!!! Leidingen en kleine kanaaltjes raken hierdoor verstopt en ook je airco pomp kan niet erg goed tegen dit middel en kan hierdoor zelfs stuk gaan. Dit alles wilde ik toch even kwijt aan jullie. Groeten Frans |
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Airco/circulatiestand werkt niet meer, regeling kapot? | Jorn | 2 | 1,552 |
20th December 2012 om 14:14 Laatste bericht: Jorn |