hallo
nadat ik het probleem had dat me auto te warm werd en heel veel druk opbouwden , heb ik dus een paar dagen geleden me cil.kop laten vlakken en een nieuwe koppakking er tussen gedaan maar nu bouwt me koelsysteem helemaal geen druk meer op waardoor me temp meter dus 100 graden aan geeft als ik rij , en ja ik weet dat het volgens sommige mensen dat geen kwaad kan maar ik word er erg nerveus van als de meter te hoog staat !
ik weet dat er wel iets druk op moet staan omdat de druk het kook punt verlaagd , als ik een stuk heb gereden en de meter geeft 95 a 100 graden aan dan kan ik gewoon met radiateur dop eraf draaien zonder dat er lucht of koelvloeistof er uit komt , en dat hoort wel volgens mij ?
ik heb het volgende vervangen :
kop laten vlakken en aflaten persen
koppakking + kop bouten
kleppen gesteld ( 15 / 30 )
waterpomp
thermostaat
Blauwe temperatuur sensor
heeft iemand een idee wat het kan zijn of iemand die dit ook heeft mee gemaakt ?
ik hoor het graag zodat ik weer met een gerust hart in de auto kan rijden !;)
nadat ik het probleem had dat me auto te warm werd en heel veel druk opbouwden , heb ik dus een paar dagen geleden me cil.kop laten vlakken en een nieuwe koppakking er tussen gedaan maar nu bouwt me koelsysteem helemaal geen druk meer op waardoor me temp meter dus 100 graden aan geeft als ik rij , en ja ik weet dat het volgens sommige mensen dat geen kwaad kan maar ik word er erg nerveus van als de meter te hoog staat !
ik weet dat er wel iets druk op moet staan omdat de druk het kook punt verlaagd , als ik een stuk heb gereden en de meter geeft 95 a 100 graden aan dan kan ik gewoon met radiateur dop eraf draaien zonder dat er lucht of koelvloeistof er uit komt , en dat hoort wel volgens mij ?
ik heb het volgende vervangen :
kop laten vlakken en aflaten persen
koppakking + kop bouten
kleppen gesteld ( 15 / 30 )
waterpomp
thermostaat
Blauwe temperatuur sensor
heeft iemand een idee wat het kan zijn of iemand die dit ook heeft mee gemaakt ?
ik hoor het graag zodat ik weer met een gerust hart in de auto kan rijden !;)
Foto's van de peug 306 http://www.306-forum.nl/album.php?albumid=8
Dagelijkse auto : Peugeot 306 1.6 8V XT break 88 PK ( POWERRRRRRRR )
2e auto Als hobby project : Vw Golf type 1 Met type 2 1.8 GTI motor 122 PK
Dagelijkse auto : Peugeot 306 1.6 8V XT break 88 PK ( POWERRRRRRRR )
2e auto Als hobby project : Vw Golf type 1 Met type 2 1.8 GTI motor 122 PK