Ik had weer even een onderhoudsmomentje: wiellagers, kunststof stabilisatorstangen, stuurkogels en dashboardverlichting vervangen en nu dacht ik meteen maar even mijn koelsysteem weer helemaal in orde te maken. Deze is al jaren een beetje lek maar dat begint nu wel erg te worden. Hij lekt uit de radiator vlak bij de vuldop zodra de auto uit wordt gezet (misschien zoiets simpels als een o-ring?). Maar goed, dat los ik wel op.....
Waar ik even een vraagje over wil stellen; elke keer als de verwarming wordt aangezet ruik je even een halve minuut een heeeeele sterke koelvloeistoflucht (vind ik eigenlijk wel lekker). Komt dit door de lekkage van de radiator of is de heatermatrix misschien ook lek? Dit laatste wil ik even zeker weten nu ik toch aan de slag ga dus hoe sluit ik dit 100% uit? Ik heb geen vloeistof onder de mat oid.
Waar ik even een vraagje over wil stellen; elke keer als de verwarming wordt aangezet ruik je even een halve minuut een heeeeele sterke koelvloeistoflucht (vind ik eigenlijk wel lekker). Komt dit door de lekkage van de radiator of is de heatermatrix misschien ook lek? Dit laatste wil ik even zeker weten nu ik toch aan de slag ga dus hoe sluit ik dit 100% uit? Ik heb geen vloeistof onder de mat oid.