Hoi allemaal,
Eigenlijk al sinds de winter ligt er soms een mini plasje olie onder de auto. Nu dacht ik eerst dat dit met de winter te maken had (bevriezing), maar nu heb ik het weer en het lijkt iets erger.
Nu heb ik wel het oliepeil in de gaten gehouden: geen verandering...
Onder de dop van oliebijvulgat: geen mayonaise...
Dop KVS reservoir: schoon...
Na de beurt afgelopen mei is de olie vervangen tot boven max. Kan het zijn dat de olie ergens anders naar buiten geperst wordt? Rond de peilstok lijkt het schoon. Maar bovenop de motor is het vettig. Ook onder het motorblok, daar waar de bout zit om de motor te drainen is het vettig en ook op die plek ligt het plasje olie...
Kunnen jullie mij zeggen wat ik allemaal zelf kan controleren?
Ik heb eens iets gelezen over een verstopte carterontluchting? Waar zit deze bij een 2.0 8v?
Eigenlijk al sinds de winter ligt er soms een mini plasje olie onder de auto. Nu dacht ik eerst dat dit met de winter te maken had (bevriezing), maar nu heb ik het weer en het lijkt iets erger.
Nu heb ik wel het oliepeil in de gaten gehouden: geen verandering...
Onder de dop van oliebijvulgat: geen mayonaise...
Dop KVS reservoir: schoon...
Na de beurt afgelopen mei is de olie vervangen tot boven max. Kan het zijn dat de olie ergens anders naar buiten geperst wordt? Rond de peilstok lijkt het schoon. Maar bovenop de motor is het vettig. Ook onder het motorblok, daar waar de bout zit om de motor te drainen is het vettig en ook op die plek ligt het plasje olie...
Kunnen jullie mij zeggen wat ik allemaal zelf kan controleren?
Ik heb eens iets gelezen over een verstopte carterontluchting? Waar zit deze bij een 2.0 8v?
'01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
'99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
'98 306 GTI6 2.0 16v - Restoratie project
'96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
'92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
'18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily
'99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
'98 306 GTI6 2.0 16v - Restoratie project
'96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
'92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
'18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily