Mijn airco schakeld niet in de vrijloopkoppeling van de poulie doet niks. Wie weet waar het relais zit die deze koppeling bedient ik denk dat hier het probleem zit. (wil het in ieder geval testen)
Ik vond dit op problemcar: Het gaat welliswaar over een 406, maar misschien helpt het je verder???
Na wat onderzoek op deze site viel me op dat de koelvinnen in de lage stand moeten draaien als de airco ingeschakeld wordt. Dit gebeurt niet. Ik heb naar de 3 groene cartier relais gekeken tussen de koelvinnen achter de gril en bij het onderste relais viel me op dat de massadraad door was door corrodatie. Deze draad heb ik vervangen en opnieuw op het relais gezet. Toen ik nu de airco inschakelde gingen de koelvinnen even draaien, 3 seconden later klapte zekering 21 eruit (10 ampere) die de pressostaat, compressor, bediening airco, hoge stand koelvinnen etc zekert. Nieuwe zekering erin, na 3 seconden zekering eruit en geen draaiende koelvinnen.
Dit zou kunnen alleen ik heb van iemand een trukje geleerd die zij dan moet je de druksensor doorlussen (dan staat je systeem zogenaamd op druk) en dan moet de pomp wel inkomen maar als ik dit doe doet de pomp nog steeds niks.
De pomp doet het toch , ik had doorverbonden op de druksensor maar dit moet je doen in de stekker pennetje 1 en 2 (meest linkse twee pennen van de stekker) Dus zal het systeem wel leeg zijn.
wat sietse zegt klopt. Als je aircodruk te laag is schakelt je lage druk pressostaat de magneetkoppeling af. Meestal loopt de druk bij de door peugeot gebruikte compressors terug doordat ze te weinig draaien. De asafdichting is een labyrint afdichting. Door druk wordt hij afgedicht. Als door weinig gebruik het oliefilmpje verdwijnt kan er heeeel langzaam koudemiddel ontsnappen. Als de druk lager wordt, wordt de afdichting steeds minder goed. Enz.
Oplossing is laten bijvullen en als je dat hebt laten doen geregeld even de airco 5 of 10 minuten laten draaien om het afdichtende oliefilmpje te behouden. (Ook in de winter dus)