Hallo,
Ik heb laatst de koppelingsplaten vervangen, omdat ik niet meer kon ontkoppelen. Het bleek uiteindelijk de druklager te zijn. Ik moet wel even zeggen dat ik zeer weinig ervaring heb. Dus dit was mijn grootste klus, heb er uiteindelijk 20 uur over gedaan.
Het is allemaal goed gelukt en reed als een zonnetje, maar toen ik op de snelweg was en de kachel aan deed, kwam er geen warme lucht uit. Toen herinnerde ik mij dat ik de waterslang nog niet vast had gemaakt. Het was nog maar paar kilometer van de eindbestemming, dus heb hem thuis gereden.
Eenmaal thuis bleek de waterslang inderdaad niet vast te zitten, er lag wat water op de moter en versnellingsbak onder de waterslang. Het was al laat en heb er vervolgens niets aan gedaan. De volgende dag slang vastgemaakt en bijgevuld, maar kon niet starten. Heb hem uiteindelijk aan de gang gekregen door aanduwen, maar moest gas blijven geven wilde hij niet uitvallen. Uiteindelijk op de invoegstrook viel de motor toch uit. Wilde vervolgens starten, maar dat lukte niet, dus het kwam niet door de accu. Heb hem daarna met veel gas geven nog wel thuis gekregen, omdat de invoegstrook (en vluchtstrook) omhoog gingen, waardoor ik in zijn achteruit kon aankrijgen.
Vandaag ook weer geprobeerd te starten, lukte ook niet verder doen koplampen het gewoon op volle capaciteit. Heb ook handmatig geprobeerd de motor rond te draaiien ging veel moeilijker (haast niet) dan toen ik de koppelingsplaten had vervangen.
De vraag is of ik er nog iets aan kan doen, of is de motor afgeschreven. (Hij heeft al wel 330000 km erop zitten)
Er zit geen olie in het water en ook geen water in de olie, dat heb ik gecontroleerd.
Hier wat gegevens van de peugeot
Peugeot 306 (7A/C/S) 1.4 Kat. TU3JP(KFX) 55 kW (benzine)
met gas (g3) ingebouwd.
Ik heb laatst de koppelingsplaten vervangen, omdat ik niet meer kon ontkoppelen. Het bleek uiteindelijk de druklager te zijn. Ik moet wel even zeggen dat ik zeer weinig ervaring heb. Dus dit was mijn grootste klus, heb er uiteindelijk 20 uur over gedaan.
Het is allemaal goed gelukt en reed als een zonnetje, maar toen ik op de snelweg was en de kachel aan deed, kwam er geen warme lucht uit. Toen herinnerde ik mij dat ik de waterslang nog niet vast had gemaakt. Het was nog maar paar kilometer van de eindbestemming, dus heb hem thuis gereden.
Eenmaal thuis bleek de waterslang inderdaad niet vast te zitten, er lag wat water op de moter en versnellingsbak onder de waterslang. Het was al laat en heb er vervolgens niets aan gedaan. De volgende dag slang vastgemaakt en bijgevuld, maar kon niet starten. Heb hem uiteindelijk aan de gang gekregen door aanduwen, maar moest gas blijven geven wilde hij niet uitvallen. Uiteindelijk op de invoegstrook viel de motor toch uit. Wilde vervolgens starten, maar dat lukte niet, dus het kwam niet door de accu. Heb hem daarna met veel gas geven nog wel thuis gekregen, omdat de invoegstrook (en vluchtstrook) omhoog gingen, waardoor ik in zijn achteruit kon aankrijgen.
Vandaag ook weer geprobeerd te starten, lukte ook niet verder doen koplampen het gewoon op volle capaciteit. Heb ook handmatig geprobeerd de motor rond te draaiien ging veel moeilijker (haast niet) dan toen ik de koppelingsplaten had vervangen.
De vraag is of ik er nog iets aan kan doen, of is de motor afgeschreven. (Hij heeft al wel 330000 km erop zitten)
Er zit geen olie in het water en ook geen water in de olie, dat heb ik gecontroleerd.
Hier wat gegevens van de peugeot
Peugeot 306 (7A/C/S) 1.4 Kat. TU3JP(KFX) 55 kW (benzine)
met gas (g3) ingebouwd.