1.8 16V XU7JP4
Beste forumleden.
Ik heb afgelopen middag de distributie riem met rollers + waterpomp vervangen.
Mijn type motor heeft een dynamische spanrol. Deze spanrol heeft een aanwijs-pal welke naar een inkeping moet wijzen voor de juiste spanning van de riem.
Het vervangen van de rollers, waterpomp en spannen van de riem verliep naar behoren. Echter blijkt tijdens het warmlopen van de motor (ontluchten koelsysteem) dat de distributiriem over de nokkenas tanbdwielen wel erg ver richting de motor gaat liggen. Bijna tegen de kap van de riem. Ook zie ik dat het aanwijspalletje van de spanrol een veel hogere riem spanning aangeeft.
Mijn vraag aan de forum gebruikers: Is het normaal dat de spanner een hogere spanning aangeeft?
Waardoor loopt de riem te ver naar het blok toe?
BVD. Oscar
Beste forumleden.
Ik heb afgelopen middag de distributie riem met rollers + waterpomp vervangen.
Mijn type motor heeft een dynamische spanrol. Deze spanrol heeft een aanwijs-pal welke naar een inkeping moet wijzen voor de juiste spanning van de riem.
Het vervangen van de rollers, waterpomp en spannen van de riem verliep naar behoren. Echter blijkt tijdens het warmlopen van de motor (ontluchten koelsysteem) dat de distributiriem over de nokkenas tanbdwielen wel erg ver richting de motor gaat liggen. Bijna tegen de kap van de riem. Ook zie ik dat het aanwijspalletje van de spanrol een veel hogere riem spanning aangeeft.
Mijn vraag aan de forum gebruikers: Is het normaal dat de spanner een hogere spanning aangeeft?
Waardoor loopt de riem te ver naar het blok toe?
BVD. Oscar