Hallo mede 306 rijders. Mijn naam is Marijn wonende te Stadskanaal. Ik rijd inmiddels 3 jaar in mijn groene 306 1.4 uit 1999. Het is een mooi beestje, ben er erg blij mee. Heb er wel het een en ander aan meegemaakt :-)
Vorig jaar in dezelfde periode sloeg mijn leeuwtje wat moeilijker aan, bij de garage ecu gereset (lambdasonde gaf rare waardes) probleem bleef 3 weken weg en toen begon het lampje te branden. Lambdasonde vervangen (ook de bougies, NGK long life) en probleem is weg gebleven. Mijn auto start altijd meteen. Deze zomer was de kat lek, dus deze is ook vervangen. Toen ik de kat vervangen had waren problemen met de stationair regeling (stappenmotor piekte soms) helemaal verdwenen
Vorige week begon de ellende. De auto sloeg niet zo snel aan, even doorstarten en dan liep hij. Ik heb het gasklephuis laten reinigen dit leek een dag goed te gaan. Nu begint hij na de start even slecht te lopen (de auto beeft zoals je vroeger met de contactpunten in de verdelerkap had) en als ik even gas geef loopt hij gewoon goed. Ik red me ermee maar het is zo irritant... Heb inmiddels zelf een andere stappenmotor (van de sloop, wel gereinigd) gemonteerd, maar dit gaf geen enkele verbetering. De auto krijgt gewoon zijn onderhoud, heb net luchtfilter vervangen, nieuwe olie en oliefilter.
Zelf denk ik dat de bobinerail wel eens de schuldige kan zijn, maar hoe stel ik die diagnose? De bougies zouden toch nog lang niet af moeten zijn... (net 9000km mee gereden)
afgelopen week de kleppen gesteld, de motor draait als een zon en trekt als een beer. Ik wil zo graag dat die start ook weer vlekkeloos gaat.
De eerste start gaat trouwens beter, dan de tweede ('smorgens pakt hij hem eerder, loopt wel wat beroerd) als ik na een kwartier rijden een boodschapje doe en dan weer start moet ik veel langer doorstarten.
Wie o wie heeft tips voor me?
Vorig jaar in dezelfde periode sloeg mijn leeuwtje wat moeilijker aan, bij de garage ecu gereset (lambdasonde gaf rare waardes) probleem bleef 3 weken weg en toen begon het lampje te branden. Lambdasonde vervangen (ook de bougies, NGK long life) en probleem is weg gebleven. Mijn auto start altijd meteen. Deze zomer was de kat lek, dus deze is ook vervangen. Toen ik de kat vervangen had waren problemen met de stationair regeling (stappenmotor piekte soms) helemaal verdwenen
Vorige week begon de ellende. De auto sloeg niet zo snel aan, even doorstarten en dan liep hij. Ik heb het gasklephuis laten reinigen dit leek een dag goed te gaan. Nu begint hij na de start even slecht te lopen (de auto beeft zoals je vroeger met de contactpunten in de verdelerkap had) en als ik even gas geef loopt hij gewoon goed. Ik red me ermee maar het is zo irritant... Heb inmiddels zelf een andere stappenmotor (van de sloop, wel gereinigd) gemonteerd, maar dit gaf geen enkele verbetering. De auto krijgt gewoon zijn onderhoud, heb net luchtfilter vervangen, nieuwe olie en oliefilter.
Zelf denk ik dat de bobinerail wel eens de schuldige kan zijn, maar hoe stel ik die diagnose? De bougies zouden toch nog lang niet af moeten zijn... (net 9000km mee gereden)
afgelopen week de kleppen gesteld, de motor draait als een zon en trekt als een beer. Ik wil zo graag dat die start ook weer vlekkeloos gaat.
De eerste start gaat trouwens beter, dan de tweede ('smorgens pakt hij hem eerder, loopt wel wat beroerd) als ik na een kwartier rijden een boodschapje doe en dan weer start moet ik veel langer doorstarten.
Wie o wie heeft tips voor me?