Hallo allen,
Al een tijdje geleden hier geregistreerd en mee lopen lezen als ik problemen had met mijn 306. (rij deze al 1.5 jaar voor dagelijkse gezinsauto)
Zelf rij/reed ik dagelijks met meerdere Opel Kadett C's (1973-1979). Maar naar de geboorte van de kleine toch een fatsoenlijke auto nodig om het hele clubje veilig te vervoeren en ook nog wat mee kunnen nemen.
Het is totaal geen mooie wachten, daar was de prijs ook niet naar.... gekocht voor 550 euro met 7 maand APK en natuurlijk 5 gladde banden (ook reservewiel). Laatste jaren geen onderhoud gehad je kent het wel.
Ondertussen al het een en ander vervangen
Alle stabiliteitsstangen, Achterremmen (lekte), fusee-kogel voor, 2 uitlaat delen, contactslot, linkerdeurslot, handgreep.... (laatste 3 van de sloop en niet nieuw). Zelf een haak er onder gezet voor de caravan :)
Dus nu al grote beurt gehad, nieuwe koppeling nadat mijn druklager door mijn koppeling heen schoot. Ons al netjes 2x op vakantie gebracht en terug. Dus een heerlijke Franse auto. :)
[ATTACH=CONFIG]5429[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]5433[/ATTACH]
Aangezien hij ook wat zuiniger rijd dan mijn oldtimers pak ik hem nu ook geregeld mee naar mijn werk. :) Stiekem rij hij wel comfortabeler dan een auto uit de jaren 70.
Nu toch maar eens voorstellen, aangezien ik opzoek moet naar een nieuwe achteras. Hij knarste al sinds de aanschaf 2 jaar gelden bij drempels, daarna in bochten en nu ook als je remt op de motor en optrekt.... De ruimte tussen de wielbak en de achter bumper is nog maar 1 cm..... dus hij is echt op.
[ATTACH=CONFIG]5428[/ATTACH]
Door het forum te onderzoeken ben ik er al achter gekomen dat er 2 verschillende zijn (schijf en trommelremmen) en dat de 306-achteras onder meerdere auto's is geleverd. Deze dus maar bij de Gevraagd rubriek gepost.
Vakantie 2013, de uitlaat even vast zetten met een ijzerdraadje. later op garage gevonden met einddemper op voorraad.
[ATTACH=CONFIG]5426[/ATTACH]
Mijn hobby:
[ATTACH=CONFIG]5427[/ATTACH](mijn vorige dagelijkse auto, 12 jaar gehad)
[ATTACH=CONFIG]5431[/ATTACH](gekocht in 2008 ofzo als winter auto, blijft maar rijden, moet er wel veel aan lassen)
[ATTACH=CONFIG]5432[/ATTACH](4 deurs c1 automaat, niet dorpel gegeven, zijn er na bekend nog maar 2 van in nederland welke ook nog echt automaat zijn gebleven. Ook al erg veel aan moeten doen)
[ATTACH=CONFIG]5434[/ATTACH](nog met mijn oude caravan voor ik een kleine had, deze heb ik ook alweer vanaf 2003)
Hier naast heb ik nog een blauwe C1 city uit 1977, welke op gas rijd. Deze met de nieuwe plannen van de regering maar even weggezet voor 3 jaar.
Nog een bouwproject C1 City 1975. Koets waar nog nooit aan gelast is geweest. Maar nu wel nodig is. Dus nog on verprutst. (heb ik alweer 6 jaar in stalling staan, en stond hiervoor ook al jaren stil...)
Al een tijdje geleden hier geregistreerd en mee lopen lezen als ik problemen had met mijn 306. (rij deze al 1.5 jaar voor dagelijkse gezinsauto)
Zelf rij/reed ik dagelijks met meerdere Opel Kadett C's (1973-1979). Maar naar de geboorte van de kleine toch een fatsoenlijke auto nodig om het hele clubje veilig te vervoeren en ook nog wat mee kunnen nemen.
Het is totaal geen mooie wachten, daar was de prijs ook niet naar.... gekocht voor 550 euro met 7 maand APK en natuurlijk 5 gladde banden (ook reservewiel). Laatste jaren geen onderhoud gehad je kent het wel.
Ondertussen al het een en ander vervangen
Alle stabiliteitsstangen, Achterremmen (lekte), fusee-kogel voor, 2 uitlaat delen, contactslot, linkerdeurslot, handgreep.... (laatste 3 van de sloop en niet nieuw). Zelf een haak er onder gezet voor de caravan :)
Dus nu al grote beurt gehad, nieuwe koppeling nadat mijn druklager door mijn koppeling heen schoot. Ons al netjes 2x op vakantie gebracht en terug. Dus een heerlijke Franse auto. :)
[ATTACH=CONFIG]5429[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]5433[/ATTACH]
Aangezien hij ook wat zuiniger rijd dan mijn oldtimers pak ik hem nu ook geregeld mee naar mijn werk. :) Stiekem rij hij wel comfortabeler dan een auto uit de jaren 70.
Nu toch maar eens voorstellen, aangezien ik opzoek moet naar een nieuwe achteras. Hij knarste al sinds de aanschaf 2 jaar gelden bij drempels, daarna in bochten en nu ook als je remt op de motor en optrekt.... De ruimte tussen de wielbak en de achter bumper is nog maar 1 cm..... dus hij is echt op.
[ATTACH=CONFIG]5428[/ATTACH]
Door het forum te onderzoeken ben ik er al achter gekomen dat er 2 verschillende zijn (schijf en trommelremmen) en dat de 306-achteras onder meerdere auto's is geleverd. Deze dus maar bij de Gevraagd rubriek gepost.
Vakantie 2013, de uitlaat even vast zetten met een ijzerdraadje. later op garage gevonden met einddemper op voorraad.
[ATTACH=CONFIG]5426[/ATTACH]
Mijn hobby:
[ATTACH=CONFIG]5427[/ATTACH](mijn vorige dagelijkse auto, 12 jaar gehad)
[ATTACH=CONFIG]5431[/ATTACH](gekocht in 2008 ofzo als winter auto, blijft maar rijden, moet er wel veel aan lassen)
[ATTACH=CONFIG]5432[/ATTACH](4 deurs c1 automaat, niet dorpel gegeven, zijn er na bekend nog maar 2 van in nederland welke ook nog echt automaat zijn gebleven. Ook al erg veel aan moeten doen)
[ATTACH=CONFIG]5434[/ATTACH](nog met mijn oude caravan voor ik een kleine had, deze heb ik ook alweer vanaf 2003)
Hier naast heb ik nog een blauwe C1 city uit 1977, welke op gas rijd. Deze met de nieuwe plannen van de regering maar even weggezet voor 3 jaar.
Nog een bouwproject C1 City 1975. Koets waar nog nooit aan gelast is geweest. Maar nu wel nodig is. Dus nog on verprutst. (heb ik alweer 6 jaar in stalling staan, en stond hiervoor ook al jaren stil...)