Hallo allen,
Gisteren eens wat slopen afgereden, maar helaas. Geen as gevonden met ABS en trommel remmen. Wel met schijfremmen of zonder ABS. (zonder ABS de 1.4 hadden ook kleinere trommels leek mij...)
Soms heb je het niet mee zitten.
Wat mij opviel is dat bijna alle assen van 306 en 206 weg zijn gehaald onder de auto's op de sloop. Dit is dus echt een zwakke plek van de auto.
Nu vroeg ik mij af, hoe kaal kan je een as maken om toch een andere as te kopen en deze om te bouwen naar een met ABS.
Dus ik de 306 break maar eens op gekrikt aan 1 kant en alles los getrokken wat er los te trekken is. Remmen zijn er in september nieuw onder gekomen, dus die wilde ik zonder meer bewaren voor een nieuwe/andere as.
Het ging allemaal best redelijk snel. Tot dat:
Ik de ABS sensor er niet afkreeg. Ik draaide aan de bout en deze knapt, Wilde hem er uit tikken van de andere kant en sloeg hem helemaal te barstte.
Aan de achterkant er uiteindelijk af gebroken en er zit nu nog steeds een stuk tussen mijn ophanging en de "schetsplaat" van de trommelremmen.
Hier mijn "sloop" werk:
[ATTACH=CONFIG]5458[/ATTACH](remcilinder ook nog verwijderd hierna, je ziet mijn afgebroeken ABS-sensor al)
[ATTACH=CONFIG]5459[/ATTACH]afgebroken boet (er nu al uit gehaald + afgebroken stuk van de ABS-sensor aan de achterkant dus)
[ATTACH=CONFIG]5460[/ATTACH](kapot geslagen ABS-senser aan de voorkant.)
Nadat de achterkant er dus vanaf gebroken was, kon hij wel een klein stukje naar voren en achteren. (wat nog tussen de arm en de schetsplaat zat). Maar leek wel ergens klem op te zitten.
Dus nu mijn vragen, (ik heb geen werkhandboek)
Hoe had ik mijn ABS-sensor moeten verwijderen? (zit deze tussen de ophanging(arm) en de trommelrem-schetsplaat vast?)
Hoe haal ik de as uit de ophangings-arm? Zodat ik die schets-plaat dus los kan schroeven. Die schroeven zitten nu onder de ABS ring.... Daar kom ik dus niet bij.
Op een of andere manier moet dit los kunnen, maar hoe? (zie laatste foto)
Dan kan ik de andere kant wel goed doen....
Nu opzoek naar een nieuwe ABS-sensor links achter + andere as nog steeds.
Zit er steeds meer over te denken hem te laten reviseren. Alleen hoe kaal moet je die as dan aanleveren?
Gisteren eens wat slopen afgereden, maar helaas. Geen as gevonden met ABS en trommel remmen. Wel met schijfremmen of zonder ABS. (zonder ABS de 1.4 hadden ook kleinere trommels leek mij...)
Soms heb je het niet mee zitten.
Wat mij opviel is dat bijna alle assen van 306 en 206 weg zijn gehaald onder de auto's op de sloop. Dit is dus echt een zwakke plek van de auto.
Nu vroeg ik mij af, hoe kaal kan je een as maken om toch een andere as te kopen en deze om te bouwen naar een met ABS.
Dus ik de 306 break maar eens op gekrikt aan 1 kant en alles los getrokken wat er los te trekken is. Remmen zijn er in september nieuw onder gekomen, dus die wilde ik zonder meer bewaren voor een nieuwe/andere as.
Het ging allemaal best redelijk snel. Tot dat:
Ik de ABS sensor er niet afkreeg. Ik draaide aan de bout en deze knapt, Wilde hem er uit tikken van de andere kant en sloeg hem helemaal te barstte.
Aan de achterkant er uiteindelijk af gebroken en er zit nu nog steeds een stuk tussen mijn ophanging en de "schetsplaat" van de trommelremmen.
Hier mijn "sloop" werk:
[ATTACH=CONFIG]5458[/ATTACH](remcilinder ook nog verwijderd hierna, je ziet mijn afgebroeken ABS-sensor al)
[ATTACH=CONFIG]5459[/ATTACH]afgebroken boet (er nu al uit gehaald + afgebroken stuk van de ABS-sensor aan de achterkant dus)
[ATTACH=CONFIG]5460[/ATTACH](kapot geslagen ABS-senser aan de voorkant.)
Nadat de achterkant er dus vanaf gebroken was, kon hij wel een klein stukje naar voren en achteren. (wat nog tussen de arm en de schetsplaat zat). Maar leek wel ergens klem op te zitten.
Dus nu mijn vragen, (ik heb geen werkhandboek)
Hoe had ik mijn ABS-sensor moeten verwijderen? (zit deze tussen de ophanging(arm) en de trommelrem-schetsplaat vast?)
Hoe haal ik de as uit de ophangings-arm? Zodat ik die schets-plaat dus los kan schroeven. Die schroeven zitten nu onder de ABS ring.... Daar kom ik dus niet bij.
Op een of andere manier moet dit los kunnen, maar hoe? (zie laatste foto)
Dan kan ik de andere kant wel goed doen....
Nu opzoek naar een nieuwe ABS-sensor links achter + andere as nog steeds.
Zit er steeds meer over te denken hem te laten reviseren. Alleen hoe kaal moet je die as dan aanleveren?