Op verscheidene fora ben ik discussies tegengekomen over de APK keuringseisen tbv de CO uitstoot.
Het complete APK boek is voor iedereen beschikbaar, en valt van de site van de RDW te downloaden,
maar desalniettemin toch nog even ter verduidelijking het CO Tabel waar ieder zich aan moet houden...:
![[Afbeelding: COTabel-1.png]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/02/COTabel-1.png)
Hier staat dus LETTERLIJK waar de auto aan moet voldoen, aan de hand van bouwjaren en CO reductie materiaal.
Wat wij als eigenaar van lambda/kat-hebbende E30's altijd doen als we hoger als 0,5 CO hadden,
haalden we de katalysator onder de auto vandaan, waardoor we ineens een CO van 3,5 mogen hebben...
(nadruk in bovenstaand tabel is dan ook wel de 'EN' van 'katalysator EN lambda', zonder 1 van deze 2, behoor je in de categorie hoger!)
Dit zelfde principe is nagenoeg toepasbaar op ALLE 306'jes, mocht iemand er gebruik van willen maken...
Het complete APK boek is voor iedereen beschikbaar, en valt van de site van de RDW te downloaden,
maar desalniettemin toch nog even ter verduidelijking het CO Tabel waar ieder zich aan moet houden...:
![[Afbeelding: COTabel-1.png]](https://www.306-forum.nl/images/imported/2014/02/COTabel-1.png)
Hier staat dus LETTERLIJK waar de auto aan moet voldoen, aan de hand van bouwjaren en CO reductie materiaal.
Wat wij als eigenaar van lambda/kat-hebbende E30's altijd doen als we hoger als 0,5 CO hadden,
haalden we de katalysator onder de auto vandaan, waardoor we ineens een CO van 3,5 mogen hebben...
(nadruk in bovenstaand tabel is dan ook wel de 'EN' van 'katalysator EN lambda', zonder 1 van deze 2, behoor je in de categorie hoger!)
Dit zelfde principe is nagenoeg toepasbaar op ALLE 306'jes, mocht iemand er gebruik van willen maken...
No Smoke No Poke... 306D•Turbo