Hallo allemaal,
Sinds ik, zo'n 40 jaar geleden, mijn jachtvergunning heb behaald, heb ik toch wel heel wat auto's tot de draad toe versleten.
In het prille begin waren dat o.a. 2 Peugeots de 204 Break diesels. Ik kon er mee lezen en schrijven. Alleen de geïntegreerde versnellingsbakken waren slecht. Paar keer heb ik deze uit elkaar moeten halen om de sinchromessen te verwisselen of te vernieuwen.
Na een paar Duitse -ster- uitstappen weer op de Franse tour gegaan. Eerst een gebruikte Citroën BX. Daarna een nieuwe BX Cannes, waar ik ruim 11 jaar probleemloos heb rondgetuft. Toen volgde de gebruikte Volvo. In 8 jaar afgeragd.
Weer terug naar de gebruikte Citroën Xsara 1.8I automaat. Na 6 jaar vinden we het nog steeds een geweldige auto, maar we moesten iets groters hebben om de opvouwbare scootmobiel van mijn vrouw mee te kunnen nemen. Dus op zoek naar een automaat stationwagen.
Ik blijf Frans rijden :D Bij toeval zag ik een hele mooie Peugeot 306 XT Break uit 2001 staan met 160.000 op de teller. Een juweeltje. Alles erop en eraan. Schuif/kanteldak, ABS, airco en natuurlijk automaat. Met een kersverse APK. Al vind ik het vreemd dat deze zonder aantekeningen toch de keur heeft gehaald. Uitlaat lekt iets bij de aansluiting voor de achterste pot. Maar goed dat is eenvoudig te repareren. Eerst maar het betere weer afwachten.
Eergisteren de auto gekocht. Rijdt echt formidabel. Maar ik bemerkte vanmorgen dat de rembekrachtiging bij het pedaal iets siste bij koude motor. Remt overigens prima. Als er, bij wijze van spreken, een vlieg op het rempedaal zou landen, gaat de 306 gelijk in de ankers.
Het is wel even wennen aan de stuurbekrachtiging. Stuurt wat zwaarder dan de Xsara. Misschien dat de brede stappers de oorzaak hiervan is. Het gewicht is nagenoeg hetzelfde.
Eerst maar tot zover!
Sinds ik, zo'n 40 jaar geleden, mijn jachtvergunning heb behaald, heb ik toch wel heel wat auto's tot de draad toe versleten.
In het prille begin waren dat o.a. 2 Peugeots de 204 Break diesels. Ik kon er mee lezen en schrijven. Alleen de geïntegreerde versnellingsbakken waren slecht. Paar keer heb ik deze uit elkaar moeten halen om de sinchromessen te verwisselen of te vernieuwen.
Na een paar Duitse -ster- uitstappen weer op de Franse tour gegaan. Eerst een gebruikte Citroën BX. Daarna een nieuwe BX Cannes, waar ik ruim 11 jaar probleemloos heb rondgetuft. Toen volgde de gebruikte Volvo. In 8 jaar afgeragd.
Weer terug naar de gebruikte Citroën Xsara 1.8I automaat. Na 6 jaar vinden we het nog steeds een geweldige auto, maar we moesten iets groters hebben om de opvouwbare scootmobiel van mijn vrouw mee te kunnen nemen. Dus op zoek naar een automaat stationwagen.
Ik blijf Frans rijden :D Bij toeval zag ik een hele mooie Peugeot 306 XT Break uit 2001 staan met 160.000 op de teller. Een juweeltje. Alles erop en eraan. Schuif/kanteldak, ABS, airco en natuurlijk automaat. Met een kersverse APK. Al vind ik het vreemd dat deze zonder aantekeningen toch de keur heeft gehaald. Uitlaat lekt iets bij de aansluiting voor de achterste pot. Maar goed dat is eenvoudig te repareren. Eerst maar het betere weer afwachten.
Eergisteren de auto gekocht. Rijdt echt formidabel. Maar ik bemerkte vanmorgen dat de rembekrachtiging bij het pedaal iets siste bij koude motor. Remt overigens prima. Als er, bij wijze van spreken, een vlieg op het rempedaal zou landen, gaat de 306 gelijk in de ankers.
Het is wel even wennen aan de stuurbekrachtiging. Stuurt wat zwaarder dan de Xsara. Misschien dat de brede stappers de oorzaak hiervan is. Het gewicht is nagenoeg hetzelfde.
Eerst maar tot zover!