Hallo allemaal mensen!
Ik heb al sinds ik mijn 306 cabrio (1999, 2.0 16v) kocht last van lekkage in de kofferbak..
Nu zag ik dat er via mijn linkerachterlicht water naar binnen liep, en toen ben ik eens op onderzoek gegaan naar de pakking, welke zwaar versleten bleek te zijn. (tevens wielkast gecheckt, ziet er goed solide uit)
De vorige eigenaar (waarschijnlijk) heeft deze eruit gehad denk ik, er miste namelijk een stuk rubber van ongeveer 6 cm in.
Via Sander nieuwe achterlichten gescoord, pakking eraf gehaald, dubbelzijdige tape ertussen en een kit rand langs de rubber en achterlamp zelf (binnenkant rubber dus) gelegd.
Lekkage over:)
Volgend probleem..
Hele droge bekleding terug erin gezet..
Vanochtend voor vertrek, klein druppel water in de bak (gigantische regenbuien vanochtend vroeg..).
Naja goed, die kan erin gevallen zijn met het openen van de klep.
Ritje naar Maastricht door een gigantische regenbui, bij aankomst controle, allemaal water in de kofferbak.
Het was duidelijk dat het water OP de mat lag en via de linkerzijkant-bekleding onder de mat terecht gekomen.
Nu viel mij op dat het water vanaf de veer van de achterklep naar beneden sijpelde.
Het kan zijn, dat ik in mijn enthousiasme de rubber van de achterklep niet goed erop gestopt heb. (vantevoren nooit een lek meegemaakt van bovenuit, rubber ziet er nog erg goed uit)
Is het een probleem als deze niet vastgekit zit, maar gewoon volledig over de opstaande rand geschoven is?
En wat zijn nog meer handige plekken om te controleren op lekkages? Er zitten tevens een soort rubbere afdichtingsdoppen op verschillende plaatsen in de kofferbak, bij een aan de linkerkant blijft hier water onder de rand staan, is het mogelijk dat het onder het rijden hier ook opspat o.i.d. ?
begin er een beetje moe van te worden namelijk..
Ik heb al sinds ik mijn 306 cabrio (1999, 2.0 16v) kocht last van lekkage in de kofferbak..
Nu zag ik dat er via mijn linkerachterlicht water naar binnen liep, en toen ben ik eens op onderzoek gegaan naar de pakking, welke zwaar versleten bleek te zijn. (tevens wielkast gecheckt, ziet er goed solide uit)
De vorige eigenaar (waarschijnlijk) heeft deze eruit gehad denk ik, er miste namelijk een stuk rubber van ongeveer 6 cm in.
Via Sander nieuwe achterlichten gescoord, pakking eraf gehaald, dubbelzijdige tape ertussen en een kit rand langs de rubber en achterlamp zelf (binnenkant rubber dus) gelegd.
Lekkage over:)
Volgend probleem..
Hele droge bekleding terug erin gezet..
Vanochtend voor vertrek, klein druppel water in de bak (gigantische regenbuien vanochtend vroeg..).
Naja goed, die kan erin gevallen zijn met het openen van de klep.
Ritje naar Maastricht door een gigantische regenbui, bij aankomst controle, allemaal water in de kofferbak.
Het was duidelijk dat het water OP de mat lag en via de linkerzijkant-bekleding onder de mat terecht gekomen.
Nu viel mij op dat het water vanaf de veer van de achterklep naar beneden sijpelde.
Het kan zijn, dat ik in mijn enthousiasme de rubber van de achterklep niet goed erop gestopt heb. (vantevoren nooit een lek meegemaakt van bovenuit, rubber ziet er nog erg goed uit)
Is het een probleem als deze niet vastgekit zit, maar gewoon volledig over de opstaande rand geschoven is?
En wat zijn nog meer handige plekken om te controleren op lekkages? Er zitten tevens een soort rubbere afdichtingsdoppen op verschillende plaatsen in de kofferbak, bij een aan de linkerkant blijft hier water onder de rand staan, is het mogelijk dat het onder het rijden hier ook opspat o.i.d. ?
begin er een beetje moe van te worden namelijk..